Jump to content

Metal Gear Solid


Jacker
 Share

Recommended Posts

Javisst, Snake Eater har definitivt det bästa slutet (kanske det bästa någonsin). Men det är ju trots allt det kronologiskt sett första spelet, enligt seriens story då.

Japp, ligger något i det :unsure:

'MGS4' Xbox 360 'speculation' says Konami

Following a plethora of online reports claiming that Metal Gear Solid 4 will be released on Xbox 360, publisher Konami refused to be drawn into the debate.

It was previously reported that a number of online sites, including Xboxliveaddicts, claimed that Konami's stealth epic had been confirmed for release on Microsoft's console.

But after Digital Spy approached Konami for their reaction to the online reports, the firm would neither deny or confirm the claims and said it was all simply "speculation".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 2,6k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Håller också på och kör ett litet MGS-"marathon". Började med Twin Snakes (nej, jag har inte vanliga :)) som jag klarade ut idag. Och nu har jag precis börjat med Snake Eater. Fråga mig inte varför jag kör den ordningen, bara blev så :D

Föresten, väldigt sugen på att spela första Metal Gear (alltså denna), finns det att ladda ner någonstans (lagligt ofc :shifty:)?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Håller också på och kör ett litet MGS-"marathon". Började med Twin Snakes (nej, jag har inte vanliga :D) som jag klarade ut idag. Och nu har jag precis börjat med Snake Eater. Fråga mig inte varför jag kör den ordningen, bara blev så -_-

Föresten, väldigt sugen på att spela första Metal Gear (alltså denna), finns det att ladda ner någonstans (lagligt ofc :))?

Inte lagligt vad jag vet, men det är busenkelt att få tag på NES-roms.

(Ingen uppmaning eller hjälp, bara så ni vet! :shifty: )

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Awesome #2: Metal Gear Solid Collection Pack

Metal Gear (PS2)

Metal Gear 2 Solid Snake (PS2)

Metal Gear Solid (PS)

Metal Gear Solid 2 Sons of Liberty (PS2)

The Document of Metal Gear Solid 2 (PS2)

Metal Gear Solid 3 Snake Eater (PS2)

Metal Gear Solid Portable Ops (PSP)

Metal Gear SAGA (DVD)

Plus att en E3-trailer är bekräftad!

Redigerad av RadiuZ
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Awesome #2: Metal Gear Solid Collection Pack

http://www.n4g.com/M/8/Images//49000/49654.jpg

Metal Gear (PS2)

Metal Gear 2 Solid Snake (PS2)

Metal Gear Solid (PS)

Metal Gear Solid 2 Sons of Liberty (PS2)

The Document of Metal Gear Solid 2 (PS2)

Metal Gear Solid 3 Snake Eater (PS2)

Metal Gear Solid Portable Ops (PSP)

Metal Gear SAGA (DVD)

Plus att en E3-trailer är bekräftad!

Var är UMDn till MGSPO?

MGSPO hade en riktigt bra bana med undercoverstrategi och lite kluriga pussel med radiokodade dörrar :) Tror förresten inte jag har så långt kvar på spelet <_<

EDIT: Klarade MGS:PO inatt. Kommer skriva en långpostare om det när jag orkar :huh:

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Japp, det skulle vara härligt. Och att kanske få se Vamp?

Rena ketchup-effekten nu ju. Först inga nyheter på evigheter, och nu kommer en massa nyheter samtidigt=)

Videon hittar ni i länken (i titlen).

Metal Gear Saga 20th anniversary intro

Check out this cool video from the Metal Gear Saga: 20th Anniversary, which QJ.NET found on GameTrailers. The scenes found in the clip seem to be taken from the Metal Gear Solid 4 trailers, but spiffed up with additional details, such as a timeline of the events from the first Metal Gear Solid game and a roll call of the Snake variants, including Solidus and Old Snake.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och nu är trailern här!

Klick

lol, pwned

Nej, men den kommer ikväll och det är David Hayter som ger rösten till Snake som vanligt... vad jag vill säga är att det är engelska röster, och inte japanska eller whatever. Och det är konstiga är att jag är den första här att veta om det då jag bara spelat ett MGS spel... vilket är 1:an. Började iofs på Snake Eater, men spelade aldrig klart.

Konstigt nog är jag ändå intresserad.

http://mp.i-revo.jp/user.php/kp-ryan/entry/103.html

De säger det 07:20 btw.

Trailern kommer under sonys konferens, den börjar ca 18:30 ikväll har jag för mig. Tjoooooooooooooooo.

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...