PiXeN Skrivet 5 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 5 juni, 2003 Köpte GTA:Vice City idag. Men det funkar inte särskilt vidare för mig, för efter ungefär 10 min spel så fryser det, men inte musiken. Inga tangenter funkar, förutom windowsknappen. Trycker på den och kommer till skrivbordet: http://www.home.no/pixen/gta-vc.JPG Jag trycker på OK då kommer det upp en ny ruta, där det står att det blev något fel i gta-vc.exe. Datorn skickar felrapport och spelet stängs av. Jag har läst på Take2's supportsida, laddat ner en patch, DirectX9 och drivrutiner till grafikkortet. Men problemet är fortfarande inte löst. Vad ska jag göra? Min dator: WinXp Home Edition 512MB DDR NVIDIA GeForce 4 Ti4200 64MB IBM 60 GB HDD ECS K7S5A (moderplatta) AMD XP2000+ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
HardPaty Skrivet 5 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 5 juni, 2003 de finns två patchar tror jag. testa den andra. annars kanske det funkar att installera om. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
nicht 1337 Skrivet 5 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 5 juni, 2003 (redigerad) Jag har samma fel! jag installerar om den så går det ett tag till eller rätt länge.. ca 3-5 timmar P4 1,8 gHz 512 sdram Geforce2 MX400 64 mb *Edit* jag har Win 2k *Edit* Jag har hört av en spel expert att DirectX 9.0 är väldigt buggig! Redigerad 5 juni, 2003 av nicht 1337 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 5 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 5 juni, 2003 Köpte GTA:Vice City idag. Men det funkar inte särskilt vidare för mig, för efter ungefär 10 min spel så fryser det, men inte musiken. Inga tangenter funkar, förutom windowsknappen. Trycker på den och kommer till skrivbordet: http://www.home.no/pixen/gta-vc.JPG Jag trycker på OK då kommer det upp en ny ruta, där det står att det blev något fel i gta-vc.exe. Datorn skickar felrapport och spelet stängs av. Jag har läst på Take2's supportsida, laddat ner en patch, DirectX9 och drivrutiner till grafikkortet. Men problemet är fortfarande inte löst. Vad ska jag göra? Min dator: WinXp Home Edition 512MB DDR NVIDIA GeForce 4 Ti4200 64MB IBM 60 GB HDD ECS K7S5A (moderplatta) AMD XP2000+ har du instalerat några moddar/bilar ect? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Strangeland Skrivet 5 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 5 juni, 2003 Kolla här så kanske ni hittar en lösning. Det verkar bara ett ganska vanligt problem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr_link Skrivet 5 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 5 juni, 2003 CptHowdy det är skit många som har det felet men man fattar inte mycket för man har svensk win kan du översätta allt xp så kommer nog ingen glaga för jag fattar inget om du kan asså Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Strangeland Skrivet 5 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 5 juni, 2003 Vill du ha allt översatt eller är det någon viss del? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr_link Skrivet 5 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 5 juni, 2003 ja allt om xp för liksom alla har det felet och jag tror alla kommer ha nytta på det du skriver in översätta Tack =) skit snällt om du kan de Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr_link Skrivet 5 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 5 juni, 2003 pixen nice skrivbord hur gjorde du den färgen på allt ?? skit snyggt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Strangeland Skrivet 5 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 5 juni, 2003 Nu har jag översatt lite. Jag översatte B.) For Windows 2000/XP Users... För win 2000/XP användare: Börja med att högerklicka på skrivbordet och välj egenskaper, välj sen fliken inställningar. Nere till vänster på fliken inställningar finns en knapp som heter Avancerat, tryck på den. Välj sedan fliken "Bildskärm", tryck på knappen "Egenskaper, välj sedan fliken "Drivrutin". Tryck på knappen "Uppdatera Drivrutin...". Nu kommer Guiden uppdatera maskinvara att startas. På första steget i guiden finns det 2 val, installera programvaran automatiskt är valt men ändra det till Installer från lista eller angiven plats. Tryck sedan på knappen nästa. I steg 2 kommer det att frågas efter att man ska ange alternativ för sökning och installation. Ändra till sök inte jag väljer vilken drivrutin som ska installeras och tryck på knappen nästa. Om alternativet "plug and play" finns där så välj det och klicka på nästa. Detta kommer att ändra dina skärm inställningar till plug and play. Om inte plug and play finns där så ta bort markeringen i rutan "visa kompatibel maskinvara. Nu kommer du att kunna sen en kolumn där det står tillverkare, där ska du välja "standardbildskärmstyper" Tillhöger om detta finns det en kolumn som heter modell och där kan du välja plug and play-bildskärm. När du har gjort det så är det bara att klicka på nästa. Detta kommer att ha ändrat dina skärminställningar till plug and play. Jag har bara översatt det som stog på den där sidan så blir det nå fel så skyll inte på mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr_link Skrivet 5 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 5 juni, 2003 thx skit snällt =D Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr_link Skrivet 5 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 5 juni, 2003 ska man bara spela sen då??? fanns det inte mer ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts