Jump to content

Metal Gear Solid


Jacker
 Share

Recommended Posts

Bojkotta spelbutiken.se!

Beställde GTA3 PS2 därifrån. Stod att jag skulle få det om 3-4 dagar, men i själva verket tog det 17 dagar. :ph34r:  Och grejen är att detta var i maj 2002, då tycker man att den värsta beställningsruschen borde va över. :o

Fredrico: Om du inte hittar nån svensk sida kan du alltid leta efter en brittisk. Dom har många borde internetbutiker som säljer MGS3 import. Och sen är det mycket enklare att handla från Storbrittanien än USA! ;)

Det låter inge vidare :P

Jag har hört att Lik-Sang.com ska vara bra, vet nån av er något om den?

Det är iaf gratis frakt, men jag vet inte vad tullkostnaden blir :P

http://www.lik-sang.com/info.php?products_id=4490

Om ni undrade ;)

Redigerad av Fredrico
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 2,6k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Är säkert bra.

Men borde det va nån tull? Jag menar, både Sverige och UK är med i EU. Och då ska det vara tullfritt. Borde gälla spel också. ;)

Och gratis frakt blir det nog inte, eftersom det måste transporteras till Sverige på nåt sätt. ;)

Jag vet inte om det är tull... :P hoppas inte :ph34r:

Aja, frakten får väl kosta vad den kostar så länge jag får spelet fort som fan :P

Det enda problemet är att mamma och pappa inte gillar att beställa saker med kreditkort på nätet, så nu måste jag övertala dom till det :o Jag har ju inget eget kreditkort :(

Edit: Tror ni att jag kommer att kunna spara på mitt vanliga minneskort? Om jag nu får tag i den importerade versionen ;)

Redigerad av Fredrico
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

nu har jag "köpt" 1'an... grafiken är väl inte den bästa men det är ju långt ifrån det viktigaste.. snarare så att det är grafiken som spelar minst roll... en jävligt jobbig och tråkig sak är dom inte pratar i codecen utan man måste läsa massa text hela tiden :'(

är det inte meningen att man ska kunna skjuta i first person view? man kanske måste ha nått annat vapen än det man har från början för att kunna det?

verkar vara ett bra spel för övrigt... inte riktigt i klass med 2'an men ändå...

edit: går ju inte att skjuta i first person view med socom i vr-training heller :'( ska det inte gå att sikta så tänker jag fan inte spela skiten :rolleyes:

Redigerad av ^MeTaNoLiC^
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mr. M: extremt förenklad handlar den om en grupp - The Patriots - som hemligt styr över informationsflödet i världen. Det finns folk som tror sig tillhöra The Patriots, och också dem som vill hitta dem. Storyn är full med konspirationer. Om man itne tar storyn särskilt seriöst, då kan man istället fokusera sig på följande: en grupp terrorister tar en stor robot - Metal Gear - och hotar världen med den. Du ska som spelare ta den tillbaka.

Meta: jo, ettan är lätt värt ett köp, den enda man får dras med är den lnågot föråldrade grafiken, men det skiter man totalt i ;)

Vill du följa storyn tycker jag att du ska köpa MGS1, och inte The Twin Snakes, eftersom det är en liten specialversion som inte är skapad av Kojima. Vad jag har förstått saknar TTS bitar av storyn, eller berättar den på ett annat sätt, så därför är det i min åsikt bättre att skaffa orginalet :rolleyes:

Okej... det låter spännande synd bara att jag hatar smyg spel...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

nu har jag "köpt" 1'an...  grafiken är väl inte den bästa men det är ju långt ifrån det viktigaste.. snarare så att det är grafiken som spelar minst roll... en jävligt jobbig och tråkig sak är dom inte pratar i codecen utan man måste läsa massa text hela tiden  :'(

är det inte meningen att man ska kunna skjuta i first person view? man kanske måste ha nått annat vapen än det man har från början för att kunna det?

verkar vara ett bra spel för övrigt... inte riktigt i klass med 2'an men ändå...

edit: går ju inte att skjuta i first person view med socom i vr-training heller  :'(  ska det inte gå att sikta så tänker jag fan inte spela skiten  :lol:

Nej, det går inte att skjuta i first person med något av vapnen i MGS1 ;)

Det går däremot i Twin Snakes ^_^

Mr M, du kan lära dig gilla smygspel, det gjorde jag ^_^^_^

Jag säger som vigge, du kan ju pröva ett av dom iaf ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

FAAAAN!!!! :'( :shifty::ermm: PSXcare har slutat med att sälja chippade PS2or :lol: Dom kan ju åtminstånde säga skriva det på deras j*vla sida! ^_^ :'(

Nu vet jag inte hur jag ska göra med MGS3.

Funkar en amerikansk PS2 på en svensk TV? Det stod nämligen på spelbutiken.se att man behäver en NTSC-kompatibel TV.

Nu har jag inget val förutom att vänta på PAL-versionen, chippa på ett annat skitsegt ställe eller köpa en amerikansk maskinj*vel :'( :ph34r:

Om nu en amerikansk PS2 funkar på vilken vanlig TV som helst får jag väl köpa en sån då :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

FAAAAN!!!! :'( :angry::angry: PSXcare har slutat med att sälja chippade PS2or :angry: Dom kan ju åtminstånde säga skriva det på deras j*vla sida! :angry: :'(

Nu vet jag inte hur jag ska göra med MGS3.

Funkar en amerikansk PS2 på en svensk TV? Det stod nämligen på spelbutiken.se att man behäver en NTSC-kompatibel TV.

Nu har jag inget val förutom att vänta på PAL-versionen, chippa på ett annat skitsegt ställe eller köpa en amerikansk maskinj*vel :'( :(

Om nu en amerikansk PS2 funkar på vilken vanlig TV som helst får jag väl köpa en sån då ;P

wtf dem har ju nyss börjat chippa nya Pstwo då kan dem ju itne bara lägga ner? :E

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om jag vore du skulle jag vänta tills Europa- releasen. Lite onödigt mycket jobb för att få spela MGS3 några månader före oss? ;)

Och sen när vi får det har du redan tröttnat på det, och missar alla underbara diskussioner! :angry:

Och så kan du inte fråga om hjälp här om du fastnar! :angry:

Orka vänta sååå länge :( Det är ju fan skitlångt, flera månader ;P

Tro mig, jag tröttnar aldrig på MGS-spel. Jag spelade nyss genom SOL igen :angry:

Och diskutera lär vi nog kunna göra oavsett jag får det några månader tidigare än er.

Om ni vet om en amerikansk PS2 funkar på en vanlig TV, så säg gärna till. :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...