Jump to content

Metal Gear Solid


Jacker
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 2,6k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag är på en jättesvår grej. Man ska skjuta en gammal gubbe med sniper. Nån som har nåt bra tips?

*SPOILER VARNING FÖR DOM SOM EJ HAR SPELAT*

Hämta krypskyttegeväret i kasunen (det lilla lagret) lite norr om startpunkten där du börjar under fighten mot The End. Se till att ha mycket föda med dig och andvänd rätt camo. Kryp så mycket som möjligt. Spana efter honom med jämna mellanrum. Enklaste sättet är att lyssna efter hans andning med "Directonal Mic". Annars kan du titta efter reflexen från hans kikarsikte, eller helt enkelt spana efter honom med blotta ögat.

Om du ser honom på distans är det bäst att skjuta med prickskyttegeväret. Om där lite närmare (helst bakom) honom kan du skjuta med AK, M16, Shotgun, etc. Annars kan du skuta hans pappegoja så han förlorar stamina.

Ha tålamod, det kan ta lite tid att besegra honom. Men attans vad kul det är! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ha tålamod, det kan ta lite tid att besegra honom. Men attans vad kul det är! :D

Kul? han är ju skitstörande! har lyckats se honom typ 3-4 ggr bara. (man märker ju vart han är även om man inte ser honom. om man spanar omkring lite så märker man att det lyser ett starkt ljus där han är ibland, och då är det ju bara att panga där man ser ljuset..) första ggn jag såg honom, låg han gömd i gräset, han var rakt framför mig, så jag hade knappast någon chans att hoppa på honom bakifrån..det jobbigaste var ju också att det var ett träd ivägen, så jag kunde inte pricka honom fastän att han var alldelles framför mig, och om jag gick åt sidan skulle han antingen skjuta mig eller springa..jädrans vad snabb han är föresten! den gubben och sonic borde köra en kapplöpningstävling asså!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En taktik som fungerar perfekt är att börja med att låta honom se er (spring bara runt som en galning tills ni hör honom skjuta). Öppna genast upp survival menyn och kolla kartan, den röda pricken visar vart han är (syns den inte i det nuvarande området är det bara att kolla områdena runt om). Spring mot platsen han gömt sig, men försök att göra det så diskret som möjligt samt att ni håller er undan hans skottfält. När ni närmar er platsen han befinner sig på, sneaka fram bakom honom (om platsen tillåter det) och gör en holdup, skjut honom i huvudet så många ggr som det går (vad jag minns brukar det vara svårt att göra det mer än två gånger), och rolla sedan när han kastar stun granaten för att fly. Följ efter honom och passa på att få ner hans stamina ännu mer på diverse olika sätt. Tappar ni bort honom är det bara att upprepa det hela igen.

Om ni inte har gjort det redan, pröva att spöa bossarna genom att få ner deras stamina till noll, det kanske inte är lika lätt, men så mycket roligare :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kul? han är ju skitstörande! har lyckats se honom typ 3-4 ggr bara. (man märker ju vart han är även om man inte ser honom. om man spanar omkring lite så märker man att det lyser ett starkt ljus där han är ibland, och då är det ju bara att panga där man ser ljuset..) första ggn jag såg honom, låg han gömd i gräset, han var rakt framför mig, så jag hade knappast någon chans att hoppa på honom bakifrån..det jobbigaste var ju också att det var ett träd ivägen, så jag kunde inte pricka honom fastän att han var alldelles framför mig, och om jag gick åt sidan skulle han antingen skjuta mig eller springa..jädrans vad snabb han är föresten! den gubben och sonic borde köra en kapplöpningstävling asså!

Det är bara du som är för n00b'ig. :shifty: Så snart man har en taktik mot honom är det rena festen. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej hoj nu har jag fått 79,9% av alla dogtags (19st) på "båten" o ni sa ju att om man får över 75% får man stealth suite=P Hur aktiverar man den =P

Båten och Big Shell's dogtags är oberoende av varann. Dvs att när du fått 75% (om det nu är det) på båten får du stealth där. Sen måste du få 75% på Big Shell för att få Stealth där. Du aktivera den genom att ta på dig den (den ligger på Items) :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Båten och Big Shell's dogtags är oberoende av varann. Dvs att när du fått 75% (om det nu är det) på båten får du stealth där. Sen måste du få 75% på Big Shell för att få Stealth där. Du aktivera den genom att ta på dig den (den ligger på Items) ^_^

"bandana" dah?

Över 50% sa ni? vadå jag har nog ej oändligt med skott:..?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man måste alltså klara tex 19 dogtags på alla svårighets graderna då har man stealth suite?

Uhm, de x antal dogtags:en som behövs kan du ta på flera svårighetsgrader, dvs att du exempelvis har tagit 25 stycken om du tagit 14 på normal, 8 på hard och 3 på extreme på en och samma sparning. När du klarar den del du kör på eller hela spelet på den sparningen och har uppfyllt antalet dog tags som krävs för stealth suit och/eller bandana och sparar så har du dessa när du laddar spelet igen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

NEj! Den här tråden ska vara högst upp!

Ja men på lördag köpte jag Metal gear solid 3 snake eater. Har ngn några roliga grejjer :P som man kan göra nästan presis i början typ kasta ormar på "vakterna" osv :P

Edit: Beställde den på lördagen från Webbhallen har ej kommit än ^_^

Redigerad av Xazzi
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

NEj! Den här tråden ska vara högst upp!

Ja men på lördag köpte jag Metal gear solid 3 snake eater. Har ngn några roliga grejjer >_< som man kan göra nästan presis i början typ kasta ormar på "vakterna" osv :D

Edit: Beställde den på lördagen från Webbhallen har ej kommit än :huh:

Har du kommit till bron än? Man kan skära av repen så den blir helt ostadig så vakterna ramlar ner. Bäst är om du hugger av alla rep på vänstra sidan och varannan på höger sida. ^_^>_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...