Jump to content

Metal Gear Solid


Jacker
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 2,6k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

En grej i MGS3 som jag ändå måste klaga på är att CQC (Close Quarter Combat) inte riktigt funkar. För att "greppa" någon så måste man först smyga på någon bakifrån och sen klicka på O, men inte för löst för då slår du bara till honom lite lätt. Inte för hårt heller för då skär du halsen av honom direkt. Sen måste man hålla O i det här mellanläget annars släpper man honom. Så jag har haft enormt svårt med att hantera det. Sen kan man klicka på [] för att hålla han som gisslan och skjuta samtidigt. När manväl skjutit måste man snabbt släppa [] och sen hålla O i det här mellanläget igen. Det är väl det jag kan klaga på nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En grej i MGS3 som jag ändå måste klaga på är att CQC (Close Quarter Combat) inte riktigt funkar. För att "greppa" någon så måste man först smyga på någon bakifrån och sen klicka på O, men inte för löst för då slår du bara till honom lite lätt. Inte för hårt heller för då skär du halsen av honom direkt. Sen måste man hålla O i det här mellanläget annars släpper man honom. Så jag har haft enormt svårt med att hantera det. Sen kan man klicka på [] för att hålla han som gisslan och skjuta samtidigt. När manväl skjutit måste man snabbt släppa [] och sen hålla O i det här mellanläget igen. Det är väl det jag kan klaga på nu.

Jag tycker CQC är perfekt, det tar en tid att lära sig, men efter det lär man tjäna extremt mycket på det (har inte hunnit pröva det tillräckligt mycket, så jag kan nog inte klassas som bra på det :P )

Edit: PowerMan, du kan se hur många skott du kan skjuta med vapnet innan suppressorn slutar fungera genom att kolla på vapen-ikonen. Överst får man se en bar med vita streck på (dessa föreställer antal skott kvar innan den nuvarande suppressorn int elängre går att använda), samt på högersidan en siffra (exempelvis "x03"). Siffran visar hur många suppressors du har för närvarande. Om en suppressor blir oduglig aktiveras nästa automatiskt. För att spara på dem kan du ta av (samt sätta på) en suppressor genom att trycka på O medans du håller in R2 och har vapnet med suppressorn som det aktiva valet.

Redigerad av vigge
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

PowerMan, du kan se hur många skott du kan skjuta med vapnet innan suppressorn slutar fungera genom att kolla på vapen-ikonen. Överst får man se en bar med vita streck på (dessa föreställer antal skott kvar innan den nuvarande suppressorn int elängre går att använda), samt på högersidan en siffra (exempelvis "x03"). Siffran visar hur många suppressors du har för närvarande. Om en suppressor blir oduglig aktiveras nästa automatiskt. För att spara på dem kan du ta av (samt sätta på) en suppressor genom att trycka på O medans du håller in R2 och har vapnet med suppressorn som det aktiva valet.

Tack, fast det sista visste jag :P

Btw, vad är CQC (Close Quarter Combat) för nåt? EDIT: Never mind.

Redigerad av PowerMan
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm...jag sitter här och funderar på vilket MGS spel är det bästa? Det står mellan ettan och trean. Ettan tyckte jag var roligare att spela medans trean har en mer fängslande story och bättre mellansekvenser. Besviken bara att man får veta så lite om bossarna i spelet. T.ex The Pain. När man möter honom så säger han bara "Your times is out, time for you to feel som REAL PAIN!!". Och när han väl är besegrad så står han bara o skriker "The Pain, THE Pain, THE PAIN!!!" För att sedan bokstvligt talat explodera. Den enda bossen jag möt hittills som sagt något sådant ska isåfall vara The End. Han tackar skogen för att han fått leva denna tid och fått kämpa denna sista strid. I ettan så var det mycket bättre. Psycho Mantis som berättar om att han brände ner sitt hem för att slippa sitt förflutna, Sniper Woolfs sista bön om man att Snake ska förkorta hennes lidande och vem kan glömma Vulcan Ravens sista utmattade steg? Jag får se när jag väl klarat ut spelet till fullo om jag kan avgöra vilket spel som är bäst.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok en annan fråga: Vad fan gör man hos The Sorrow? Han flyger ju bara bakåt och man får se en massa fiender. Så teleporterar han sig till ett skelet och då dödar han mig.... Hjälp!

Läs bara om ni behöver desperat hjälp vid The Sorrow >_<^_^

Allt du behöver göra är att dö och sedan ta Revival Pill
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm...jag sitter här och funderar på vilket MGS spel är det bästa? Det står mellan ettan och trean. Ettan tyckte jag var roligare att spela medans trean har en mer fängslande story och bättre mellansekvenser. Besviken bara att man får veta så lite om bossarna i spelet. T.ex The Pain. När man möter honom så säger han bara "Your times is out, time for you to feel som REAL PAIN!!". Och när han väl är besegrad så står han bara o skriker "The Pain, THE Pain, THE PAIN!!!" För att sedan bokstvligt talat explodera. Den enda bossen jag möt hittills som sagt något sådant ska isåfall vara The End. Han tackar skogen för att han fått leva denna tid och fått kämpa denna sista strid. I ettan så var det mycket bättre. Psycho Mantis som berättar om att han brände ner sitt hem för att slippa sitt förflutna, Sniper Woolfs sista bön om man att Snake ska förkorta hennes lidande och vem kan glömma Vulcan Ravens sista utmattade steg? Jag får se när jag väl klarat ut spelet till fullo om jag kan avgöra vilket spel som är bäst.

Kanske har att göra med att det var så många som kritiserade Kojima för att de tidigare spelen innehöll alldeles för mycket som störde spelmomentet?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vill fan ha dem japanska rösterna, så dålig inlevelse på dem engelska :) Snake är het på japanska ^^ SNAKEU

Jag håller med, de japanska rösterna är jättebra :)

Det vore bra om man kunde välja mellan engelska eller japanska röster.

Dom engelska rösterna har ju bara lagts in istället för de japanska, dom passar ju passar inte till munrörelserna :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...