Jump to content

Metal Gear Solid


Jacker
 Share

Recommended Posts

YEAAAAH!!!!! :lol:  Det här spelet är BÄST alltså! ;)

Har klarat mig till fabriken där Sokolov ska vara. ;)  Jag kör på svårighetsgrad 'Normal'. :lol:

Vad valde du i början efter du valt svårighetsgrad? :lol:

Edit: Alla borde koppla in ett surround system när dom spelar, introt och senare cutscenes med surround är ganska schyssta :D

Redigerad av Fredrico
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 2,6k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

YEAAAAH!!!!! :lol:  Det här spelet är BÄST alltså! :wub:

Har klarat mig till fabriken där Sokolov ska vara. :D  Jag kör på svårighetsgrad 'Normal'. ^_^

.så länge höll du dig borta :lol:^_^

stod o glodde lite på spelet i en affär förut.. fast jag har varken 599kr eller en sony kakburk :P

Redigerad av ^MeTaNoLiC^
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ffs, MGS3-Cores forum låter er snacka MGS, reggade er vet ja, blir svårt att hålla koll på både denna tråd och forumet samtidigt som man lirar ^_^

Vilka svårighetsgrader lirar ni på?

Själv kör jag Normal, ville inte börja med Hard då det var ett tag sen man lirade MGS2 senast :P

MGS3 är ju helt olikt MGS2, i 2an hade man mer koll var man kunde gömma sig, hur säker man var på att något skulle lyckas och så vidare. I MGS3 har man ju ingen aning om en vakt ser en när man gömmer sig någonstans, om man inte räknas med Camo-index värdet alltså :D

Just nu är jag vid minfältet, alltså platsen med claymore-minorna och de elektricifierade vajrarna. Man kan säga att det var en sjuhelvetes massaker vid Rassvet, både under Virtous mission och under striden mot Ocelots styrka :lol:

Något jag tycker är lite tråkigt är att man spenderar allt för mycket tid tryckandes mot marken antingen avaktande eller krypande, i alla fall jag. Om man inte ligger ner är ju risken för att bli upptäckt så stor. Jag litar inte på de få trädstammarna/väggarna man kan luta sig mot stående, så det blir att ligga ner hela tiden, vilket är så mycket tråkigare än att stå/ducka.

Något annat jag tycker fattas är möjligheten att gå duckandes, alltså att man går/springer i samma läge som när man duckar. att streaka (aka sneak:a) är väl smått likt att ducka, men jag känner att det är för stor skillnad mellan att stå samt gå/springa och krypa, det blir ett för stort mellanrum.

Annars är ju spelet det absolut snyggaste och mäktigaste någonsin, men detta är vad jag direkt kan småklaga lite på :wub:

Edit: Fredrico, jag valde "I love MGS2", hehe, kul i början :lol:

Btw, valde man inte det innan svårighetsgraden? ^_^

Edit2: Är det bara jag som tycker att det är svårt som fan att aim:a springandes med vapen? Jag saknar auto-aim funktionen i MGS2 där man kunde använda L1 (vad jag kommer ihåg?) för att sikta in sig på närmsta persons bröst/mage. Att L1 nu istället låser sig på den punkt man pekar mot var från början förvirrande, och senn jag nästan blev spöad av Ocelot unit helt tack vare detta (första gången jag gick in i en ordentlig fight), har jag inte använt L1 sen dess. Det har ju dock potential, men jag är det någon som vet om den låser dig på en person som man siktar på och sedan följer med målet när det förflyttar sig?

Redigerad av vigge
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm, jag älskar smyg-spel. Hitman-serien, en av mina favoriter. Splinter cell.. bra första gången man kör igenom spelen (tycker de är för linjära, även 3:an). Spelar just nu thief3, mycket bra.

Men har aldrig testat/sett MGS. Är detta något för mig? Har bara pc, finns alla spelen (3 är de väl?) till det?

Metal Gear Solid finns till PC, och så Metal Gear Sloid 2: Substance.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fick det idag. Jag håller med dig Vigge, det är svårare att veta om vakterna ser en nu jämntemot föregångarna. Men det tycker jag leder till det bättre, det blir mer spännande. Själv byter jag camo var 30 sekund to stay alive.

Jo, ibland blir det en väldans massa byten ;)

Vilka camos kör ni med mot bossar? Behåller ni bara den ni redan har på er?

Själv har jag bestämt mig för att alltid köra med GA-KO-camo:n och Sverige-facepaint:en ;)

Dödade the Fear nyss, inget svårt det heller, bossarna är lite väl enkla :(

Var så otroligt frustrerande, ville besegra honom genom att få slut på hans stamina, men när han hade så lit eatt jag bara behövt ett skott med mk22:an till, lyckades han komma åt en svamp, och staminan fyllfes nästan helt >_< Då fick jag nog och tog fram shotgun:en samt AK:n :wub: , spindel-wannabe:n dog inom kort kan man säga :D

Jacker, menar du under Virous mission eller under operation Snake Eater?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, ibland blir det en väldans massa byten :)

Vilka camos kör ni med mot bossar? Behåller ni bara den ni redan har på er?

Själv har jag bestämt mig för att alltid köra med GA-KO-camo:n och Sverige-facepaint:en :)

Dödade the Fear nyss, inget svårt det heller, bossarna är lite väl enkla :(

Var så otroligt frustrerande, ville besegra honom genom att få slut på hans stamina, men när han hade så lit eatt jag bara behövt ett skott med mk22:an till, lyckades han komma åt en svamp, och staminan fyllfes nästan helt :( Då fick jag nog och tog fram shotgun:en samt AK:n :P , spindel-wannabe:n dog inom kort kan man säga :P

Jacker, menar du under Virous mission eller under operation Snake Eater?

Jag brukar använda Sneaking Suit hela tiden, utan facepaint

Jag lyckades med att få The Fears camouflage tidigare idag B) Det är mycket svårare än att bara döda honom ;)

Striden mot The End är iaf riktigt kul, bara så ni vet :P

Nu har jag tankat alla tillgängliga camouflages också :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

.hmm.. jag har substance och jag har varvat det 5-10ggr och det har då aldrig buggat något för mig..

Med buggat menade jag främst att det hade problem med hårdvara, det var inte fullt kompatibelt med så många gfx-kort, hade man inte ett som var fullt kompatibelt buggade sig grafiken rejält :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fan, nu har jag spelat lite mer än 3 timmar av spelet och det måste nog vara det bästa i serien! Precis när man började spela så kände jag "åhh..det här var ju inte ett dugg kul med camoflauge och hela köret". Men senare så blev det bättre o bättre. Än så länge har jag kommit till:

När man hittat Eva och spöat alla dom där "oceloterna". Då Ocelot skaffat sig en revolver (single action army) men kunde inte hålla reda på hur många kulor han hade kvar.

Redigerad av Matteus
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är en sak jag undrar. När man skjuter men på pistolen, så försviner ju ljuddämparn efter nåra skott. Varför gör den det? Och hur får man tillbaka den?

Den gör det eftersom en ljuddämpare tål inte att bli avfyrad gång på gång. Och för att få tillbaks den måste du hitta en ny.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...