Jump to content

Metal Gear Solid


Jacker
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 2,6k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

OLLALLA Läs nya Super Play  en intervju med LEGENDEN  Hideo-Kojima!!! :)

Läser den om och om igen. Det står mycket om hans barndom och spelen

Måste köpa! ;) Måste köpa! :huh:

Edit: Kom på att jag kan gå och knycka den från min bortreste kompis... tidningen ligger säker kvar i brevlådan :P han lär inte lägga märke till det :P

Redigerad av Fredrico
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Idag är en underbar TTS-dag :P Konami har släppt en ny trailer som är 26 minuter lång :PHär... men själv har man en annan version som är 280mb stor B) direkt från gamespot.com B)

Inte nog med det.... :ermm:

22 nya bilder och 4 ingame filmer :P ... nu har jag sammanlagt 175 TTS-bilder och 17 ingame-filmer... ska jag länka till hemsidan där jag hittade allt det? ;P

Edit: Kolla vad jag hittade när jag kollade på en av dom :(

|

|

|

\/

Redigerad av Fredrico
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte bara säga en sak, som ni kanske inte visste. vigge89 och jag har

tänkt göra en MGS3 "site", som kommer att heta MGS3 Core. För tillfället är designed så gott som färdig, men vi sidan saknar totalt innehåll. Det kan nog hända att vi dumpar detta projekt, vi har nämligen båda fullt upp med våra egna sidor, men man får ju alltid hoppas på det bästa. Ni kan kolla in på www.mgs3-core.tk, där finns ingenting just nu. Vi har även en "temp-irc kanal", #mgs3-core.tk @ QuakeNet. Får se vad som det blir av.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte bara säga en sak, som ni kanske inte visste. vigge89 och jag har

tänkt göra en MGS3 "site", som kommer att heta MGS3 Core. För tillfället är designed så gott som färdig, men vi sidan saknar totalt innehåll. Det kan nog hända att vi dumpar detta projekt, vi har nämligen båda fullt upp med våra egna sidor, men man får ju alltid hoppas på det bästa. Ni kan kolla in på www.mgs3-core.tk, där finns ingenting just nu. Vi har även en "temp-irc kanal", #mgs3-core.tk @ QuakeNet. Får se vad som det blir av.

Bra precis vad jag längtat efter... en svensk MGS3 sajt :mellow: ...den ska vara på svenska va? <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tänkte att jag skulle berätta om vad storyn kommer att handla om, det är bara vad jag tror men, jag tycker att det mycket väl kan stämma. :o

Jag tror att spelet kommer att utspelas under Kuba krisen, det här har ni säkert hört om tidigare, för dem som inte vet vad Kuba krisen är, så kan jag skriva kort om vad det är, jag vet själv inte så mycket om det, och troligen är det inte så

många som överhuvudtaget vet vad det är (ta inte illa upp om ni vet om det :mellow: )

Om det som jag skriver inte förklarar tillräckligt bra, kan ni alltid söka efter mer info på någon sökmotor. Det här är en mycket förkortad version, om jag har fel, rätta mig gärna. :(

Kuba krisen 1962: Ett amerikanskt spaningsflygplan upptäcker sojetiska missiler i uppbyggnad på Kuba. Fartyg med sovjetiska massförstöreslevapen är på väg mot Kuba. USA bildar en "blockad", som tvingar alla skepp som kommer inom Kubas farvatten, att bli inspekterade av USA, att det inte finns vapen ombord. Om det skulle finnas, skulle skeppen tvingas att fara tillbaka. USA hotar med kärnvapen,

samma gör Sovjetunionen, ingen vill egentligen starta ett tredje världskrig.

Incidenten slutar med att USA´s president går med på att dra tillbaka amerikanska missiler från Turkiet i utbyte mot att fartygen påväg till Kuba vänder om, och alla "färdigt installerade" missiler på Kuba tas bort. Sju minuter ifrån

Kubas farvatten vänder de sovjetiska fartygen om, och återvänder till Sovjetunionen. Vi var 7 minuter ifrån ett trejde världskrig.

Jämför MGS3: Snake Eater med detta, de två parterna i Kuba krisen är USA och Sovjetunionen. Vi har i tidigare MGS spel sätt Solid Snake arbeta för USA (troligen)

och fienden har så gott som alltid varit rysk/sovjetisk, passar ihop med Kuba krisen, inte sant? I trailer(na) har vi tydligt sätt att fienden använder AK-47 (möjligen annan modell), som är ett sojvetiskt/ryskt maskingevär.

I trailer(na) har vi också tydligt sätt forna Sovjetunionens lie och hammare (heter det så?), så då kan man ju lätt fundera ut vem fienden är, om man inte själv arbetar för dem förståss...? Metal Gear är ju en massiv tank, som har möjligheten att avfyra missiler, Kuba krisen har just med missiler att göra, samma har Metal Gear, då kan man ju fråga sig, har jag rätt att MGS3: Snake Eater´s story uspelar sig under Kuba krisen? ;)

Konami har ju nämnt att MGS3: SE utspelar sig år 1963, Kuba krisen i oktober

1962. Inte så långt ifrån. (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...