Jump to content

Metal Gear Solid


Jacker
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 2,6k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag fick reda på det på nätet men kunde aldrig ha gissat det själv :P

Så du fick inte veta det när du spelade spelet? Kan någon (vigge kanske?) säga var i spelet man fick veta det?

P.S. Jag har hört att man får en speciell mellansekvens när man har tagit alla mellansekvenserna. Är det sant?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så du fick inte veta det när du spelade spelet? Kan någon (vigge kanske?) säga var i spelet man fick veta det?

P.S. Jag har hört att man får en speciell mellansekvens när man har tagit alla mellansekvenserna. Är det sant?

1) Ocelots urpsrung var okänt, dock var han ju inte någon riktig ryss.

2) The Boss barn fråntogs henne av the Philosophers Legacy, Ocelot är djupt inblandat i den.

Det finns fler anledningar jag inte kan komma på för tillfället.

Jag har själv inte kollat om manfår någon extra sekvens med EVA, men jag har läst mycket om det och har även sett en screen på demo theathern.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag fick alla cut-scenes förra fredagen, man får en cut-scene-serie med massa filmer med EVA och Snake. ;P

Dom måste jag skaffa! Jag har bara 2 cut-scenes kvar. Waking up from a nightmare (hur får man den?) och Ocelot loses <-- hur får man den då? Jag har ju Snake wins shooting och gills inte det som att Ocelot förlorar?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dom måste jag skaffa! Jag har bara 2 cut-scenes kvar. Waking up from a nightmare (hur får man den?) och Ocelot loses <-- hur får man den då? Jag har ju Snake wins shooting och gills inte det som att Ocelot förlorar?

Det finns 4 duel-scenes, va?

  • Där ocelot skjuter Snake
  • Där Snake skjuter Ocelot
  • Där Snake missar när han skjuter
  • Där snake inte skjuter

;P

Redigerad av RadiuZ
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag behöver hjälp med en grej: Jag har döttat "The Pain" (geting-mannen) och har gått igenom nåt med massa vakter och nu ska jag in på ett labb. Det är elstängsel runt om men man kan krypa under på ett ställe. När man har krypit under så är det en hög mur och utanför muren går det två vakter och en hund. Längst bort på höger sida fins det en dör som är låst. Hur kommer man in där?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag behöver hjälp med en grej: Jag har döttat "The Pain" (geting-mannen) och har gått igenom nåt med massa vakter och nu ska jag in på ett labb. Det är elstängsel runt om men man kan krypa under på ett ställe. När man har krypit under så är det en hög mur och utanför muren går det två vakter och en hund. Längst bort på höger sida fins det en dör som är låst. Hur kommer man in där?

Det finns två sätt, *spoiler* Knacka på dörren så öppnar en vakt den, eller så finns det ett hål i muren på västra sidan *spoiler utförd*

emo@ *spoiler* ta fram d.mic och lyssna efter hans andetag, försök smyga upp bakom han och skjut han tre ggr med pistolen. Skjut hans papegoja med så förlora han snabbar stamina och blir sämre på allt*spoiler utförd* :D

Redigerad av RadiuZ
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Emo@ Radiuz tips är bra men använd också värmeglasögonen för att lättare hitta gubbens fotspår.

När du har hittat dom kan du kolla på kartan och se om det finns någon "sniper point" åt det hållet där spåren pekar.

Gör det det så finns chansen att The End sitter där.

Om det inte finns någon "sniper point" där spåren pekar så kan du fortsätta att följa spåren en bit för att sedan titta på kartan igen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sen kan du ju få hans camo med genom att smyga upp bakom han och sikta på huvet 3 ggr, så ger han dig sin dräkt (100% Camo när man ligger i bl.a mossa) och sen kastar han en flash-grenade som bländar dig. Då gör du som Corleone sa och tar på dig värmeglasögonen så ser du fotspåren :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sen kan du ju få hans camo med genom att smyga upp bakom han och sikta på huvet 3 ggr, så ger han dig sin dräkt (100% Camo när man ligger i bl.a mossa) och sen kastar han en flash-grenade som bländar dig. Då gör du som Corleone sa och tar på dig värmeglasögonen så ser du fotspåren ;P

Den camon är väll bara bra i Sokroveno<--(stavning?)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...