Jump to content

Metal Gear Solid


Jacker
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 2,6k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

....

det är bara ni som inte kan spela spelet! -_-

ettans grafik var ju grym när det kom ut (98-99), att den är dålig nu kanske inte är så konstigt, det har ju gått 5 år?

asså jag har inte spelet ,jag spelade det hods en kompis och när jag spelade tyckte jag att det sög... :D (:!!!:)

mgs kanske var bra 98-99 men inte nu längre... :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Jag har just varvat MGS:twin snakes!!!

Bästa spelett på lääääänge!!!

Men jag har några frågor som bara nån som har MGS2 kan svara på:

1) Varför gör Otacon en ny Metal Gear?

2) Heter Snake David eller Pliskin?

3) I slutet av MGS:TS säger Ocelot nåt om att ta hand om flickan... mördas Meryl eller något.

4) Ocelot nämner även nåt om att Foxdie bör börja verka... vem är det som dör då???

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

så blir det antagligen inte, det är ju en av Nintendos tredjepartstillverkare som gjort spelet, så Nintendo skulle aldrig låta konvertera det till PS2. PC tror jag inte heller kommer få det, men det kan ju hända :shifty:

Det stämmer: en av Nintendos tredjepartstillverkare har gjort det.

Dom skulle bli tvungna att göra om allt från början, och det tror jag inte dom har tid med.

Dessutom köper alla TS nu!!!

På Club Nintendo finns hur många TS-trådar som helst nu.

Det är ett av dom bäst säljande GC-spelen.

Däremot kan man hoppas att Substance släpps till GC.

Jag tror att Konami släpper MGS3 till alla format senare, nu ser dom trotts allt att det är lönsamt!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det stämmer: en av Nintendos tredjepartstillverkare har gjort det.

Dom skulle bli tvungna att göra om allt från början, och det tror jag inte dom har tid med.

det var en av Nintendos tredjepartsutvecklare, Silicon Knights, som efter att ha släppt MGS: TTS slutade som tredjepartstillverkare för Nintendo, nu kan de utveckla spel för alla konsoler. Detta betyder inte att MGS: TTS kommer släppas till varken PS2, PC eller XB, då TTS gjordes innan de sade upp licensen. TTS är och kommer förmodligen, alltid att vara GC exklusiv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har just varvat MGS:twin snakes!!!

Bästa spelett på lääääänge!!!

Men jag har några frågor som bara nån som har MGS2 kan svara på:

1) Varför gör Otacon en ny Metal Gear?

2) Heter Snake David eller Pliskin?

3) I slutet av MGS:TS säger Ocelot nåt om att ta hand om flickan... mördas Meryl eller något.

4) Ocelot nämner även nåt om att Foxdie bör börja verka... vem är det som dör då???

1. Otacon vill typ hjälpa mänskligheten med sin "vetenskap"... men det är inte Otacon som gjorde den Metal Gear som är i MGS2 :shifty: han tillverkade bara den i TTS

2. Snake heter David... Pliskin använder han bara i MGS2 ett tag för att inte avslöja sin riktiga identitet

3. Nej, Meryl mördas inte... fast hon är inte med i MGS2 heller... men hon och Snake är inte tillsammans längre...

4. Jag kan inte minnas att Fox-die dödar någon alls i MGS2... (fast det var ett tag sen jag körde)

Redigerad av Fredrico
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. Otacon vill typ hjälpa mänskligheten med sin "vetenskap"... men det är inte Otacon som gjorde den Metal Gear som är i MGS2 :shifty: han tillverkade bara den i TTS

2. Snake heter David... Pliskin använder han bara i MGS2 ett tag för att inte avslöja sin riktiga identitet

3. Nej, Meryl mördas inte... fast hon är inte med i MGS2 heller... men hon och Snake är inte tillsammans längre...

4. Jag kan inte minnas att Fox-die dödar någon alls i MGS2... (fast det var ett tag sen jag körde)

Varför är Otacon då med i tvåan???

Och hur vet man att dom inte är ihop???

Och förresten, om nån har TS eller MGS1, kan ni då berätta var ljuddämparen till SOCOM finns, eller IR brillorna?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför är Otacon då med i tvåan???

Och hur vet man att dom inte är ihop???

Och förresten, om nån har TS eller MGS1, kan ni då berätta var ljuddämparen till SOCOM finns, eller IR brillorna???

1: Därför att det är han och Snake som driver organisationen "Philantrophy".

2: Meryl och Snake separerade innan MGS2 börjar.

3: IR? Menar du Thermal Goggles eller Nightvision Goggles? Ljuddämparen har jag ingen aning om, var rätt lång tid sen jag lirade spelet senast...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför är Otacon då med i tvåan???

Och hur vet man att dom inte är ihop???

Och förresten, om nån har TS eller MGS1, kan ni då berätta var ljuddämparen till SOCOM finns, eller IR brillorna???

Otacon och Snake är kompisar nu, de vill stoppa alla Metal Gear (w00t)

Snake säger: "I've had enough of tomboys" han syftar på Meryl, för hon nämns tidigare i konversationen men jag orkar inte skriva hela :shifty:

Ljuddämparen till SOCOM finns i Tank Hangar, i rummet till höger om vägen till The Canyon, men du behöver level 2 card för att öppna dörren.

IR brillorna? du menar Themal goggles? Den finns också i Tank Hangar, när du först kommer dit ska du gå till ett rum på övervåningen, det är öppet då... men om du väntar med att ta den stängs dörren och du behöver level 4 card för att öppna den sen (w00t)

-----

Edit: Fan då vigge! Jag skulle ju svara! (w00t)

btw, jag är tveksan till att darkjak vet vad Philantrophy är för något (w00t)

Darkjak: Om du menade Nightvision goggles, de finns i rummet som är gasfyllt innan Ninja-striden, när man ska skjuta en Nikita-missil på en stor strömlåda... de ligger i rummet närmast den, men level 4 card krävs för att kunna öppna dörren

Redigerad av Fredrico
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker inte ni att det är underligt att MGS3 har ordet "Solid" i titeln???

Det saknare ju Solid Snake totalt!!!

Jag var tveksam redan vid MGS2, där man huvudsakligen spelade som Raiden!!!

Tycker att dom bör döra en riktig uppföljare med Solid i huvudrollen!!!

Jag vet inte varför det heter Metal Gear Solid, men med tanke på att det är en uppföljare borde den ha samma titel som föregångaren :lol:

Jag vill bara påpeka att Snake är huvudpersonen i MGS2 också, men Raiden är den spelbara personen :wub:

Btw, dra inga slutsatser om MGS3 innan det har släppts... men kan ju trots allt bli överraskad när det gäller karaktärerna och liknande :lol: precis som med överraskningen om Raiden

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Snake skapades under 70-talet!!!

MGS3 utspelar sig under 60-talet!!!

Det enda alternativet som finns är att snake vill veta mer om sin "Far" och läser all data om uppdraget och att spelet "berättas" på det viset, som i "Eternal Darkness", och det låter inte så hemskt troligt.

Däremot har jag hört att nån "Ocelot" ska va med (Kanske Revolver själv, han är ju gammal och gav upp hoppet om moderlandets pånyttfödelse under kalla kriget)!!!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Snake skapades under 70-talet!!!

MGS3 utspelar sig under 60-talet!!!

Det enda alternativet som finns är att snake vill veta mer om sin "Far" och läser all data om uppdraget och att spelet "berättas" på det viset, som i "Eternal Darkness", och det låter inte så hemskt troligt.

Däremot har jag hört att nån "Ocelot" ska va med (Kanske Revolver själv, han är ju gammal och gav upp hoppet om moderlandets pånyttfödelse under kalla kriget)!!!

Tror du inte att jag vet om allt detta om när spelet utspelar sig och om när Solid Snake skapades!? :lol: försök inte läxa upp mig om detta!

