Jump to content

Metal Gear Solid


Jacker
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 2,6k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jasså... ännu en dumskalle... vilken tror du man spelar som i MGS4 rå?

men hur vet du att det är JUST SOLID SNAKE och inte en annan du vet det har funnits många snake i dom tidigare spelen en trailer säger inte så mycket eller har den avslöjat hella spelet så du vet precis vad det handllar om va?

isåfall vill jag ha svar på några frågor!!

Redigerad av krull
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

men hur vet du att det är JUST SOLID SNAKE och inte en annan du vet det har funnits många snake i dom tidigare spelen en trailer säger inte så mycket eller har den avslöjat hella spelet så du vet precis vad det handllar om va?

isåfall vill jag ha svar på några frågor!!

Han kan förstås inte garantera dig att det är Solid Snake i MGS4 men det är ju med största sannolikhet han som är huvudpersonen. Dom tidigare "Snakes" du har hört talas om är ju Big Boss, Liquid och Solidus. Big Boss är ju död sen länge (dödad av Solid Snake men det vet ni), Liquid är ju också död. Man fick ju aldrig se att Solidus verkligen dog men han skulle ju inte prata med Otacon, eller hur? Så allt tyder på att det är just Solid Snake.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Han kan förstås inte garantera dig att det är Solid Snake i MGS4 men det är ju med största sannolikhet han som är huvudpersonen. Dom tidigare "Snakes" du har hört talas om är ju Big Boss, Liquid och Solidus. Big Boss är ju död sen länge (dödad av Solid Snake men det vet ni), Liquid är ju också död. Man fick ju aldrig se att Solidus verkligen dog men han skulle ju inte prata med Otacon, eller hur? Så allt tyder på att det är just Solid Snake.

Ja det är ju mest troligast eftersom otacon är med jag hade tänkt skriva att han var med men visste inte hur Otacon stavades :"> så jag vågade inte men nu vet jag det :shifty: men jag gillar den nya snake endå han ser ganska cool ut facktist :ermm:

du vet det tar en stund att acseptera de nya karaktärerna (tja eller ny är han ju inte)

Redigerad av krull
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jaja ;P dessutom har jag inte läst igenom allt under ettan... jo ja vet att man får veta mycke om shadow moses i tvåan också men skit samma... håller ni inte med om att man är lite väl långt ute och cyklar om man tror att man ska spela som Ocelot eller Big Boss i MGS4 rå? jag vet det mesta på ett ungefär iaf, jag skulle görna vilja veta mer också! kan nån tala om mer om Arsenal Gear? väldit nyfiken på hur den kom till osv... ''The Patriots'' skulle ja också vilja veta mer om... om någon orkar som vet så får ni görna berätta för mig :">

EDIT: tro ja ska ta å spela om MGS1 nån dag, är ju ett så underbart bra spel!

Redigerad av putte_tutte
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jaja :P dessutom har jag inte läst igenom allt under ettan... jo ja vet att man får veta mycke om shadow moses i tvåan också men skit samma... håller ni inte med om att man är lite väl långt ute och cyklar om man tror att man ska spela som Ocelot eller Big Boss i MGS4 rå? jag vet det mesta på ett ungefär iaf, jag skulle görna vilja veta mer också! kan nån tala om mer om Arsenal Gear? väldit nyfiken på hur den kom till osv... ''The Patriots'' skulle ja också vilja veta mer om... om någon orkar som vet så får ni görna berätta för mig :">

EDIT: tro ja ska ta å spela om MGS1 nån dag, är ju ett så underbart bra spel!

Hmm, vad vill du veta?

btw en till fråga. Vilka tog Olga Gurlukovichs barn? :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The Patriots.

putte_tutte: Kalla inte detta för en lekstuga bara för att det finns folk som inte är lika insatta som du tror att du är, jag skulle kunna jämföra dig med ett förskolebarn vad gäller kunskap om MG-serien.

Haha. jaru... va ska ja jämföra dig med då? och förresten. skulle ru känna dig cool om du va smartare än mig på MGS? haha!!! du förresten... Bara undrar: hur gammal är du?

Redigerad av putte_tutte
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha. jaru... va ska ja jämföra dig med då? och förresten. skulle ru känna dig cool om du va smartare än mig på MGS? haha!!! du förresten... Bara undrar: hur gammal är du?

Han är 16. Och om han skulle känna sig cool om han var "smartare än du på MGS" så är han förbannat cool...

Redigerad av Matteus
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Han är 16. Och om han skulle känna sig cool om han var "smartare än du på MGS" så är han förbannat cool...

Du fattar inte att jag va ironisk va? eller du kanske verkligen tycker man är cool om man kan mycke om MGS serien? visst skulle jag vilja veta mer eftersom jag är fan av MGS och Hideo men jag skulle knappast tycka jag var ''cool'' snarare tvärt om...

off topic: förresten vigge: vet du hur en wankelmotor fungerar du som är så smart? on topic: vet du vad China Man i MGS2 kan göra under vattnet där man simmar för att hämta Emma Emeric? (E.E)

Redigerad av putte_tutte
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du fattar inte att jag va ironisk va? eller du kanske verkligen tycker man är cool om man kan mycke om MGS serien? visst skulle jag vilja veta mer eftersom jag är fan av MGS och Hideo men jag skulle knappast tycka jag var ''cool'' snarare tvärt om...

off topic: förresten vigge: vet du hur en wankelmotor fungerar du som är så smart? on topic: vet du vad China Man i MGS2 kan göra under vattnet där man simmar för att hämta Emma Emeric? (E.E)

Nej jag förstod inte att du var ironisk. Och nej, jag tycker inte man är cool om man kan mycket om MGS.

Den där China Man du talar om, om du menar den karaktären som ströks ur spelet så vet jag inget annat om honom än att han skulle han någon sorts magisk tatuering som gjorde att han vaknade till liv igen om den kom i kontakt med vatten.

Redigerad av Matteus
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

off topic: förresten vigge: vet du hur en wankelmotor fungerar du som är så smart? on topic: vet du vad China Man i MGS2 kan göra under vattnet där man simmar för att hämta Emma Emeric? (E.E)

China Man?? :blink:^_^ snackar du om Vamp nu?

Ok en fråga till putte_tuttar..oj tutte!

Vad brukade Emma kalla Otacon?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du fattar inte att jag va ironisk va? eller du kanske verkligen tycker man är cool om man kan mycke om MGS serien? visst skulle jag vilja veta mer eftersom jag är fan av MGS och Hideo men jag skulle knappast tycka jag var ''cool'' snarare tvärt om...

off topic: förresten vigge: vet du hur en wankelmotor fungerar du som är så smart? on topic: vet du vad China Man i MGS2 kan göra under vattnet där man simmar för att hämta Emma Emeric? (E.E)

Om du var en äkta MGS fan borde du väl kunna stava "Emmerich" rätt :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

*Plingeding* TEORI!

Ja, jag tänkte just på nya MGS4, och kom då att tänka på: Nu när Snake är så pass gammal och har nog inte många år kvar som soldat, tänk om man då tar Snakes DNA och klonar nya "Snakes" från honom! Han har ju faktiskt samma DNA som Big Boss så då kanske spelen kan fortsätta med en ny generation.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

*Plingeding* TEORI!

Ja, jag tänkte just på nya MGS4, och kom då att tänka på: Nu när Snake är så pass gammal och har nog inte många år kvar som soldat, tänk om man då tar Snakes DNA och klonar nya "Snakes" från honom! Han har ju faktiskt samma DNA som Big Boss så då kanske spelen kan fortsätta med en ny generation.

Det var väl så att Snake var bara "de goda generna" av BB och Liquid var det

som "blev över", då är ju Snake egentligen "en bättre soldat"...

Uhh... jag är inte helt nöjd med den nya looken på Snake & MGS, ta mustachen

t.ex. Och starwars liknande R2D2's, och FLERA metal-gears? Själv tycker

jag att det skall vara bara en MG, inte flera små som i trailern...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok, måste erkänna att ja kan mycke mindre än jag trodde... har mussupfattat mycke också... vad emma brukar kalla otacon kommer ja inte ihåg. Hal kanske...

jag vill gärna lära mig mer SOM SAGT! och vore hemst tacksamma om ni kunde svara på lite frågor om ni har lust :blink:

å säg inte att jag är nån barnunge som inte kan nått om MGS. jag är inte lika insatt som ni verkar vara trots att jag är ett stort fan och har varvat spelen ett antal gånger. därför vill jag lära mig mer...

de där med att snake ska skapa en ny klon kan bli för mycket tro ja... jag tycker Hideo ska slutföra sin MGS serie efter 4:an... det är vad jag tycker, för detta kommer förmodligen att bli den bästa av dom alla... då är det lika bra att lägga av tycker JAG... sen kan dom ju gö en Collector's Edition eller nått för Playstation 4 när den kommer om ca 7 år, med alla spelen samlade i ett spel så att säga, med ny grafik och så... vore de så tokit?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var väl så att Snake var bara "de goda generna" av BB och Liquid var det

som "blev över", då är ju Snake egentligen "en bättre soldat"...

Uhh... jag är inte helt nöjd med den nya looken på Snake & MGS, ta mustachen

t.ex. Och starwars liknande R2D2's, och FLERA metal-gears? Själv tycker

jag att det skall vara bara en MG, inte flera små som i trailern...

Jag tyckte också att snake såg konstig ut i nya trailern från början, men nu har ja vant mig ^_^ mustachen hade dom ju kunnat tage bort iofs och bara ge honom lite stubb som i MGS2 fast grått stubb då förståss... att det finns flera MG tycker jag känns bra... det känns i trailern att det är ett kliv fram i tiden och dom har börja massproducerats på riktit. handlingen känns på nått sätt mycke mer anordnad och komplett... efter att ha sett trailern har jag svårt att föreställa mig vilka bossar man ska möta :blink:

(fanns ju som alla vet flera stycken i MGS2 också)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...