eightball Skrivet 10 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2003 Förut så fanns det åldersgränser. Tex. Vice har åldersgräns. Man måste ha förelder med sig om man är under åldersgränsen. Men nu så finns det en ny slaggs spel-åldersmärkning som heter pegi som bara är rekommenderad ålder. Läs mer på www.pegi.info Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZalCiNoWa Skrivet 10 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2003 de står på fodralet att man inte får ge VC till nån som är under 18!!!! Det står: (N) EKSTREMT VOLDELIG INNHOLD! BØR VERKEN KJØBES ELLER BENYTTES AV PERSONER UNDER 18 ÅR (S) EXTREMT VÅLDSAMT INNEHÅLL! BÖR INTE KÖPAS ELLER ANVÄNDAS AV PERSONER UNDER 18 ÅR (DK) EKSTREMT VOLDELIGT INDHOLD! BØR HVERKEN KØBES ELLER BENYTTES AF PERSONER UNDER 18 ÅR Det du... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
geilisch Skrivet 10 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2003 På spel finns det inga åldersgränser. Som tidigare sagt: bara rekomendationer. Det står 18 år på paketet, men det gäller inte i sverige. Dock kan det vara skillnad på film och spel.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lance Skrivet 10 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2003 Det står: Det du... ja vet men på baksidan längst ner på vänster sida så står det: suitable only for persons of 18 years and over -------- not to be supplied to any person below that age Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Strangeland Skrivet 10 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2003 Jag tror att det är 18 år för att köpa VC, jag läste det förut iallafall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DR_83 Skrivet 11 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2003 man kan ju fråga sig vad det är för ålder på folket här............................ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 11 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2003 man kan ju fråga sig vad det är för ålder på folket här............................ du vill inte veta... tips kolla i folks profiler, många har angivit ålder Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kariya Skrivet 11 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2003 vem bryr sej? ja tror inte polisen skulle komma hem till mig och säga att jag inte får spela. dom har nog andra saker att göra Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lance Skrivet 11 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2003 vem bryr sej? ja tror inte polisen skulle komma hem till mig och säga att jag inte får spela. dom har nog andra saker att göra nej....det är inte olagligt att köpa VC... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
geilisch Skrivet 11 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2003 Läs texten. "BÖR inte köpas av personer under 18 år". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts