Jump to content

Nerladdning av musik förbjuds!

Hultenius
 Share

Nya lagen - bra eller dålig? (läs posten under först)  

65 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Regeringen vill stoppa trafiken med upphovsrättsskyddad musik och filmer på internet. De oerhört populära filbytarprogrammen förbjuds från årsskiftet och rätten att kopiera cd och dvd-filmer för eget bruk minskas.

Straffen för den som efter årsskiftet skickar eller tar emot olagliga kopior på internet blir i första hand böter. Handlar det om trafik i organiserad form kan straffet dock bli fängelse i högst två år.

Att regeringen nu tar till storsläggan mot filbytarna, som står för en överväldigande del av all internettrafik, beror på ett EU-direktiv. Samtliga medlemsländer har redan infört eller kommer att införa skärpningar av sina upphovsrättslagtiftningar.

http://www.aftonbladet.se/vss/it/story/0,2...,320894,00.html

http://www.expressen.se/expressen/jsp/polo...sp?d=10&a=41769

Både bra och dåligt... vad tycker ni?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 71
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Om staten säger att det är olagligt måste väll telia och alla andra operatörer kolla upp det. Men jag tror inte det kommer vara så allvarligt i början... tror nog att man får nån varning först... dessutom kan dom inte sitta och kolla upp alla...

Om man ser på den ljusa sidan kommer nog ADSL och bredbandstjänsterna att bli billigare?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker vi tar och bildar ett nytt hacker förbund vars syfte får bli att "göra sig av med" alla hinder emot denna underbara kriminnela verksamhet, vi kanske får fixa några som slår till IRL också....

(Jag tycker det däremot är fel att det finns folk som fixar pengar igenom att sälja nerladdade spel osv)

>_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om staten säger att det är olagligt måste väll telia och alla andra operatörer kolla upp det. Men jag tror inte det kommer vara så allvarligt i början... tror nog att man får nån varning först... dessutom kan dom inte sitta och kolla upp alla...

Om man ser på den ljusa sidan kommer nog ADSL och bredbandstjänsterna att bli billigare?

Det är sant, men de kan ju blocka ip´s som kazaa och dc m.m använder.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De é skit,

men de é ju personer som fått varningar från sitt internet bolag typ:

"Ni har laddar ner filmen ***** och vi skickar därför en varning, händer det igen säger vi upp er anslutning"

såg nått screenshot nånstans...

Jag tänker iaf fortsätta ladda ner saker som förr...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har också hört det, speciellt av några som hade BBB som internetoperatör.

Här i västervik var det någon som hade fått en varning från telia för länge sedan. Han hade alldeles för mycket internet-trafik men telia varnade inte bara om att säga upp hans ADSL utom även bas-linjen till huset (telefonlinan)! Riktigt hot alltså!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor