Hultenius Skrivet 21 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2003 Efter att ha varit nere i två dagar på grund av databasproblem är forumet äntligen uppe igen! Det som gjorde att det tog så lång tid var att forumdatabasen var hela 150 mb stor! En enormt stor fil att arbeta med vilket servern inte klarade. För att detta inte ska upprepa sig i framtiden var jag också tvungen att skala ner databasen lite. Det jag skalade ner på var enbart "index-data" vilket betyder att sökfunktionen blir slöare igen. Men jag fick ner databasen till 71 mb så jag är riktigt nöjd! Dessutom har jag gjort två inställningar i förebyggande syfte: 1. Stop Quote Embedding är aktiverat. Med detta menas att citat (quotes) inom ett citat försvinner. Lär spara massa utrymme eftersom många inte tänker sig för när de använder Quote-funktionen (en del inlägg har en stor pyramid med quotes!). 2. Man kan nu bara söka en gång/30 sek. Välkomna tillbaka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 21 juni, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2003 Ska även säga att "Stop Quote Embedding" inte fungerar på gamla poster. Det kommer alltså ta några dagar innan "Stop Quote Embedding" får riktig effekt! Rapportera om ni hittar några fel! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Visa Skrivet 21 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2003 NICE!!! bra gjort... En medalj av Visa! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 21 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2003 fan va gutt! så slipper man pyramiderna! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
XmaN Skrivet 21 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2003 Bra jobbat hultan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Speeder Skrivet 21 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2003 Gooooood! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 21 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2003 fan va gutt! så slipper man pyramiderna! wörd!! Pyramider är bara jobbiga... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 21 juni, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2003 Tycker inte "Stop Quote Embedding" fungerar så bra. Det fungerade bättre förut innan forumet öppnade... *edit* I denna topic verkar det dock funka perfa! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 21 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 21 juni, 2003 japp! skitskönt... men undra om det går att lägga till text [./quote] i posten man quotar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joey Skrivet 22 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2003 äntligen nice work Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts