Jump to content

Metal Gear Solid


Jacker
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 2,6k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Efter närmare eftertanke tror jag att jag avstår från att ens försöka. :wub:;):wub: Får man någon speciell belöning förutom stealthsuit om man uppfyller alla kraven?

0 Alerts ger Stealthsuit, får du högsta ranken får du Infinity Face Paint.

Infinity Face Paint kan även fås genom att ha en levande Tsuschinoko när du klarat spelet (detta ger dig även EZ Gun om du spelar på Very easy).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo det är sant.....men dom spelen/spelet som är svingamla som är före Metal Ger Solid till PSX finns det något där som man inte får reda på på dom längre fram?

Visst bidrar MG-spelen (Metal Gear & Metal Gear 2: Solid Snake) till storyn, men imo berättar spelen inte mräkbart mycket om den story du känner till. I MG-spelen får man främst bakgrundhistoria till MGS-spelen, bakgrunder till alla karaktärer, anledningen till varför Big Boss gick emot världen och skapade Outer Heaven samt Zanzibar, etc.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aja de va som fan....

Men Revival pill funkar typ inte för när jag dött kan jag inte trycka upp item menyn med L2 och selecta revival pill....

Samma misstag som jag gjorde första gången, du ska inte ta revival pill när du dör, utan när du dött och "Snake is dead" har ploppat upp.

Redigerad av vigge
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gaah, sket i att spara sen jag spöat Volgin, råkade bli upptäckt borta vid sista området i spelet, nu blir det att lira om allt igen :rolleyes:

Tar iofs inte så lång tid, men jobbigt som bara den ;)

Jag vet hur det känns.

Jag trodde inte att alertsen under ocelot-unit-fajten räknades så när jag klarat spelet hade jag två alerts.

Nu skjuter jag alla grodor istället... :o;P:P

Redigerad av RadiuZ
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet hur det känns.

Jag trodde inte att alertsen under ocelot-unit-fajten räknades så när jag klarat spelet hade jag två alerts.

Nu skjuter jag alla grodor istället... ;P  :P  ;)

Grodorna är MYCKET svårare, tro mig... i slutet kommer det att bli jättesvårt... man måste pricka grodorna i farten när man sitter på hojen :rolleyes:

Edit: Vet ni om man kan få DPM, Desert Tiger, Auscam, Green och Brown med denna?

Isånna fall ska jag köpa en sån :o

Redigerad av Fredrico
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Grodorna är MYCKET svårare, tro mig... i slutet kommer det att bli jättesvårt... man måste pricka grodorna i farten medan man sitter på hojen :rolleyes:

Det är väl bara att spara innan man åker på motorcycklen. Man kan ladda så många gånger man vill. Eller är det många grodor man ska ta?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...