Jump to content

Operation Desert: Ground Attack

Jojje
 Share

Recommended Posts

Hejsan! Jag har börjat med ett spel, som kallas Operation Desert: Ground Attack.

(Ett spel i 2d alltså med GameMaker). Jag vill ha idéer till spelet.

Nu börjar vi.

1.Logon (som visas när man laddar)

har jag gjort.

den ser ut såhär:

Tjyst va? :blink:

Nu behöver jag bara idéer med sprites och ljud och annat, sen postar jag den på forumet så varenda kotte kan pröva den.

Tack på förhand, Jojje

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

kan du skicka programmet till mig som man gör spel med... adda mgi på msn ock skica det till mig så e du jävligt schysst...

Hejsan! Jag har börjat med ett spel, som kallas Operation Desert: Ground Attack.

(Ett spel i 2d alltså med GameMaker). Jag vill ha idéer till spelet.

Sök på GameMaker på Google! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

jag tror att spelet kommer att bli dåligt o man tittar på bilden så ser man att bilden är inge bra gjort och då kan man nog komma fram till att spelet inte kommer att bli något bra.

Har du inte sett första beta testerna på Counter-Strike, dem ser ut som om spelet är skit, men det e väl ett av dem populäraste spelen idag eller har jag fel?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

kan man få lite info om spelet, t.ex vilken vinkel grafiken ska vara i, sidoscrollande ler? storleken på sprites?, hur många kanalar på ljuden, o.s.v?

Spelets info: Du spelar ett ufo (som usa har gjort för att lura andra att det är aliens). Du styr med Uppåtpil, Vänsterpil, Högerpil, Nedpil. Tryck space för att skuta.

Sprites storlek: Ja, nånting med 5x8 pixlar nått sånt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spelets info: Du spelar ett ufo (som usa har gjort för att lura andra att det är aliens). Du styr med Uppåtpil, Vänsterpil, Högerpil, Nedpil. Tryck space för att skuta.

Sprites storlek: Ja, nånting med 5x8 pixlar nått sånt.

5 x 8 pixlar?? DET E TYP SOM EN BOKSTAV!!!

[] <---- 5X8

Länk till kommentar
Dela på andra sidor