Jump to content

Undersökning: Om man skriver...

Zhat
 Share

Recommended Posts

Tycker det är bra att reda ut det här nu..

Har märkt att det är ganska många som har börjat använda w0rd nu.. och i helt fel mening!

Det betyder liksom inte "jag håller med 100%".. då skriver man bara det! (jag håller med!)

W0rd skulle jag säga är black american slang för "respekt".. eller "just så"..

Ex: Om nån håller ett passionerat tal om rättigheter och använder en massa starka ord och liknande för att få fram ett budskap så är det helt rätt att svara på hans tal med att säga "w0rd"

Ex2: Om nån på gtasajtens forum säger att man blir brandsäker om man gör 12 brandbilsuppdrag så är det helt i helskotta FEL att säga "w0rd"

Snälla.. kolla upp lite var man använder slangorden innan ni använder dom.. det är bara pinsamt annars :wub:

Aight!? Ya'll hear me niggas? You holla back at me now ya hear homies!

Redigerad av ElGato
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker det är bra att reda ut det här nu..

Har märkt att det är ganska många som har börjat använda w0rd nu.. och i helt fel mening!

Det betyder liksom inte "jag håller med 100%".. då skriver man bara det! (jag håller med!)

W0rd skulle jag säga är black american slang för "respekt".. eller "just så"..

Ex: Om nån håller ett passionerat tal om rättigheter och använder en massa starka ord och liknande för att få fram ett budskap så är det helt rätt att svara på hans tal med att säga "w0rd"

Ex2: Om nån på gtasajtens forum säger att man blir brandsäker om man gör 12 brandbilsuppdrag så är det helt i helskotta FEL att säga "w0rd"

Snälla.. kolla upp lite var man använder slangorden innan ni använder dom.. det är bara pinsamt annars :wacko:

Aight!? Ya'll hear me niggas? You holla back at me now ya hear homies!

W0rd (som du kanske vet) betyder också ord. Och om någon säger tex. "Vice city rullar!" så kan man ju svara ord! eftersom ord=bra ord.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor