GTA3 freak Skrivet 23 december, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 december, 2003 Var fi9nns den då? Han som gjorde den har lagt ner den, nån stans finns den väl men... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tigern Skrivet 23 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 23 december, 2003 Det står "Dir file error! It might be in use.. exiting" när jag ska ta bort filen. Men nu har jag läst att man ska ta bort skrivskyddet eller nåt sånt, var är det, hur gör man? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mcandenboy Skrivet 24 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 24 december, 2003 Tänkte göra en liten guide hur man installerar bilar eftersom det verkar vara många som undrar. Glöm inte att göra backup först! 1. Öppna filen du har laddat ner. Det brukar vara zip eller rar filer. De öppnas bäst med Winzip eller Winrar, Winrar rekomenderas eftersom det kan öppna både zip och rar filer. Skapa en ny mapp i t.ex VC mappen som heter "Bilar", det blir inte heller så rörigt om du sätter in dff och txd filerna i undermappar för varje bil. Då går vi till baka till de zipade eller rar:ade filerna igen. Markera dff och txd filen, högerklicka och välj "extract" och extrahera dem till din bilmapp. 2.Byt namn på dff filerna och txd filerna, ibland behövs det inte eftersom dom redan heter som det fordonet dom ska ersätta. Om jag nu vill byta ut t.ex Sabre och filerna jag har laddat ner heter t.ex dodge.dff och dodge.txd så byter jag namn på dom till Sabre.dff och Sabre.txd, samma sak gäller på alla fordon men om du vill byta ut t.ex Banshee så ska inte filerna heta Sabre.txd och Sabre.dff utan Banshee.dff och Banshee.txd, Samma sak gäller alla fordon. 3.Öpnna GTA3.img i GTA VC\models mappen med IMG Tool och välj Edit\Find eller tryck F2. Då får du upp en ruta där du kan söka i GTA3.img. Skriv in fordonsnamnet och .dff efter och tryck på "Sök Nästa" eller Enter. Nu ska du få t.ex Sabre.dff om du har sökt på det. Högerklicka på i det här fallet Sabre.dff och ta "Delete", gör samma sak på txd filen som ligger under dff filen i listan. OBS! Om det bara följer med en dff fil så radera endast dff filen. Om du inte vill radera filerna så kan du döpa om dom till t.ex SabreORGINAL.dff/txd. 4.Så nu ska vi lägga in den nya bilen. Tryck på Commands\Add eller Ctrl+A. Då får du upp en lista där du ska välja vad du vill lägga till. Då väljer du först din dff eller txd fil(det spelar ingen roll vilken du tar först)som du har sparat i bilmappen och dubbleklickar på den, sen gör du samma sak med txd eller dff filen(beror på vilken du tog först). Så nu ska det vara färdigt att spela!!! men om där är coll-filer med vad ska man göra då (:!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 24 december, 2003 Rapportera Share Skrivet 24 december, 2003 coll filer ska ligga i nån annan mapp.. minns inte riktigt.. Men jag tror det står i en annan topic.. (:!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlipKnoT666 Skrivet 17 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2004 Hur tar man bort skrivskyddet och när jag ska ta bort en bil nvänder jag omg tool isf när jag jag gör det står det att filen används Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
epix Skrivet 17 januari, 2004 Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2004 OMG TOOL! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 17 januari, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2004 men om där är coll-filer med vad ska man göra då Coll fielerna ligger i models/col, man kan ändra dom med Col-editor. SlipKnoT666: Högerklicka på VC mappen och klicka ur skriv skydd, tryck sedan verkställ ok sen ok. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
baronen Skrivet 16 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 februari, 2004 Jag känner mig lite dum nu, men och andra sidan har jag alldrig sagt att jag förstår mig på datorer:P Som synes har jag ett problem. I beskrivningen står det att man skall markera och extrakta txt och dff filerna. So far so good. Men jag får inte upp någon dff när jag öppnar med vare sig winrar eller zip Någon som vet hur jag skall göra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
TheGangster Skrivet 19 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 19 februari, 2004 Det står " Dir File error it might be in use...exiting" Jag har Windows 98 och det är inget skrivskydd på VC mappen. Snälla hjälp mig, vad ska jag göra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Puslakan Skrivet 22 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 februari, 2004 Jag tycker synd om dig Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
coke Skrivet 24 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2004 Hittar inte "DFF" filen/erna mappen -? (Dator W XP +3000) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 26 februari, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2004 Jag känner mig lite dum nu, men och andra sidan har jag alldrig sagt att jag förstår mig på datorer:P Som synes har jag ett problem. I beskrivningen står det att man skall markera och extrakta txt och dff filerna. So far so good. Men jag får inte upp någon dff när jag öppnar med vare sig winrar eller zip Någon som vet hur jag skall göra??? Alltså du ska inte öppna programmen utan bara filen du har laddat ner. TheGangster: Prova att ta bort det fler gånger. På något sätt så är det kvar annars skulle det inte bli så. coke: Hittar du inte filerna i filen du har laddat ner eller i GTA3.img? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 29 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 29 februari, 2004 Kan man inte installera ett fordon "UTAN" att byta ut ett annat?... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 29 februari, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 29 februari, 2004 Kan man inte installera ett fordon "UTAN" att byta ut ett annat?... Jo det kan man. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stuaswift Skrivet 26 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 26 maj, 2004 försöker hela tin blandar ihopp allt.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stuaswift Skrivet 27 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 27 maj, 2004 hehe klarade det tillslut namnl_s Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 31 maj, 2004 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2004 Jo det kan man. Hur gör man då? ändrar man i alla bil filer, altså lägger in nya siffror och grejjs till den nya? och i gta.exe, gta3.img, american.gxt, main? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 31 maj, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2004 Hur gör man då? ändrar man i alla bil filer, altså lägger in nya siffror och grejjs till den nya? och i gta.exe, gta3.img, american.gxt, main? Japp. Väldigt krångligt. Jag har aldrig fått det att funka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
andy_pandy Skrivet 16 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2004 mm tell me hur andvänder ja den då? :'( var kan man ladda ner det här "IMG tools" ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nybergh Skrivet 22 juni, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 juni, 2004 Kan man ta bort dom moddade bilarna och lägga tillbaka dom vanliga bilarna? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts