Jump to content

Metal Gear Solid


Jacker
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 2,6k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

MGS2 spelat med projektor på en stor vägg = teh own. :lol:

Testade igår, mäktigt. Lite småcreepy att i bioformat se Metal Gear resa sig, och att i surround-ljud höra den vråla (varför vrålar maskiner förresten?).

Har prövat, och det är verkligen mäktigt :huh:

Anledningen till att Metal Gear vrålar måste väl vara att dem på Konami gillar Godzilla :o

Maskiner som vrålar är ett måste i Japan :rolleyes:

Redigerad av vigge
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Ursäkta mig för en stor naabfråga. :"> I MGS, TTS (Är väl samma som liberty grejen eller om jag minns rätt?) :">

När man klarat den där konstiga revolvergubben som irrar runt i rummet fullt av C4or så ska man ha något paket för att hitta frekvensen till någon man ska ringa till med den där lilla sändaren vad det nu är. Jag har lysnat noga i varje filmsekvens och letat igenom typ de banorna man kan gå runt på vid det tillfället men hittar inget himla "paket". >_< Någon som vet var det kan ligga?

När jag ringer till de där som ska ge en tips på sändaren säger de bara något i stil med 'Find the package' eller nåt åt det hållet. :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ursäkta mig för en stor naabfråga. :"> I MGS, TTS (Är väl samma som liberty grejen eller om jag minns rätt?) :">

När man klarat den där konstiga revolvergubben som irrar runt i rummet fullt av C4or så ska man ha något paket för att hitta frekvensen till någon man ska ringa till med den där lilla sändaren vad det nu är. Jag har lysnat noga i varje filmsekvens och letat igenom typ de banorna man kan gå runt på vid det tillfället men hittar inget himla "paket". :P Någon som vet var det kan ligga?

När jag ringer till de där som ska ge en tips på sändaren säger de bara något i stil med 'Find the package' eller nåt åt det hållet. B)

KALLAR DU SPELVÄRLDENS COOLASTE SKURK NÅGONSIN, REVOLVER OCELOT, FÖR "den där konstiga revolvergubben"?????!!!!!!! VET HUT!!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Idag har de börjat att dela ut MGS3 DVDer på GAME! :D DVDn innehåller E3 2004 trailern, den där nertrimmade versionen av TGS 2003 trailern, TGS 2004 trailern ( :rolleyes: ) och nån konstig specialtrailer med en urusel intervju med Hideo Kojima på slutet

:P(w00t)

Jag tog 6 st :D

Jag skickar med en bild ur TGS 2004 trailern så ni får se kvaliten ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Idag har de börjat att dela ut MGS3 DVDer på GAME! (w00t) DVDn innehåller E3 2004 trailern, den där nertrimmade versionen av TGS 2003 trailern, TGS 2004 trailern ( :P ) och nån konstig specialtrailer med en urusel intervju med Hideo Kojima på slutet

-_-:D

Jag tog 6 st ;P

Jag skickar med en bild ur TGS 2004 trailern så ni får se kvaliten :D

Humm, får pallra mig iväg till Täby Centrum och kolla då ;P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tog 3 st till idag :) DVDn finns numera på min dator. Orginalen ska jag inte röra mer :P

BTW, SuperPLAY har skrivit en stor recension om MGS3 i det senaste nummret.

Jag citerar betygen.

"Grafik: 9. Introsekvensen innehåller världsklass. Och inte blir det sämre efter det

Ljud: 8. Frånvaron av ryska brytningar är störande, men i övrigt är det väldigt snyggt och välavvägt.

Kontroll: 5. Oprecis och klumpig. Spelets svagaste moment resulterar i ändlös frustration.

Livslängd: 8. Det vackra slutet skapar abstinens. Dessutom öppnar det en rad småroliga sidospel.

Totalt: 9. Lätt att klara; svårt att bemästra. En makalös comeback och en smart historierevision" - SuperPLAY 108

Edit: Sorry B)

Hoppas att ingen mer som inte fått tidningen hann läsa :)

Redigerad av Fredrico
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om nån känner för att spoila lite av spelet för sig rekommenderar jag att ni tittar på detta. Spoiler-varning!!! Var medvetna om det

Det är del 4 i Secret Theater som finns på den officiella japanska MGS3-sidan, som man egentligen bara kommer åt om man klarat spelet, om inte nån direktlänkar (som jag :wacko: )

Den är så jävla bra :lol::lol:

Men FETA spoilers så kolla inte om ni inte vill spoila en del av spelet!

Den fick mig att skratta högt ;) klart bättre än del 1, 2 och 3

Säg inte att ni inte visste om Secret Theater bara... B)

Redigerad av Fredrico
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...