Defcon Skrivet 20 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 20 juli, 2003 Alla dom där filmerna hackar på min dator Det kan inte vara några vanliga filmer... det går att fixa eller lindra iaf De nygamla Half-Life 2-filmerna som är i formatet Bink Video (exe) har orsakat problem för ett antal personer vid uppspelning. Den främsta orsaken till klagomål är troligen att filmerna hackar och går segt när de spelas upp. Detta kan dock i de flesta fall åtgärdas eller åtminstone lindras. Allt som behövs är det följande verktyget... ▪ Ladda hem RAD Video Tools - 1,2 MB (extern länk) När detta program är installerat och klart så klickar man med fördel på filen "radvideo.exe", varefter man bläddrar till den film man nu vill se och väljer sedan "Advanced play". I den meny som poppar upp ändrar man sin "Blitting style" till "DirectDraw to primary surface", något som borde minska belastningen för datorn. Även andra inställningar kan göras; t.ex. "Display as grayscale". kopierat från www.halflife.nu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 20 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 20 juli, 2003 Tackar, nu funkar det bättre. Lite omständigt men men... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Defcon Skrivet 21 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 21 juli, 2003 hmm det blev ingen film idag den delen är ca 4ggr längre än dom vi har sett hittills Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eightball Skrivet 22 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 22 juli, 2003 Såg i PCGamer att Half-life 3 är bekräftat. Det stog på Release-listan och där har dom ju bara spel som är officielt bekräftade Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Defcon Skrivet 23 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 23 juli, 2003 Såg i PCGamer att Half-life 3 är bekräftat. Det stog på Release-listan och där har dom ju bara spel som är officielt bekräftade vad jag vet så blev det bekräftat samma dag som hl2 blev det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eightball Skrivet 23 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 23 juli, 2003 vad jag vet så blev det bekräftat samma dag som hl2 blev det OK, viste inte det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 25 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2003 Det känns som att steam laddar ner något nu... När jag startade programmet började modemet blinka för fullt... men jag hittar inget nytt i "HL2 Movies" edit: Hittade knappen "Monitor" där man kan se allt som laddas hem. Just nu håller steam på att tanka "HL2 Movies", spännande Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eightball Skrivet 25 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2003 Det känns som att steam laddar ner något nu... När jag startade programmet började modemet blinka för fullt... men jag hittar inget nytt i "HL2 Movies" edit: Hittade knappen "Monitor" där man kan se allt som laddas hem. Just nu håller steam på att tanka "HL2 Movies", spännande Vad är steam igentligen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 25 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2003 @eightball: Ett program av Valve där man kan ladda ner lite Half-Life saker som moddar och HL2 filmer. Steam slutade att tanka nu... men jag hittade ingen ny film så jag gick in på deras forum och fann detta: Valve encrypted the movies, so when we DL them tonight we can't access until tomorrow when they release them, and we can just watch them without having to do any DLing then. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 25 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2003 (redigerad) nu tankar min för fullt på hl2 movies, mellan 80-400 kb/ var nu uppe i 700kb/s! Redigerad 25 juli, 2003 av GTA3_PLAYER Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 25 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2003 inte för att göra dig ledsen men det är faktiskt kbit/s Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 25 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2003 hehe, ok Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 25 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2003 Ok nu är det så här alla CS fans!!! Alla klassar CS som ett spel, men det är totalt fel... istället är det en fjortis mod, inget annat... Och om ni inte redan vet det ni CS nördar så kommer Valve ge producenterna bakom CS, HL2 innan så att CS kommer komma med HL2... Och det är jävligt fel, och det är för att CS, en dålig mod som CS ska inte få förstöra ett så himla bra spela som HL2... Det är helt fel... Jag kan godta att ett spel kommer, men det skulle kommit från börjar, och inte kommit som en mod (och för er sega personer så pratar jag om Condition Zero). Jag förstår inte vad folk ser i ett sånt spel som CS, banorna är små, ingen teamwork... Det finns miljoner saker som man kan skriva som CS görs till en så dålig mod... Ni som spelar CS, antingen lägger ni ner helt att spela CS, börja uppskatta HL serien mycket mer... Och när ni väl gör det gå in på #HL2.SWE @ Quakenet.org om ni har mIRC så ska jag säga det som ni inte vet om HL!!! mja, MEN! du verkar också vara lite borta, man behöver inte mIRC för att komma in på irc kanaler! det är vad alla tror, MEN NEJ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
curry Skrivet 25 juli, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2003 Jag laddade ner hl2 filmen från fileplanets public servers , det tog 2 timmar och jag har chello.. och filmen var på 700 mb tror jag och det var en mpg format.. det som ni babblar om är kanske ett annat format.. förresten har det kommit ut någon ny film?! Jag har varit isolerad från internet och data i mer än en månad.. (skönt=/) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eightball Skrivet 26 juli, 2003 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2003 Jag laddade ner hl2 filmen från fileplanets public servers , det tog 2 timmar och jag har chello.. och filmen var på 700 mb tror jag och det var en mpg format.. det som ni babblar om är kanske ett annat format.. förresten har det kommit ut någon ny film?! Jag har varit isolerad från internet och data i mer än en månad.. (skönt=/) Den som du tankade var hela E3 filmen filmad av en kamera. Dom som vi snackar om är små snuttar från E3 filmen som är högupplösta och är av formatet Bink Video som sparas som en .exe fil. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts