Hultenius Skrivet 17 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2003 Jag har funderat allvarligt på det här. Inte för att jag vill låta som en moraltant men jag får lite dåligt samvete när jag ser att det surfar omkring 9-åringar (och säkert yngre också) i ett forum som handlar om spel med den rekommenderade åldern 18 år. Har även sett att denna målgrupp "mobbas" mycket eftersom dessa personer inte kan saker som är självklara för oss andra. Hade tänkt att sätta en spärr vid 12 år och alla som är yngre får då inte registrera sig. Naturligtvis skulle det bli svårt (omöjligt) att kontrollera åldern på alla som registrerar sig så det kommer bara bli en kryssruta med något liknande: "Jag lovar att jag är 12 år eller äldre". Alla som ertappas med att vara under 12 år kommer att bannas på direkten. Alla här som är under 12 år och som redan är registrerade kommer inte att påverkas av detta, det är bara för de framtida medlemmarna. Låter det bra? Ska åldersgränsen höjas/sänkas något? Glöm inte att rösta här ovanför! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 17 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2003 jaha, vad ska man säga... tror inte om det kommer hjälpa nånting, men men... kan väl vara bra! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kricke Skrivet 17 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2003 jag tycker det skulle vara bra med åldergräns för att en del mindreåriga blir ju retade för att dom inte vet någonting som dom äldre vet.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZalCiNoWa Skrivet 17 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2003 (redigerad) Reta inte mig bara :'( Fast.... Jag tror inte att nån ger sig på Member no 6 *EDIT* Jag kom på att ni kan införa det nya systemet den 19:de Januari nästa år Redigerad 17 juni, 2003 av ZalCiNoWa Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BigBear Skrivet 17 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2003 De kommer nog inte hjälpa men ändå, de blir bättre på nått sätt iaf.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 17 juni, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2003 Inte för att vara dum men dom lite yngre kan man lura "Om du ljuger får du inte några julklappar av tomten" "Om du ljuger ringer vi din mamma och tjallar" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joey Skrivet 17 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2003 Jag har funderat allvarligt på det här. Inte för att jag vill låta som en moraltant men jag får lite dåligt samvete när jag ser att det surfar omkring 9-åringar (och säkert yngre också) i ett forum som handlar om spel med den rekommenderade åldern 18 år. Har även sätt att denna målgrupp "mobbas" mycket eftersom dessa personer inte kan saker som är självklara för oss andra. Hade tänkt att sätta en spärr vid 12 år och alla som är yngre får då inte registrera sig. Naturligtvis skulle det bli svårt (omöjligt) att kontrollera åldern på alla som registrerar sig så det kommer bara bli en kryssruta med något liknande: "Jag lovar att jag är 12 år eller äldre". Alla som ertappas med att vara under 12 år kommer att bannas på direkten. Alla här som är under 12 år och som redan är registrerade kommer inte att påverkas av detta, det är bara för de framtida medlemmarna. Låter det bra? Ska åldersgränsen höjas/sänkas något? Glöm inte att rösta här ovanför! jag tycker att det ska vara åldersgräns iaf... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 17 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2003 Inte för att vara dum men dom lite yngre kan man lura "Om du ljuger får du inte några julklappar av tomten" "Om du ljuger ringer vi din mamma och tjallar" hur var det med att mobba dom yngre ( ) Har även sätt att denna målgrupp "mobbas" mycket eftersom dessa personer inte kan saker som är självklara för oss andra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
saffecool Skrivet 17 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2003 både ja och nej fast mest nej så jag rösta nej för jag blir retad men jag tror det skulle vara bra att ha åldersgräns Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