Det framstår klart och tydligt i nya trailern att Revolver Ocelot är med i spelet... dessutom har Hideo Kojima (skaparen) själv bekräftat det

Gå in på vigge89's MGS3-sida (länk finns i hans signatur) och sedan in på forumet... där finns en tung teori om huvudpersonen i MGS3... efter att du har läst den kommer du tvivla på om personen verkligen är Big Boss, eller om det är Solid Snake trots allt

Vad jag sa är att inte ta allt för givet när det gäller MGS3, även om det verkar vara som du tror...

Kojima har lurat oss förr...

Själv tror jag att det utspelar sig under 60 talet och BB är huvudpersonen... rättare sagt, jag är nästan säker

Men den där teorin är väldigt bra, men jag tror inte så mycket på den längre :lol:

Redigerad av Fredrico
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1: Snake skapades inte, han klonades från Big Boss gener.

2: Nope, inget är säkert som Fredrico säger.

3: Metal Gear Solid serien är en trilogi, som du kanske sett i trailern får man se följande text:

Gene

Meme

Scene

Gene syftar på MGS1

Meme syftar på MGS2

och slutligen, Scene, som syftar på MGS3

Tillsammans bildar de förkortat MGS (upphöjt i tre)

Varför trilogin heter Solid vet jag inte, men det kan antingen vara att:

- 1: MG-serien gick över till 3D

- 2: serien handlar om sambanden mellan Big Boss, Solid Snake, Liquid Snake och Solidus Snake

- 3: Eller något annat (ovanstående var bara ideér)

Solid-serien kommer troligtvis att sluta efter MGS3.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1: Snake skapades inte, han klonades från Big Boss gener.

2: Nope, inget är säkert som Fredrico säger.

3: Metal Gear Solid serien är en trilogi, som du kanske sett i trailern får man se följande text:

Gene

Meme

Scene

Gene syftar på MGS1

Meme syftar på MGS2

och slutligen, Scene, som syftar på MGS3

Tillsammans bildar de förkortat MGS (upphöjt i tre)

Varför trilogin heter Solid vet jag inte, men det kan antingen vara att:

- 1: MG-serien gick över till 3D

- 2: serien handlar om sambanden mellan Big Boss, Solid Snake, Liquid Snake och Solidus Snake

- 3: Eller något annat (ovanstående var bara ideér)

Solid-serien kommer troligtvis att sluta efter MGS3.

Men om man klonas, skapas man ju :o

Jag har inte tänkt på att Gene, Meme och Scene fortfattat blir MGS :D

En sak till bara, Snake's äventyr behöver inte sluta bara för att Hideo slutar arbeta med triologin ;) han har ju själv sagt det, han hade ju inte tänkt sig skapa MGS3 heller men det var ingen frivillig så han var tvungen att göra't... det kanske blir likadant nu B) vem vet? :lol:

Men MGS är antagligen en triologi... fast det behöver inte betyda slutet för Solid Snake och hans äventyr :lol: Metal Gear Acid är ju på väg :wub:

Edit: Såg att du bara skrev:

"Solid-serien kommer troligtvis att sluta efter MGS3."

:">

Redigerad av Fredrico
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

JAG ÄR ETT RIKTIGT mgs FAN MEN HAR HAFT SVÅRT ATT HÄNBGA MED I SERIEN ... SOM TUR ÄR SÅ KOMMER JU SNAKE EATER ATT UTSPELA SIG INNAN METAL GEAR OCH ALLT SÅNT..TROTS DET UNDRAR JAG OM NÅN HAR EN LÄNK TILL EN SIDA DÄR MAN KAN LÄSA HELA HISTORIEN....

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

har du PS2???

I så fall kan du skaffa dig hela Solid-serien!!!

Sen får du skaffa ett nintendo 8-bit för dom två första.

MG3: snakes Revenge gälls inte som en riktig del i serien: det står inget om det i "Previous operations" i MGS:TS, och Kojima hade inte ett dugg att göra med spelet!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...