Jump to content

Metal Gear Solid


Jacker
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • Inlägg 2,6k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

David Hayter to Voice Solid Snake in Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots

Via Gamershell.com

REDWOOD CITY, Calif. – March 29, 2007 – Konami Digital Entertainment, Inc. today announced that iconic actor David Hayter will lead an all-star cast of returning voice talent in the highly anticipated Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots for the PLAYSTATION®3 computer entertainment system. Continuing his commitment to the series and character he helped to define, Hayter will provide the voice for an aging and exhausted Solid Snake in the latest chapter of Hideo Kojima’s legendary tactical espionage action video game series.

Returning to voice Solid Snake in an original script by Hideo Kojima and Shuyo Murata, David Hayter will be joined by returning voice actors Quinton Flynn, Paul Eiding and Christopher Randolph who will continue their work as the voices of Raiden, Roy Campbell and Hal “Otacon” Emmerich, respectively. In addition to his well known voice work in the Metal Gear Solid series, Hayter is an accomplished Hollywood script writer, having penned the original screenplays for box office hits such as “X-Men,” “X2: X-Men United,” and the upcoming “Black Monday.” Kris Zimmerman will also return to the Metal Gear Solid series to direct the voice acting sessions for the game.

“I couldn't be more excited about this game. What I've seen of Metal Gear Solid 4 has absolutely blown me away. To bring the focus of the story back to Solid Snake, and to work with Kris Zimmerman and many of the amazing actors that provided iconic voices for the previous games, is like coming home,” said David Hayter. “I'm so proud and grateful to have been involved with Mr. Kojima as the voice of Snake, for nearly a decade, on this legendary video game series. This game is going to plunge players into the ultimate Metal Gear experience. And personally, I can't wait to play it.”

David Hayter will be a special guest on The Kojima Productions Report podcast on March 29 to discuss his involvement with the Metal Gear Solid series and his approach to portraying a very different Solid Snake in Metal Gear Solid 4. The podcast is available for download at the official Kojima Productions web site (http://www.konami.jp/kojima_pro/english/) and via the iTunes music store. For more information on the Metal Gear Solid series, please visit www.konami.com .

../.

Trevligt! Också bra att vi får se, eller höra rättare sagt, dom gamla skådespelarna för Raiden, Roy och Otacon igen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"Kris Zimmerman will also return to the Metal Gear Solid series to direct the voice acting sessions for the game."

Wtf, Kris Zimmerman? Menar dom måhända Patric Zimmerman? Patric Zimmerman är ju han so har rösten till Revolver Ocelot, känner inte inte till någon Kris Zimmerman.. O_o

Valgarv <3 Revolver Ocelot.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är lite småledsen över att jag inte har några onlinespel till PSP än, och MGS Portable Ops verkar riktigt lovande vad gäller grafik, spelbarhet, onlinelägen och dessutom extramaterialet som tydligen ska kunna laddas ner unikt från olika routers. På nåt sätt kan jag ladda ner en spelkaraktär hemifrån, en annan från bibban och en annan från skolan. Nån som vet mer exakt hur detta funkar?

Är det värt ett köp, även om det blir fullpris (~500)? :o Kortspels-MGS kommer jag nog inte spela, det verkar lite krystat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

IP-adressen är ju unik, och karaktären du får baseras på nummret. Riktig härlig idé.

Ja, faktiskt! Jag gillar såna påhitt. Liberty/Vice City Stories har ju också en del kul idéer om upplåsbart multiplayermaterial, sånt gillar jag :lol:

Hur är det egentligen med MGS:PO-releasen? Överallt jag tittar så står det olika datum. Har blivit riktigt sugen på detta spel på bara två dar, men då vill jag ju veta när det släpps. Det står fel datum på deras officiella sidor, på sina håll står det att det redan släppts. Pricerunners affärer säger olika datum allihop, men det jag tror mest på hittills är att det släpps någon gång i maj. Är det nån som vet ett absolut datum?

Vill nu plötsligt ha detta spel, och Rainbow Six Vegas verkar också underbart fett i både single- och multiplayerlägena - ingen budgetsatsning alltså. Även detta spel har konstiga releasedatum, men det verkar som att det redan släppts den 30/3? :o

EDIT: Ringde GAME och Digistore idag. GAME sa "ingen aning" på R6V-release till PSP, men 3/5 på MGS:PO. Digistore sa å andra sidan 30/3 på R6V och 11/5 på MGS:PO. Wtf? :lol:

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Förhandsbokade MGS:PO igår, klappat och klart releasedatum är den 4/5, en fredag. Perfekt att komma hem till helgen med nytt spel i UMD-luckan -_- Men, jag borde nog vänta med multiplayerläget eftersom man kan bli av med surt förvärvade karaktärer. Fast, till och med jag vet att det är BS och att jag så fort jag lärt mig kontrollerna kommer ge mig ut på Infrastructure -_-

Spelet kostade 450 på Digistore, btw. -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ååh! Får jag komma hem till dig och titta på när du spelar?? :rolleyes: Måste fan vrida tummen ur röven och orka skicka iväg pspet...

Tänkte svara "ja" först, men när jag såg den andra meningen svarar jag istället att om du har tummen i röven för jämnan kommer du inte i närheten av varken mig eller min PSP. ^_^ Ser du denna skylt är det dags att vända... ^_^

cassidy_215_878302_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...