Jump to content

Metal Gear Solid


Jacker
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 2,6k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Om jag ska chippa min PS2 för att kunna importera MGS3, vart ska jag chippa då?

Och hur stor är risken att någonting går snett?

PSXcare.com kanske (w00t)

Det var där jag hade tänkt att köpa en fardigchippad PStwo, men de hade slutat sälja dom p.g.a. att för många lasrar hade pajat... de kanske fortfarande chippar...

För några månader sen ringde jag och frågade hur lång tid det tar för dom att chippa maskinen, och de sa att det tar ca en måndad. :huh:

De ger livstids garanti av att chippet är rätt inmonterad, men det sliter extra mycket att spela brända spel.... alltså, inget kan gå snett så länge du bara spelar MGS3 och andra orginal PAL- och NTSC-spel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Jag har spelat in varenda cutscene från MGS3 till min hårddisk nu :D Jag menar verkligen varenda, även "bonusscenerna" :lol:

Jag har också börjat med MGS2 och TTS, i MGS2 har jag spelat in fram till Ames, och i TTS till Psycho Mantis.

De är faktiskt i ganska bra kvalite, 640x480 :huh:

Om ni vill att jag skickar en, så gör jag gärna det ;)

Men va fan! Kan ni skaffa MGS3 så vi kan diskutera det snart?! :P:P

Redigerad av Fredrico
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lägg upp cutscense'n till TTS, dom vill jag se! ;)

Jag köper spelet när det kommer till Europa! Då får man förmodligen med en bonus DVD! :huh:

Och nu har jag MGS style på min ava och sig! :D

Jag har inte hunnit spela in alla TTS cutscenes, dessutom vet jag inte var jag ska lägga upp dom... jag tänkte mer på att skicka en eller två över MSN :P

Alla cutscenes fram till Psycho Mantis har tagit upp drygt 650mb :P

Så klart att man köper PAL-versionen av MGS3 också, vi får ju bossurvival, demo theatre m.m, det är bekräftat :lol:

Redigerad av Fredrico
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har spelat in varenda cutscene från MGS3 till min hårddisk nu ^_^ Jag menar verkligen varenda, även "bonusscenerna" ^_^

Jag har också börjat med MGS2 och TTS, i MGS2 har jag spelat in fram till Ames, och i TTS till Psycho Mantis.

De är faktiskt i ganska bra kvalite, 640x480 ^_^

Om ni vill att jag skickar en, så gör jag gärna det ^_^

Men va fan! Kan ni skaffa MGS3 så vi kan diskutera det snart?! :P:D

Jag vill gärna ha tts-cutscene:sen ;D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har spelat in varenda cutscene från MGS3 till min hårddisk nu ^_^ Jag menar verkligen varenda, även "bonusscenerna" ^_^

Jag har också börjat med MGS2 och TTS, i MGS2 har jag spelat in fram till Ames, och i TTS till Psycho Mantis.

De är faktiskt i ganska bra kvalite, 640x480 ^_^

Om ni vill att jag skickar en, så gör jag gärna det ^_^

Men va fan! Kan ni skaffa MGS3 så vi kan diskutera det snart?! :P:D

Vad tyckte du om MGS3, enligt mig lite för kort, men ändå satans bra

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad tyckte du om MGS3, enligt mig lite för kort, men ändå satans bra

Om jag ska vara ärlig är MGS3 det bästa spelet jag kört. Det var bättre än MGS2 enligt mig. Som alla spel man gillar tycker man att de är för korta, men vi får komma ihåg att MGS3 tar längre tid att klara och är längre än MGS2 och MGS1. Grafiken är snygg, men tappar frames ibland. Det beror typ på PS2 som är för svag :D Alla cutscenes är mycket imponerade, väldigt snyggt gjorda. Ljudet är även de mycket bra, men när de pratar stämmer inte munnens rörelser med det de säger, och det är synd. Det finns många som stör sig på kameravinklarna, men de stör inte mig så mycket.

Ni tycker säkert att jag är jättekonstig, men MGS2 var det första spelet i serien jag spelade, det var fantastiskt. Därför blev jag inte så jätteimponerad av MGS1 mer än storyn. TTS däremot var inte lika storslaget som MGS2 utan bara action, action och åter action. Därför tycker jag att trean bäst i serien.

Säg vad ni vill, men jag håller mig till min åsikt ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...