Jojje Skrivet 16 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2003 Hejsan! Jag har börjat med ett spel, som kallas Operation Desert: Ground Attack. (Ett spel i 2d alltså med GameMaker). Jag vill ha idéer till spelet. Nu börjar vi. 1.Logon (som visas när man laddar) har jag gjort. den ser ut såhär: http://equinox.homelinux.net/public/uplfolders/upload4/operation-DESERTLOGO.jpg Tjyst va? Nu behöver jag bara idéer med sprites och ljud och annat, sen postar jag den på forumet så varenda kotte kan pröva den. Tack på förhand, Jojje Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 16 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2003 Hade tråkigt, tyckte logon såg lite konstig ut, gjorde en ny http://equinox.homelinux.net/public/uplfolders/upload4/od.png Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jojje Skrivet 16 juni, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2003 Hade tråkigt, tyckte logon såg lite konstig ut, gjorde en ny http://equinox.homelinux.net/public/uplfolders/upload4/od.png Tjyst, Mikolan! Den där var mycket häftigare! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 16 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2003 kan man få lite info om spelet, t.ex vilken vinkel grafiken ska vara i, sidoscrollande ler? storleken på sprites?, hur många kanalar på ljuden, o.s.v? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
comfy Skrivet 16 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2003 kan du skicka programmet till mig som man gör spel med... adda mgi på msn ock skica det till mig så e du jävligt schysst... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 16 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2003 kan du skicka programmet till mig som man gör spel med... adda mgi på msn ock skica det till mig så e du jävligt schysst... Hejsan! Jag har börjat med ett spel, som kallas Operation Desert: Ground Attack. (Ett spel i 2d alltså med GameMaker). Jag vill ha idéer till spelet. Sök på GameMaker på Google! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eightball Skrivet 16 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2003 kan man få lite info om spelet, t.ex vilken vinkel grafiken ska vara i, sidoscrollande ler? storleken på sprites?, hur många kanalar på ljuden, o.s.v? och kanske nån screen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
comfy Skrivet 16 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2003 hur registrerade du dig... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Danne Skrivet 16 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2003 jag tror att spelet kommer att bli dåligt o man tittar på bilden så ser man att bilden är inge bra gjort och då kan man nog komma fram till att spelet inte kommer att bli något bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 16 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2003 jag tror att spelet kommer att bli dåligt o man tittar på bilden så ser man att bilden är inge bra gjort och då kan man nog komma fram till att spelet inte kommer att bli något bra. Har du inte sett första beta testerna på Counter-Strike, dem ser ut som om spelet är skit, men det e väl ett av dem populäraste spelen idag eller har jag fel? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jojje Skrivet 16 juni, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2003 kan man få lite info om spelet, t.ex vilken vinkel grafiken ska vara i, sidoscrollande ler? storleken på sprites?, hur många kanalar på ljuden, o.s.v? Spelets info: Du spelar ett ufo (som usa har gjort för att lura andra att det är aliens). Du styr med Uppåtpil, Vänsterpil, Högerpil, Nedpil. Tryck space för att skuta. Sprites storlek: Ja, nånting med 5x8 pixlar nått sånt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eightball Skrivet 16 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2003 Spelets info: Du spelar ett ufo (som usa har gjort för att lura andra att det är aliens). Du styr med Uppåtpil, Vänsterpil, Högerpil, Nedpil. Tryck space för att skuta. Sprites storlek: Ja, nånting med 5x8 pixlar nått sånt. Jaha, jag trodde det var ett sjutspel. Booooring! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 16 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2003 Spelets info: Du spelar ett ufo (som usa har gjort för att lura andra att det är aliens). Du styr med Uppåtpil, Vänsterpil, Högerpil, Nedpil. Tryck space för att skuta. Sprites storlek: Ja, nånting med 5x8 pixlar nått sånt. 5 x 8 pixlar?? DET E TYP SOM EN BOKSTAV!!! [] <---- 5X8 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jojje Skrivet 16 juni, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2003 Sorry folks, det blir inget spel. Jag ger upp hoppet. Tyvärr. Inget spel längre. *CLOSED* Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts