Jump to content

Metal Gear Solid


Jacker
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 2,6k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Er det nån som har klarat det typ första gången utan å springa å ta alla bonus skaer eller? :angry:

Japp, lirar en gång till nu för att ta camos/facepaints jag missat, lite boss-rewards samt stealth suit. Råkade skära av halsen på 2 vakter innan, så jag är inte så säker på om det blir någon Infinity facepaint denna gång (om jag inte fångar en Tshuschinku (stavning? Har inte lärt mig namnet på den än ;))...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm, imo var Volgin eller The Boss de svåraste bossarna, körde CQC på båda, men det tog ett tag innan jag fick in en bra taktik med The Boss, medans jag med Volgin tröttnade på alla nederlag, så jag tog fram shotgun:en och började pumpa :P . Har alltså inte någon Cold War uniform än :ph34r:

Dem bossarna jag hittils kör helt utan att döda dem är:

Ocelot Unit

Ocelot

The Boss

Blir fler framöver :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tips på The Boss, när hon tar tag i Snake och ska och köra CQC på honom, tryck på cirkel nån gång för att eventuellt ta dig loss, då kan man antingen köra CQC eller som jag, punch-punch-kick combon tills hon ramlar och sen MK22 två gånger i skallen. Det funkar jättebra :P

Volgin är jättelätt, stå sill och kasta stungrenades, efter cutscenen då han förlorat hälften av sitt liv/stamina lägg dig ner och fortsätt kasta :ph34r:

Om ni inte har granater så det räcker - tanka Grenadecamouflage :P

(jag gjorde texten vit ifall det är nån som inte vill veta mina supertaktiker)

vigge, Ocelot unit får man ingen camouflage av om man tar ut alla utan att döda dom

Redigerad av Fredrico
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tips på The Boss, när hon tar tag i Snake och ska och köra CQC på honom, tryck på cirkel nån gång för att eventuellt ta dig loss, då kan man antingen köra CQC eller som jag, punch-punch-kick combon tills hon ramlar och sen MK22 två gånger i skallen. Det funkar jättebra :(

Volgin är jättelätt, stå sill och kasta stungrenades, efter cutscenen då han förlorat hälften av sitt liv/stamina lägg dig ner och fortsätt kasta :ermm:

Om ni inte har granater så det räcker - tanka Grenadecamouflage :(

(jag gjorde texten vit ifall det är nån som inte vill veta mina supertaktiker)

vigge, Ocelot unit får man ingen camouflage av om man tar ut alla utan att döda dom

Ang. Ocelot unit, jag vet att man inte får ngn camo, men jag inkluderade dem då de faktiskt räknas som "en boss".

[MÖJLIGA SPOILERS UP AHEAD]

Att blocka The Boss:s CQC-attacker är ju något av ett måste för att vinna över henne? Det var iaf vad jag gjorde, fast jag körde punch-kick-combo 2 ggr efter att ha blockat, så att hon föll, varefter man kör en diveroll över och sedan springer iväg och gömmer sig bakom ett träd bara för att det går :P Har inte tänkt på att skjuta henne när hon ligger ner, det lär ju vara aningen effektivare :P

[/MÖJLIGA SPOILERS]

Edit, tillägg: Vet därför inte om du riktigt kan kalla din taktik för The Boss som en supertaktik då den praktiskt taget är välkänd, iaf ända fram tills att du skjuter henne i huvudet :angry:

De är ju de absolut bästa taktikerna som du säger, har aldrig tänkt på stun grenades :(

Redigerad av vigge
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag håller på att klara hela spelet utan att döda nån och har precis klarat av Shagohad(stavning?)

När jag klarade Volgin så använde jag bara såna där cigarett-sömnmedel (funkade bra).

Svåraste bossen att klara utan att döda tycker jag är the Fear (killen i träden va) som bara äter när han blir hungrig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag håller på att klara hela spelet utan att döda nån och har precis klarat av Shagohad(stavning?)

När jag klarade Volgin så använde jag bara såna där cigarett-sömnmedel (funkade bra).

Svåraste bossen att klara utan att döda tycker jag är the Fear (killen i träden va) som bara äter när han blir hungrig.

Om du har rutten mat så släng det till han när jagar mat. Han kommer att förlora stamina då. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...