Jump to content

Metal Gear Solid


Jacker
 Share

Recommended Posts

Jag har tänkt lite på två citat ur serien. I ettan säger Gray Fox "We are not tools of the goverment or anyone else" men i trean säger Boss "Soldiers are just tools of politicians. Soldiers are always being jused".

Två stora soldater med två skilda åsikter.....

Är det inte Sokolov som säger "Scientists are always being used by the goverment" eller något i den stilen?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 2,6k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag fick mitt spel i fredags....och jag varvade det igår...på 13h jag blev piraja..är det bra för första gången?+Så körde jag på easy

En fråga också...Om hon där tjejen som sa att hon var EVA inte var EVA....vem var EVA då? ^_^;)

Jag tror det är snäppet högre än standard.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag fick mitt spel i fredags....och jag varvade det igår...på 13h jag blev piraja..är det bra för första gången?+Så körde jag på easy

En fråga också...Om hon där tjejen som sa att hon var EVA inte var EVA....vem var EVA då? :P^_^

Det var ju bara en täckmantel. Finns ingen EVA. ADAM var ju i skälva verket Ocelot.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror inte jag får köpa MGS 3 Snake Eater ska kanske köpa MGS 2 Sons of Liberty.

Lånade det av en kille och det var såååå ballt.

Har också spelat MGS1 demot som var också grymt.Skit i grafiken(och då menar jag MGS1) :P

Redigerad av Mr Wise Guy
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror inte jag får köpa MGS 3 Snake Eater ska kanske köpa MGS 2 Sons of Liberty.

Lånade det av en kille och det var såååå ballt.

Har också spelat MGS1 demot som var också grymt.Skit i grafiken(och då menar jag MGS1) (w00t)

Köp hellre MGS2:Substance, har skateboard-mode och VR-uppdrag.

Vet nån någon bra affär där man kan köpa ettan billigt? :P^_^;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

EVA var egentligen en man, Båda kokknäckarna som immigrerade var män...

Du menar dom som deserterade? Men vafan har jag fått allt om bakfoten nu eller.

Hur jag tror att det ligger till och om det är fel så får ni rätta mig:

EVA är en kvinnlig kines som är ute efter att få tag på the legacy. Hon får tag i en falsk kopia och tror att allting är lyckligt. Han som har den riktiga "legacyn" är ADAM som i själva verket är Ocelot (man). Dessa två var dom som deserterade.

Måste spela igenom spelet senare för att se om det stämmer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du menar dom som deserterade? Men vafan har jag fått allt om bakfoten nu eller.

Hur jag tror att det ligger till och om det är fel så får ni rätta mig:

EVA är en kvinnlig kines som är ute efter att få tag på the legacy. Hon får tag i en falsk kopia och tror att allting är lyckligt. Han som har den riktiga "legacyn" är ADAM som i själva verket är Ocelot (man). Dessa två var dom som deserterade.

Måste spela igenom spelet senare för att se om det stämmer.

Spoilers:

EVA deserterade inte, det får man ju till och med reda på under slutet. Båda NSA-kodknäckarna var män. När den riktiga EVA (mannen) skulle möta Snake vid Rassvet dök han aldrig upp, hade han gjort det hade EVA (den kinesiska spionen) behövt göra sig av med denne innan hon kontaktade Snake. Anledningen till att hon inte kunde lösenordet på Snakes fråga (What are the patriots?), var just det att hon inte var den riktige EVA.

Att ADAM är Ocelot stämmer, han hintade Snake lite på detta genom att kalla sig själv Adamska (vilket inte är hans riktiga namn egentligen, både Snake och Ocelot ljög).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...