XmaN Skrivet 17 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2003 Jag vet faktiskt inte..... tycker bara att det kommer kännas konstigt med åldersgräns........ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 17 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2003 både ja och nej fast mest nej så jag rösta nej för jag blir retad men jag tror det skulle vara bra att ha åldersgräns baar för du betedde dig dåligt (5 inloggningar till) ( saffe, meatboll, su per, pappa pia, mamma mia) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eightball Skrivet 17 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2003 Själv tycker jag att det inte ska vara någon åldersgräns. Eftersom dem som är yngre än 12 har väl (får man hoppas) tillåtelse av sina föräldrar att spela GTA-spelen och då är det ju lagligt. Iochför sig så är det ju inte riktigt "olagligt" att spela ett spel om man är under åldersgränsen. Och sen tycker jag också det vorre rätt grymmt (inte coolt som det också kan betyda) att banna de som är under 12 och är beroende av det här forumet (man blir ju det). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tigern Skrivet 17 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2003 det låter jäkligt bra! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 17 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2003 Inte för att vara dum men dom lite yngre kan man lura "Om du ljuger får du inte några julklappar av tomten" "Om du ljuger ringer vi din mamma och tjallar" kanske det för övrigt så tycker jag att en åldesgräns är väldigt bra. du kan ju be om personnummer + 4 sista siffrorna, med hjälp av nån verifierings grej, då kan man också bara regga en medlem Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Blaque Skrivet 17 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2003 Hm, det här är svårt. Det finns ju många här som är under 12. En stor del av GTAsajten / Forums potentiella medlemmar försvinner. Men, jag tror ändå att det är en bra idé. Spelet är ju som sagt "från 18 år". Om inte annat så för "syns skull"... Man kan ju tillåta att medlemmar under 12 (eller vilken åldersgräns det nu blir) blir medlemmar, men endast efter att föräldrarna gett sitt tillstånd!? Jag vet att det inte går att kontrollera i praktiken, men det är ju faktiskt upp till var och en att bestämma om han/hon ska ljuga om sin ålder/förälders godkännande, inte din hultan! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 17 juni, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2003 Och sen tycker jag också det vorre rätt grymmt (inte coolt som det också kan betyda) att banna de som är under 12 och är beroende av det här forumet (man blir ju det). Läs min post igen: Alla här som är under 12 år och som redan är registrerade kommer inte att påverkas av detta, det är bara för de framtida medlemmarna. @skribb: jo jag tänkte det först... men sen kom jag på att vi kommer förlora massor av medlemmar på grund av det (alla vill inte uppge sin personnummer). @GTA3_PLAYER: Menade dom allra minst men jag hoppas verkligen inte att vi har några såna här Dessutom kommer alla som är 11 och under fortfarande kunna läsa i forumet... men de kan inte (eller "får inte") registrera sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joey Skrivet 17 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2003 (redigerad) Läs min post igen: @skribb: jo jag tänkte det först... men sen kom jag på att vi kommer förlora massor av medlemmar på grund av det (alla vill inte uppge sin personnummer). @GTA3_PLAYER: Menade dom allra minst men jag hoppas verkligen inte att vi har några såna här Dessutom kommer alla som är 11 och under fortfarande kunna läsa i forumet... men de kan inte (eller "får inte") registrera sig. det är nog bra med åldergräns för det postas ju lite olämpligt material i forumet ( ) Det är nog inte så bra att småttingar sitter och kollar på grejjor som är lämpliga för oss "större" typ bilder på tjejer i string är nog inte så bra för dom att se. Men som BlaQue säger..Forumet förlorar nog medlemmar för det finns ju dom som är under 11-12 år här. Men åldergräns är en bra idé. Redigerad 17 juni, 2003 av Joey Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sirius Skrivet 17 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2003 Men tänk om alla som är under tolv läser detta då? Då ändrar dem bara sina födelsedagar så att dem blir tolv år (på papperet). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
XmaN Skrivet 17 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2003 Jag har tänkt lite och tycker det är taskigt mot dom som inte har fyllt 12 och får spela gta och så att dom inte får regga sig här Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Blaque Skrivet 17 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2003 Jag har tänkt lite och tycker det är taskigt mot dom som inte har fyllt 12 och får spela gta och så att dom inte får regga sig här Det är därför man ska ha möjligheten att kunna registrera sig om man är under 12 - med förälders godkännande! Tycker jag... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts