Curly Skrivet 21 maj, 2003 Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2003 Är det någon som har hört om datorbutiken ameluna.com någon gång? Jag vill veta om de är skumma eller ej.. Man får tex. en: XP 2800+ med 120 gb hd, 1024mb minne (!!!), CD o dvd brännare, geforceFX 5600 128mb ddr för tio laxar, dock utan skärm och operativsystem (dreeeegeeeeel) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Visa Skrivet 21 maj, 2003 Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2003 nejj...det är nog LITE skumt för mig med...men maila info@ameluna.com och fråga vart butiken ligger.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 21 maj, 2003 Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2003 väldigt ful design och få sektioner...verkar skumt för mig iaf... men dom kanske har så för att hålla priserna nere, vad vet jag.... jag skulle då fråga om de hade en affär först. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 21 maj, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2003 (redigerad) Jag tycker likadant som er. Ful sida, ingen info ochsåvidare. Måste fundera ------------------------------------------ Edit: Nu har jag mailat dem, hoppas jag får svar. Kan berätta va de säger sen om ni nu skulle vara intreserade! Redigerad 21 maj, 2003 av Curly Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 21 maj, 2003 Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2003 *interested* Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 21 maj, 2003 Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2003 jag skulle också vilja veta vad det här är för något Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Visa Skrivet 21 maj, 2003 Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2003 *interested* me 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 21 maj, 2003 Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2003 me 2 me 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 22 maj, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2003 ooh f*n så många som ville veta! Jag har inte fått något svar ännu hoppas de skriver tillbaka snart Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 22 maj, 2003 Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2003 jag tror att dom är bluffmakare Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 22 maj, 2003 Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2003 jag tror att dom är bluffmakare Antagligen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 22 maj, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2003 Det står på hemsidan att de har ett kontor i gbg, fast vem vet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Scarface Skrivet 22 maj, 2003 Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2003 Hhhmmm? Det börjar lukta lite fiffel och båg över ameluna, eller ska man säga fakeluna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kricke Skrivet 22 maj, 2003 Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2003 sidan är j*vligt fult gjord..så jag tror att det är fake Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 24 maj, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 maj, 2003 *bump* Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Carolus XII rex suenica Skrivet 24 maj, 2003 Rapportera Share Skrivet 24 maj, 2003 Om dom skulle vara en bra och riktig affär så skulle inte hemsidan se ut så där. fett keff sida. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 24 maj, 2003 Rapportera Share Skrivet 24 maj, 2003 Jämförde lite med prisguiden... Athlon XP2400+ CPU --- 833kr 512MB 333MHz DDR internminne --- 449kr 80Gb 7200rpm hårddisk --- 875kr CD brännare 52x24x52 --- 455kr Grafikkort GeForceFX 5200 --- 775kr Nätverkskort, högtalare, scrollmus, tangentbord och USB mm. --- ca 1000kr Totalt: 4387 kr Amelunas pris: 5980 kr Inte helt orimligt alltså men man får nog även låda+moderkort med vilket gör att det blir nästan exakt samma pris att köpa styck som att beställa Amelunas dator. Måste också lägga till att jag tycker datordelar har blivit riktigt billiga jämfört med förr! Ska bli riktigt kul att uppdatera min dator efter sommaren! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 24 maj, 2003 Rapportera Share Skrivet 24 maj, 2003 Jämförde lite med prisguiden... Athlon XP2400+ CPU --- 833kr 512MB 333MHz DDR internminne --- 449kr 80Gb 7200rpm hårddisk --- 875kr CD brännare 52x24x52 --- 455kr Grafikkort GeForceFX 5200 --- 775kr Nätverkskort, högtalare, scrollmus, tangentbord och USB mm. --- ca 1000kr Totalt: 4387 kr Amelunas pris: 5980 kr Inte helt orimligt alltså men man får nog även låda+moderkort med vilket gör att det blir nästan exakt samma pris att köpa styck som att beställa Amelunas dator. Måste också lägga till att jag tycker datordelar har blivit riktigt billiga jämfört med förr! Ska bli riktigt kul att uppdatera min dator efter sommaren! De var bara det att han skrev att den hade 1024 ddr ram och 120 gb hårdiskk samt DVD brännare som höjer priset. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 24 maj, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 maj, 2003 Nu har jag fått svar från Ameluna!!! Mitt mail. Hej. Jag har varit inne på eran sida och sett dessa superpriser men jag tycker ni har väldigt lite information om företaget. Har ni någon butik här i Sverige? För om jag ska köpa en dator så vill jag ha ett säkert företag. Ni får ursäkta om detta email låter ohövligt. Tacksam för svar. /Henrik ---------------- Svaret: Hejsan Ditt mail är inte ohövligt, självklart skall man ifrågasätta. Vi har kontor och PC-fabrik i Göteborg / Långedrag. Våran ide är att enbart sälja via internet men bor du i Göteborgområdet Kan du själv hämta din dator hos oss och även göra service/uppgradering hos oss direkt. Vi är ett av dom få datorföretagen som aldrig har hamnat hos reklamationsnämden då vi har mycket bra service och mycket lite fel på våra datorer. Vågar du handla till sveriges bästa priser? /Janne Ameluna ------ Låter väl bra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Carolus XII rex suenica Skrivet 24 maj, 2003 Rapportera Share Skrivet 24 maj, 2003 han borde inte skriva /janne han borde skriva /Personalen Det luktar fisk Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts