Jump to content

Vice City Problem

Karachi
 Share

Recommended Posts

Det är så att jag har ett problem med Vice City (pc)

Problemet:

Bilden stannar helt ibland, jag förstår inte vad detta kan bero på. Har testat att installera nya grafik och ljud-drivrutiner, defragmenterat hårdisken och Installerat om spelet. Men ingenting hjälper. Vad kan detta bero på?

Specs:

P4 1,7 ghz

Geforce 3 Ti500

512 mb sdram

Sound Blaster Live.

Windows XP Home

P.S. Jag brukar inte ha problem med sådana här saker <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det kan vara ett program i bakrunden som stör ibland. Stäng alltid av antivrus och liknande för de kan hacka sönder vilket spel som helst! I XP så kan du testa att använda på ctrl+alt+del och stäng av allt utom explorer.exe....se bara till att du inte är ute på nätet samtidigt när alla säkerhetsprogram är avstängda!

När du sedan stängt av gta så ska du starta om datorn eller om du har xp så kan du istallet logga ut och sedan in ingen!

Om inte det funkar vet jag inte vad det kan vara!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alla datorprogram kan hänga sig ibland.

Om det gör det så får man stänga av spelet och sen sätta på det.

Tryck på "Flaggknappen" bredvid vänstra Ctrl.

Ibland så kommer start-menyn fram och hela remsan längst ner

och då kan man trycka på en knapp så att skrivbordet kommer fram.

Den finns där dom små program ikonerna är bredvid start-knappen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vanligtvis så brukar jag inte köra så många processer samtidigt som jag spelar men för sakens skull så avslutade jag allt onödigt. Tyvärr så blev det inte bättre :wub:

Kanske förklarade lite suddigt förrut, det är i alla fall så att spelet stannar i drygt 1 minut när man spelat i 20. Efter första "kraschen" så tar det dock kortare och kortare tid innan spelet stannar igen...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I vc´s Read Me står det att om man upplever kortare "hack" i spelet så kan det hjälp att defgramentera disken som du installerat vc på. Eftersom att du säger att det blir värre och värre desto längre tid du spelar så kan det vara grafikkortet eller processorn som blir för varm pga dålig kylning.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

LoneWolf: Tycker bara att det är konstigt att inget annat spel har dessa problem i så fall. Freelancer som jag just testade ett demo på kunde t.ex. köras i ett flertal timmar med allt på max. Även Splinter Cell kördes helt perfekt på max. :) Kort sakt så har alla pc-spel jag kört under den senaste tiden/sedan jag fick datorn fungerat felfritt. I alla fall på den punkten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Karachi, har precis samma problem.

Det beror på att RAM-minnet tar slut. Jag har 384 MB ram minne, men efter att det hängt sig en gång startade jag om datorn, då stog det " för lite minne för att programmet ska kunna köras" eller nåt, då kollade jag på systemresurserna och såg att 80% var ledigt, då spelade jag ett tag och gick sedan ut i window, då såg jag att det bara var 75% ledigt, och så höll det på så tills det var så lite att den hängde sig.

Jag vet inte vad det beror på eftersom jag inte kör några andra program i bakgrunden.

:'( :'(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor