Jump to content

Metal Gear Solid


Jacker
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 2,6k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Vad fick alla för ranking första gången ni spelade??

Jag fick Shark,är det bra eller dåligt?

Shark innebär att du dödade fler än 250 personer, ingen höjdare om du frågar mig :ermm::)

För att för Crocodile dör man och sedan använder Continue över 60 gånger, samt att man dödade över 100 fiender.

Edit: Kan påpeka att Crocodile är en standardrank.

Redigerad av vigge
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har problem med att klara boss fighten mot "The Boss" när man springer omkring bland alla de vita blommorna...

kan någon var snäll o berätta en bra taktik?

btw det bästa spelet jag någonsin spelat typ, hade aldrig spelat någor MSG spel förut och i början yckte jag att kameran var helt cp ... men sen vänjer man sig och nu är jag fast allstå...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har problem med att klara boss fighten mot "The Boss" när man springer omkring bland alla de vita blommorna...

kan någon var snäll o berätta en bra taktik?

btw det bästa spelet jag någonsin spelat typ, hade aldrig spelat någor MSG spel förut och i början yckte jag att kameran var helt cp ... men sen vänjer man sig och nu är jag fast allstå...

Det mest effektiva är att count:ra hennes CQC-attacker (tryck cirkel så fort hon tar tag i Snake), hon blir då stillastående ett tag, vilket gör det möjligt att attackera henne i närstrid. Det jag brukar göra är att först göra 2st punch-kick-combos, så att hon ramlar till marken, och sedan ta mk22:an och skjuta henne i huvudet två gånger. Hon reser då sig upp och attackerar dig med Patrioten, spring iväg när du skjutit henne, eller när hon är på väg upp, och spring sedan fram mot henne när hon slutat skjuta och upprepa det hela igen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du har problem att contra hennes CQC så kan du gömma dig bland blommorna(kräver högt camo, typ 90-95%) och skjuta henne med sniper 2 ggr så hon faller. Sen kryper du iväg så kommer hon inte se dig. Börja om igen tills hon dör. Använd MosinNagant om du vill ha hennes camo.

ps. sköt precis den sista grodan så jag fick stealth, JIPPI!!! ^_^B)B)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Försökte och klara spelet utan några alerts.Villket jag inte klarade( fick 1 st ) ^_^

Men det är väll bara att försöka igen B)

eller är det lättare med grodorna?

__________________________

Om du har problem att contra hennes CQC så kan du gömma dig bland blommorna(kräver högt camo, typ 90-95%) och skjuta henne med sniper 2 ggr så hon faller. Sen kryper du iväg så kommer hon inte se dig. Börja om igen tills hon dör. Använd MosinNagant om du vill ha hennes camo.

ps. sköt precis den sista grodan så jag fick stealth, JIPPI!!! B)  :P  :P

++för att contra så ska du först trycka lätt på O släppa och hålla inne O igen

P.S man måste vara nära henne när man dödar henne på stamina för och få camon,har du inte MosinNagant kan du andvända dig utav MK22

Redigerad av T-Ryder
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det mest effektiva är att count:ra hennes CQC-attacker (tryck cirkel så fort hon tar tag i Snake), hon blir då stillastående ett tag, vilket gör det möjligt att attackera henne i närstrid. Det jag brukar göra är att först göra 2st punch-kick-combos, så att hon ramlar till marken, och sedan ta mk22:an och skjuta henne i huvudet två gånger. Hon reser då sig upp och attackerar dig med Patrioten, spring iväg när du skjutit henne, eller när hon är på väg upp, och spring sedan fram mot henne när hon slutat skjuta och upprepa det hela igen.

PPK->Mk22->Roll fungerar effektivast.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Överdrivet svårt?hur många ggr försökte du?

På de flesta bara 1-3 ggr men på en försökte jag 5 ggr (flera säger att den är svåraste grodan på hela spelet). Det finns en groda på bron där du skjuter C3 som kan vara svår att träffa.

Kom ihåg att spara i början av varje nytt område eftersom du kommer att få försöka flera ggr. :P;):lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...