Hultenius Skrivet 17 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2003 Regeringen vill stoppa trafiken med upphovsrättsskyddad musik och filmer på internet. De oerhört populära filbytarprogrammen förbjuds från årsskiftet och rätten att kopiera cd och dvd-filmer för eget bruk minskas. Straffen för den som efter årsskiftet skickar eller tar emot olagliga kopior på internet blir i första hand böter. Handlar det om trafik i organiserad form kan straffet dock bli fängelse i högst två år. Att regeringen nu tar till storsläggan mot filbytarna, som står för en överväldigande del av all internettrafik, beror på ett EU-direktiv. Samtliga medlemsländer har redan infört eller kommer att införa skärpningar av sina upphovsrättslagtiftningar. http://www.aftonbladet.se/vss/it/story/0,2...,320894,00.html http://www.expressen.se/expressen/jsp/polo...sp?d=10&a=41769 Både bra och dåligt... vad tycker ni? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZalCiNoWa Skrivet 17 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2003 (redigerad) *ZalCiNoWa kan inte få ett ord ur sig av sorg* :'( *EDIT* *ZalCiNoWa har hämtat sig lite* Kan man bara lägga till en poll? Redigerad 17 juni, 2003 av ZalCiNoWa Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
PetterVC Skrivet 17 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2003 F*************************************************************************************************** ******N!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
LoneWolF Skrivet 17 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2003 Det suger! Hoppas inte att telia kommer att kolla sina adslkunder.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 17 juni, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2003 Om staten säger att det är olagligt måste väll telia och alla andra operatörer kolla upp det. Men jag tror inte det kommer vara så allvarligt i början... tror nog att man får nån varning först... dessutom kan dom inte sitta och kolla upp alla... Om man ser på den ljusa sidan kommer nog ADSL och bredbandstjänsterna att bli billigare? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
PetterVC Skrivet 17 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2003 Du som har svarat bra borde inte va frisk... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Deltanator Skrivet 17 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2003 Jag tror inte att den lagen kommer att förändra särskilt mycket. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 17 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2003 http://www.aftonbladet.se/vss/it/story/0,2...,320894,00.html http://www.expressen.se/expressen/jsp/polo...sp?d=10&a=41769 Både bra och dåligt... vad tycker ni? JAG HATAR EU!!!!!! :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Scarface Skrivet 17 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2003 Skit Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Deltanator Skrivet 17 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2003 Det finns något som kallas FTP. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZalCiNoWa Skrivet 17 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2003 Det finns något som kallas FTP. lol Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eightball Skrivet 17 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2003 Dåligt! Iof så bryr jag inte om det är olagligt eller inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zoft Skrivet 17 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2003 Jag tycker vi tar och bildar ett nytt hacker förbund vars syfte får bli att "göra sig av med" alla hinder emot denna underbara kriminnela verksamhet, vi kanske får fixa några som slår till IRL också.... (Jag tycker det däremot är fel att det finns folk som fixar pengar igenom att sälja nerladdade spel osv) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Deltanator Skrivet 17 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2003 lol Jag menar att om man känner folk som har en FTP.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
LoneWolF Skrivet 17 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2003 Om staten säger att det är olagligt måste väll telia och alla andra operatörer kolla upp det. Men jag tror inte det kommer vara så allvarligt i början... tror nog att man får nån varning först... dessutom kan dom inte sitta och kolla upp alla... Om man ser på den ljusa sidan kommer nog ADSL och bredbandstjänsterna att bli billigare? Det är sant, men de kan ju blocka ip´s som kazaa och dc m.m använder. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BigBear Skrivet 17 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2003 De é skit, men de é ju personer som fått varningar från sitt internet bolag typ: "Ni har laddar ner filmen ***** och vi skickar därför en varning, händer det igen säger vi upp er anslutning" såg nått screenshot nånstans... Jag tänker iaf fortsätta ladda ner saker som förr... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 17 juni, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2003 Har också hört det, speciellt av några som hade BBB som internetoperatör. Här i västervik var det någon som hade fått en varning från telia för länge sedan. Han hade alldeles för mycket internet-trafik men telia varnade inte bara om att säga upp hans ADSL utom även bas-linjen till huset (telefonlinan)! Riktigt hot alltså! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 17 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2003 (redigerad) Undra om saker blir billagare nu? Antagligen inte eftersom det är tillåtet i typ alla andra länder. Fan jag röstade ja det ska va nej. Redigerad 17 juni, 2003 av GTA3 freak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kricke Skrivet 17 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2003 jävla *u*!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
LoneWolF Skrivet 17 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2003 Satans telia! Finns det inte något program av något slag som gör att man kan vara ute på nätet utan att ens egen ipadress används/syns på något sätt.... och lura internetleverantören. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts