Hultenius Skrivet 10 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2003 Började nyss med moddingen i VC. Tidigare idag klarade jag 100 taxiuppdrag vilket gjorde att taxbilarna började hoppa om man tryckte ner knappen för "horn". Riktigt effektivt må jag säga och tänk er om det skulle fungera på motorcyklar! Skulle vara riktigt härligt! Hursomhellst, jag testade att byta ut en bild-dff mot en annan bil-dff och det gick bra men när jag bytte ut en MC-dff mot en bil-dff gick det inte riktigt lika lyckat. Det måste alltså finnas något i DFF-filerna som säger om modellen är en bil eller en MC (eller nått annat). Vet ni nått om detta? Jag såg att någon av er hade importerat en ny MC... Skulle vara såååå kul att byta ut kaufman mot en MC! (kände att jag bara var tvungen att posta min ide ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spacepig Skrivet 10 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2003 tjena hur gör man mods och sånt i Gta vice city ??? vad andvänder du för program och sånt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Strangeland Skrivet 10 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2003 Det skulle vara riktigt coolt att få samma grej på en MC som man får med taxin. Det borde kanske gå att ta det som gör att taxin kan hoppa och lägga över det på PCJ600 på något sätt. Nån som är bra på VC moddning kanske kan ta och kolla lite på det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 10 juni, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2003 Jag är nästan helt säker på att denna egenskap finns i main.scm. Savefilen kan endast påverka main.scm och möjligtvis gta-vc.exe. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 10 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2003 Började nyss med moddingen i VC. Tidigare idag klarade jag 100 taxiuppdrag vilket gjorde att taxbilarna började hoppa om man tryckte ner knappen för "horn". Riktigt effektivt må jag säga och tänk er om det skulle fungera på motorcyklar! Skulle vara riktigt härligt! Hursomhellst, jag testade att byta ut en bild-dff mot en annan bil-dff och det gick bra men när jag bytte ut en MC-dff mot en bil-dff gick det inte riktigt lika lyckat. Det måste alltså finnas något i DFF-filerna som säger om modellen är en bil eller en MC (eller nått annat). Vet ni nått om detta? Jag såg att någon av er hade importerat en ny MC... Skulle vara såååå kul att byta ut kaufman mot en MC! (kände att jag bara var tvungen att posta min ide ) Men är det inte bara att fuska hoppfusket? eller finns inte det i VC Annars så... kolla i default.ide, handling.cfg m.m (alla filer som har med fordon att göra) om du kan hitta något som har med hoppningen att göra PS. idén var asbra Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 10 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2003 Började nyss med moddingen i VC. Tidigare idag klarade jag 100 taxiuppdrag vilket gjorde att taxbilarna började hoppa om man tryckte ner knappen för "horn". Riktigt effektivt må jag säga och tänk er om det skulle fungera på motorcyklar! Skulle vara riktigt härligt! Hursomhellst, jag testade att byta ut en bild-dff mot en annan bil-dff och det gick bra men när jag bytte ut en MC-dff mot en bil-dff gick det inte riktigt lika lyckat. Det måste alltså finnas något i DFF-filerna som säger om modellen är en bil eller en MC (eller nått annat). Vet ni nått om detta? Jag såg att någon av er hade importerat en ny MC... Skulle vara såååå kul att byta ut kaufman mot en MC! (kände att jag bara var tvungen att posta min ide ) i car stat program kan man välja vilken typ av mc det ska va... kanske har nått med det att göra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 10 juni, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2003 Fan, börjar lära mig! Hittade nyss det här i main.scm: 0572: toggle_taxi_boost_jump 1? Lade in det i början av filen så varje gång tar "new game" så kan man hoppa med taxibilarna på direkten! Tyvärr går det inte göra så mycket mer än att aktivera det, resten finns i gta-vc.exe Men det borde gå att lura över denna funktion till en annan bil... eller båt... eller MC... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 10 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2003 du får väl lära dig att ändra i exe filer då Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 10 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2003 går inte Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 10 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2003 Fan, börjar lära mig! Hittade nyss det här i main.scm: 0572: toggle_taxi_boost_jump 1? Lade in det i början av filen så varje gång tar "new game" så kan man hoppa med taxibilarna på direkten! Tyvärr går det inte göra så mycket mer än att aktivera det, resten finns i gta-vc.exe Men det borde gå att lura över denna funktion till en annan bil... eller båt... eller MC... testa att byta ut taxi mot bike Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 11 juni, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2003 Går inte, "toggle_taxi_boost_jump" är en opkod och går inte att ändra... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 11 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2003 jag vet man man kan alltid försöka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 11 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2003 http://www.gtaforums.com/ib/ikonboard.cgi?...;entry1013666 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Warmedal Skrivet 11 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2003 Kolla i handling filen.. finns att ladda hem ett program för det.. då kan an ändra om bilen ska var en bike eller inte.man kan ändra mycket. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 11 juni, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2003 skribb: fungerade inte med att ändra i default.ide :/ Senitel: bättre att ändra i filen direkt istället. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Visa Skrivet 11 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2003 skribb: fungerade inte med att ändra i default.ide :/ Senitel: bättre att ändra i filen direkt istället. i vc car editor eller vad det heter (det som det skrevs om i moddingsrapport 1) där kan man trycka i "is bike" då ska de gå Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DYos Skrivet 11 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2003 jag försökte att sätta en bil "is bike" för att tex. kunna göra wheelie med bilen, men inget hade ändrats på den bilen när ja försökte i spelet. har även testat "is chopper/helicopter" för att typ få den att fungera som helikopter, men gissa vad? de gick inte Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Visa Skrivet 11 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2003 jag försökte att sätta en bil "is bike" för att tex. kunna göra wheelie med bilen, men inget hade ändrats på den bilen när ja försökte i spelet. har även testat "is chopper/helicopter" för att typ få den att fungera som helikopter, men gissa vad? de gick inte modellen ändras inte.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DYos Skrivet 11 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2003 modellen ändras inte.. ne, men egenskaperna för modellen borde ändras. en bil som flyger som en hellikopter tex. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 11 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2003 (redigerad) Hultan i default.ide står det vad dom är för något. Prova att byta ut "bike" mot "taxi" så funkar det kanske. Redigerad 11 juni, 2003 av GTA3 freak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts