Jump to content

Metal Gear Solid


Jacker
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 2,6k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Releasedatumen har varit kända länge bara att det är bekräftart av Konami nu ^_^

Förutom releasen i Europa. De har bara sagt 1:a kvartalet 2005 som betyder i slutet av mars :P Hoppas verkligen att de skickar med någon extra DVD, boss survival, demo theatre/casting theatre, vad vet jag?

Substance till PC är faktiskt inge vidare om jag ska vara ärlig. Spelet kommer att ta upp 4 eller 7 gb av hårddisken när du installerar beroende på vad du väljer... jag vet inte vad det är för skillnad. Dessutom Är kontrollerna inge bra heller, man ska helst använda nån gamepad, gärna en Dual Shock (PS2 kontrollen, det finns nån pryl som gör att man kan spela med den)

MGS till PC är kalasbra ;) Där finns en ljuddämpad MP5 med oändlig ammo för n00bs som väljer Easy :P Alla VR uppdrag finns där också. På PSX var man tvungen att köpa MGS: Special Missions för att få tillgång till VR uppdragen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alla metal gear spel har för långa videosekvenser. 2an är bäst.

Videosekvenserna är ju skitbra, däremot kan codeckonverationen bli lite väl långa... med det är ju bara att spola förbi

Jag håller med om att tvåan är bäst... det är trots allt det första MGS spel jag spelade :P

Om jag hade kört MGS när det kom ut, 98... skulle jag nog tycka att det var bäst.

Redigerad av Fredrico
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej alla... :P Jag har funderat på VR missions och alternativ missons Det ja undrar är att den fösta man får va är RAIDEN sen blir det RAIDEN NINJA vad blir det sen

och me snake får man va Först SNAKE SEN PLISKIN VA KOMMER SEN?

Spelet- metalgear solid substance

till PS2

Redigerad av mackomonster
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej alla... :( Jag har funderat på VR missions och alternativ missons Det ja undrar är att den fösta man får va är RAIDEN sen blir det RAIDEN NINJA vad blir det sen

och me snake får man va Först SNAKE SEN PLISKIN VA KOMMER SEN?

Spelet- metalgear solid substance

till PS2

hmm ,ska se om jag kommer ihåg:

Raiden

Raiden ninja

Naked raiden ( <_< ) - ett uppdrag: Streaking

Snake

Pliskin

Tuxedo Snake

MGS1 Snake - absolut svårast

var ett tag sen, har säkert missat någon :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

hmm ,ska se om jag kommer ihåg:

Raiden

Raiden ninja

Naked raiden ( :( ) - ett uppdrag: Streaking

Snake

Pliskin

Tuxedo Snake

MGS1 Snake - absolut svårast

var ett tag sen, har säkert missat någon :angry:

Det där är helt korrekt :D

Naked Raiden kallas Raiden X i Substance och är ett sneakinguppdrag med typ 5 eller 10 olika sneakinguppdrag i, minns inte hur många det var

MGS1 snake är som sagt absolut svårast, inte ens jag ( :angry: ) har klarat alla hans uppdrag :( jag har två kvar, dvs. 99.6% klarat <_<

Redigerad av Fredrico
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att Snake är med är ju kul, men jag fattar inte varför Sam Fisher är etta B) han är en av spelvärldens tråkigaste snubbe och inget annat än en Snake-wannabe :D

Och vem fan är den där Vibri? B) har aldrig ens hört talas om Vib ribbon... ^_^

1: ord

2: Vib ribbon är ett musikspel där Vibri animeras efter hur musiken låter, typ. vet inte var spelaren kommer in bara :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Metal Gear Solid är enligt mig världens bästa spel. B)  :wub: .

Ett extra plus är att dom hade med spelvärldens coolaste och grymmaste skurk som någonsin funnits eller kommer att finnas......REVOLVER OCELOT!! B)

oh yea w0rd^

kan man bara inte älska scenen när han stormar in i mitten av överstens tal i MGS2 (w00t):D

EDIT: för många stavfel och smilys

Redigerad av P-C
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...