Jump to content

Metal Gear Solid


Jacker
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 2,6k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Gör inte samma misstag som mig... spela ettan innan du ger dig på tvåan... ;) Jag fattade typ inget första gången jag spelade MGS2: SOL ^_^ Men jag älskade det ändå... ettan till PS1 köpte jag ett och ett halvt år efter jag klarade MGS2 :D Men, testa ettan eller MGS: TTS först... då faller bitarna någelunda på plats... men det finns fortfarande grejer som vi inte vet tills MGS3 kommit :P tror jag :wub:

btw, jag har klarat 100% i MGS: Special Missions som jag köpte för nån vecka sen B)

*Längtar som fan till MGS3 och TTS* :wub: "Bara" 1 månad och 3 veckor kvar tills den 26:e mars :wub::D Gissa vad som händer då.... :wub:

Edit: Juste ja... betyg...

MGS2 får helt klart 95/100

The Twin Snakes kommer att få 100/100

samma sak med MGS3

Redigerad av Fredrico
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

tror inte du skulle förstå något av själva handlingen, dessutom så hatar man antingen MGS-serien, eller så älskar man den (som jag) :P

Betyget för MGS2 är självklart: 95/100

de enda fem som fattas finns där därför att spelet är för kort (borde vara oändligt långt :D )

Underskatta mig inte.

Jag har spelat det på Gameboy och nu ska jag förklara lite av handlingen:

Det handlar om ett kärn vapen som kallas "Metal Gear" tror jag som är på ett hemligt ställe sen måste Snake infilktera militärbasen och hämta en kvinlig soldat som är där som jag tror är nån av dom som gjorde "Metal Gear".

Men kommer ej ihåg mycket eftersom det var länge sen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

ingen som underskattar någon här inte, men det är så mycket mer än att bara snake ska infiltera basen....

2:an är ännu mer "avancerad", jag behövde den officiella guidens epilog/prolog/story-del som hjälp för att första det stora hela...

MGS får 100/100 älskar allt i spelet :">

MGS:SOL får 100/100 en grym uppföljare :D

Gillar humorn i MGS serien! :wub: Ingen annan som gör?

Vi kan ju snacka om alla humor saker igen, om t.ex gubben som står och pissar :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

MGS får 100/100 älskar allt i spelet :">

MGS:SOL får 100/100 en grym uppföljare :D

Gillar humorn i MGS serien! :wub: Ingen annan som gör?

Vi kan ju snacka om alla humor saker igen, om t.ex gubben som står och pissar :P

Det roligaste är ju på Tanker när man är nere vid militärerna.

När man fibblar med projektorn i andra rummet och det kommer upp bilder på tjejer. :wub:

Edit: Grammatikfel. :wub:

Redigerad av Topp3
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det roligaste är ju på Tanker när man är nere vid militärerna.

När man fibblar med projektorn i andra rummet och det kommer upp bilder på tjejer. :wub:

Edit: Grammatikfel. :D

eh det visste jag inte :wub: måste testa när jag kommer hem :P

Jag brukar fota Ocelot med kameran och ge bilden till Otacon :wub: han bli skitskraj :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu när det ändå diskuteras Konamihumor kan jag passa på att visa denna TTS film :Dhttp://streamingmovies.ign.com/cube/mgstts...4_01_wmvlow.wmv Skjuter man på Mario får man liv :wub:

Det finns typ 100 nya screens på IGN.com och ca 30 ingamefilmer... :wub:

Men foratfarande inget nytt om MGS3... :P

Det roligaste på MGS2 är i Arsenal Gear, när man springer runt naken... och blir upptäckt, då ska man springa till tortyrgrejen och ställa sig mot den och vänta på vaktens kommentar... :wub:

@ MEJMEJMEJ GTA, här underskattas ingen :wub: men du kommer nog inte att fatta nåt ändå ^_^

Redigerad av Fredrico
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...