Jump to content

Metal Gear Solid


Jacker
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 2,6k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Nejnejnej!!! Gör inte det! Om man ställer fram klockan några månader kommer en cutscene där kommer Snake att hitta The End död.

För att få "You disapoint me young Snake" ska man bara ställa fram klockan typ tre dar -_-

Edit: Jag har köpt Action Replay - Ultimate Cheats for Metal Gear Solid 3 (enbart för att få tag i alla camouflages som "endast" är tillgängliga vid köp av nåt av soundtracken), men av någon konstig anledning vill inte fler än Green, DPM och Desert Tiger funka <_<

I menyn på fuskskivan står det att Auscam, Flecktarn och Brown också går att aktivera, men när jag sedan startar spelet finns ingen av dom i min camouflageindex :wacko:

Vet nån av er vad som kan vara fel? ;)

Redigerad av Fredrico
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ursäkta dubbelposten men jag hörde att man kunde putta en fiende och kollade upp det i Basic Action på CD, men fattar inte hur man gör det. På BasicAction står det: "Hold down the left analog stick and press the O button while the enemy is in a chokehold to throw them" :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ursäkta dubbelposten men jag hörde att man kunde putta en fiende och kollade upp det i Basic Action på CD, men fattar inte hur man gör det. På BasicAction står det: "Hold down the left analog stick and press the O button while the enemy is in a chokehold to throw them" :P

Tryck vänster analogspak fram eller bakåt beroende på vart du vill kasta honom. Samtidigt ska du trycka på cirkel med ungefär samma styrka som du använder när du tar chokehols's på dom.

Redigerad av Corleone
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nejnejnej!!! Gör inte det! Om man ställer fram klockan några månader kommer en cutscene där kommer Snake att hitta The End död.

För att få "You disapoint me young Snake" ska man bara ställa fram klockan typ tre dar ^_^

För att The End ska dö räcker det men åtta dagar :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som sagt, att klara under 5h på Easy eller Very Easy är ingen större bedrift :D

Jag vet, den gången försökte jag också klara alla stats för inf. facepaint och stealth så det drog ut på tiden ännu mer.

Jag körde MGS2 idag och märkte verkligen skillnad på allt, saknade specielt CQC och alla vapen som man får i trean. :wub:^_^;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Favoritfighten måste ha varit Shagohod, den sprider ju sig över flera olika platser, flykten från Grosnyj Grad, Pickskyttet vid bron (kan väl knapp räknas in, men iaf), Fighten på MCn samt fighten till fots.

Metal Gear Ray är väl favoriten rent utseendemässigt och funktionsmässigt.

Dock hatar jag att alla Metal Gears ska låta som en j*vla dinosaurie :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Favoritfighten måste ha varit Shagohod, den sprider ju sig över flera olika platser, flykten från Grosnyj Grad, Pickskyttet vid bron (kan väl knapp räknas in, men iaf), Fighten på MCn samt fighten till fots.

Metal Gear Ray är väl favoriten rent utseendemässigt och funktionsmässigt.

Dock hatar jag att alla Metal Gears ska låta som en j*vla dinosaurie :P

Jo shagohod striden är ju riktigt bra. Det stod emellan den och ray men det är något speciellt med ray striden. Man blir ju fylld av glädjetårar när man slåss mot den.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...