Pain To ThE MaX Skrivet 22 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2003 Åldersgräns låter bra ju. Men tror att alla ändå kryssar i att de är 12 fastän de inte är det... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Micke = GTA GALEN Skrivet 24 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 24 juni, 2003 MEN ASSÅ halåååå ORDNA ETT EGET FORUM TILL DOM SMÅ DÅ ? eller ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 24 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 24 juni, 2003 MEN ASSÅ halåååå ORDNA ETT EGET FORUM TILL DOM SMÅ DÅ ? eller ? Nej det är ju väldigt onödigt eftersom det handlade om att dom var för små för att vara på ett forum om GTA(och blev mobbade), och det skulle nog mest bli massa spam. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 24 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 24 juni, 2003 den som registrerar sig kryssar i en ruta om att man är 12 år eller äldre eller har fått föräldrars tillåtelse är bra. Sen så om man är under 12 år och hultan eller någon framtida admin upptäcker det så blir ens användarnamn borttaget och man kan inte skriva i trådar, skicka meddelanden utan bara läsa i forumet, helt bannad borde man inte bli Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 24 juni, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 juni, 2003 Om vi har en viktig regel att man måste vara 12 år och man ljuger om det är det viktigt att banna personen, annars kommer säkert han/hon skapa en ny användare. Funderar på att man måste ange sitt personnummer. Men det lär krångla en hel del för dom som kommer från andra länder som t.ex. finland. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
fst0202 Skrivet 25 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 25 juni, 2003 Jag tycker att 12 år är lite väl lite. Det borde Iallafall vara 15årsgräns enligt mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kariya Skrivet 25 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 25 juni, 2003 12år är bra inte bara för att jag är de men.. va skulle forumet vara utan några ny blivna tonåringar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTaJäGaReN Skrivet 25 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 25 juni, 2003 jag tycker inte de ska va nåt sånt, även fast de inte rör mig på de sättet, men nej! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 25 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 25 juni, 2003 Nästan alla är ju under 18. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 25 juni, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 juni, 2003 Enligt COPPA ska det vara 13-års gräns (det är därför en hel del andra forum har just 13-års gräns). Men om föräldrarna skriftligt godkänner att deras barn får skriva på sidan ska de få göra det. Allt handlar om att skydda barnens personliga information (namn, adress, mail, telefon, andra kontaktadresser samt intressen). Personer som är 12 och mindre ger lättare ut sin personliga information till andra utan att bry sig om konsekvenserna. Vet inte hur jag ska göra. Köra med modifierade COPPA-regler eller sätta 13-års gräns. Egentligen skulle 13-års gräns behövas på detta forum men det skulle bli en stor loss av medlemmar. Naturligtvis skulle inga som var under gränsen få sina konton stängda och alla som inte når upp till åldersgränsen kan fortfarande läsa forumet. Men det skulle som sagt bli en loss på medlemmar (om den utsatta målgruppen inte fuskar med åldern vill säga..). Vad tycker ni? Vill gärna höra er åsikt innan jag bestämmer mig. Forumregler kommer troligvis upp imorgon. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joey Skrivet 25 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 25 juni, 2003 Enligt COPPA ska det vara 13-års gräns (det är därför en hel del andra forum har just 13-års gräns). Men om föräldrarna skriftligt godkänner att deras barn får skriva på sidan ska de få göra det. Allt handlar om att skydda barnens personliga information (namn, adress, mail, telefon, andra kontaktadresser samt intressen). Personer som är 12 och mindre ger lättare ut sin personliga information till andra utan att bry sig om konsekvenserna. Vet inte hur jag ska göra. Köra med modifierade COPPA-regler eller sätta 13-års gräns. Egentligen skulle 13-års gräns behövas på detta forum men det skulle bli en stor loss av medlemmar. Naturligtvis skulle inga som var under gränsen få sina konton stängda och alla som inte når upp till åldersgränsen kan fortfarande läsa forumet. Men det skulle som sagt bli en loss på medlemmar (om den utsatta målgruppen inte fuskar med åldern vill säga..). Vad tycker ni? Vill gärna höra er åsikt innan jag bestämmer mig. Forumregler kommer troligvis upp imorgon. Ska jag vara ärlig så tycker jag att det ska va åldersgräns..Vote: JA! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MP5 Skrivet 25 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 25 juni, 2003 Jag tycker att det ska vara 12-års gräns. om inte tycker jag du tar 13-års gränsen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Blaque Skrivet 25 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 25 juni, 2003 Det här COPPA, vad är det för något egentligen? Är de inte en amerikansk organisation som är anpassade efter amerikanska undersökningar, lag, kultur, osv..? Finns det ingen liknande svensk organisation som går ut med rekommendationer om åldersgränser och liknande? Jag tycker i alla fall att det är en bra idé med åldersgränser. Det visar att GTAsajten (dvs du hultan) värnar om dina besökare och medlemmar i forumet!.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joey Skrivet 25 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 25 juni, 2003 Det här COPPA, vad är det för något egentligen? Är de inte en amerikansk organisation som är anpassade efter amerikanska undersökningar, lag, kultur, osv..? Finns det ingen liknande svensk organisation som går ut med rekommendationer om åldersgränser och liknande? Jag tycker i alla fall att det är en bra idé med åldersgränser. Det visar att GTAsajten (dvs du hultan) värnar om dina besökare och medlemmar i forumet!.. COPPA= Come o pilla pepsi anders Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Reefer Skrivet 25 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 25 juni, 2003 vote: 12 år låter bra(jag har fått tillåtelse att spel GTA VC) ta med den regeln den 3 januari 04 :"> Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 25 juni, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 juni, 2003 COPPA (Children's Online Privacy Protection Act of 1998 ) är nån internationell organisation som bildades i USA tror jag. Det är inga "lagar" utan regler som dom har satt upp. Det är meningen att man ska följa dessa regler om man har en seriös hemsida som sparar information om användarna (som tex. alla foruminlägg). COPPA är alltså inget krav, det är något man väljer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Blaque Skrivet 25 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 25 juni, 2003 COPPA (Children's Online Privacy Protection Act of 1998 ) är nån internationell organisation som bildades i USA tror jag. Det är inga "lagar" utan regler som dom har satt upp. Det är meningen att man ska följa dessa regler om man har en seriös hemsida som sparar information om användarna (som tex. alla foruminlägg). COPPA är alltså inget krav, det är något man väljer. Jo jo. Det förstod jag, att det inte vara någon "lag" som man var tvungen att följa. Men vad jag menar är: Finns det någon liknande organisation i Sverige som har egna regler, tex högre åldersrekommendationer, etc. (Sverige brukar ju vara värre på det mesta)?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
saffecool Skrivet 26 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2003 vote: 12 år låter bra(jag har fått tillåtelse att spel GTA VC) ta med den regeln den 3 januari 04 :"> varför den 3 jan för?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 26 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2003 varför den 3 jan för?? Utmärkt exempel. För att han kanske fyller år då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Coolman Skrivet 26 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 26 juni, 2003 Sätt in åldersgränsen efter den 18 februari tack VOTE:ja Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts