Jump to content

Metal Gear Solid


Jacker
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • Inlägg 2,6k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Ursäkta mig för dubbelpost, men jag behöver lite hjälp med MGS 3.

Snubben som skjuter blixtar, hur får man död på honom? Minns inte vad han heter, men jag har precis satt ut C3 i hela utrymmet där Shagohoden är. Och nu måste jag slå ner blixtpojken medans Ocelot tittar på... Har förstått att man ska skjuta honom när han laddar upp sig nere i hörnet, dvs när han vänder ryggen till en. Men första gången jag försökte dog jag, och andra gången så vägrar han gå dit. Hur ska man göra för att få honom gå dit egentligen?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kryp runt i gräset, sedan växlar du till första personsperspektiv och trycker in L2 och R2 (tror det var dem, rätt längesen jag spelade) så du reser du dig upp litegran. Fördelen med det är att du fortfarande är lika dold som när man kryper "normalt". Sen när hon står still tar du fram vapen efter behov och skjuter, sen kryper du runt och gör om det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Problemet är att när man har ett PSP måste man såklart tappa den i backen och måste betala 1100 för att fixa den. :'( Måste få det gjort innan Portable Ops.

Aj :'(

Själv är jag med I Gamereactors MGS-tävling där man kan vinna en camo-PSP! Men jag har aldrig vunnit något så chanserna ser inte bra ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Problemet är att man tappat bort sin PSP och inte har den blekaste aning om var den är :ph34r:. Med största sannolikhet tappade jag den på bussen och sedan tog någon den...

RadiuZ, jag är också med i den tävlingen. Och jag hamnade faktiskt på reserv-listan för att testa PS3, dock kunde jag inte närvara.

Redigerad av Matteus
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Det ser ut som att en av mina drömmar ska gå i uppfyllelse.!

Sony Pictures making Metal Gear movie

[uPDATE]Executive confirms his movie studio is working on the live-action adaptation of the seminal stealth action series; Sony also pondering EverQuest film.

By Tor Thorsen, GameSpot

Posted Feb 8, 2007 10:21 am PT

At the Electronic Entertainment Expo last year, Konami revealed that work had begun on a live-action movie based on Metal Gear Solid. The news broke via a pamphlet for Studio Kojima, the Konami-owned development house headed up by Metal Gear series creator Hideo Kojima.

"I have received many offers to adapt Metal Gear Solid. It has taken a long time, but we have finally settled on an arrangement," Kojima said in a statement. "False facts aside, a movie project is underway. I have finalized a Class-A contract with a party in Hollywood."

For eight months, the identity of the aforementioned "party" was unknown. That changed this week, when Sony Pictures Entertainment vice chairman Yair Landau revealed his studio is developing the project.

"We're working with the Metal Gear guys," Landau told GameSpot following his D.I.C.E. summit keynote address in Las Vegas. "It's a very cinematic game, it really lends itself to movie telling. But the question is, 'How do you translate Snake's experience into a full arc that conforms to what audiences expect on the large screen?'"

Landau also hinted the Metal Gear Solid movie may just be the beginning. "There are other games we are looking to develop," the executive said. "We're working with one of my favorite producers right now on an idea for an EverQuest movie." The producer was apparently of such stature that Landau declined to name him. "I'll let him disclose that," he said cryptically.

Besides the forthcoming World of Warcraft film, currently in development at Warner Bros., the Metal Gear Solid movie is the highest-profile game-film project in Hollywood. Previously, that stature was held by the Peter Jackson-produced Halo adaptation, which imploded last year.

[uPDATE] On Friday, news of Sony's involvement surfaced in the Hollywood trades, which gave further details on the deal. According to The Hollywood Reporter, former New Line Cinema chief Michael De Luca is in talks to produce the project, with Kojima himself being named as executive producer.

Sony executives Sam Dickerman and Doug Belgrad are in charge of finalizing the deal to acquire the Metal Gear Solid film rights, which is apparently close to completion. Belgrad hailed the Metal Gear IP as "loaded with well-developed, intriguing characters and one of the first games to ever use cinematic tools in its storytelling."

En Metal Gear film, jag älskar det! Har tänkt på det i typ tre år, och nu googlade jag på det och drömmen hittades där.

Jag tror att det kommer att bli grymt, om dom lyckas göra handlingen tillräckligt bra.

Källa

Wikipedia

Redigerad av Merkky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Old news, tillkännagavs för snart ett år sen. >_<

Jag tror inte det kommer bli bra. Dels för att filmer baserade på spel, tscha... Inte brukar bli bra. Å andra sidan har ju MGS en väldigt cinematisk känsla, och är väldigt filmiskt. Men det är fortfarande ett spel, och spel är spel och designade för att vara just spel. Ärligt talat förstår jag inte varför folk håller på och jämför spel med film. Litegranna som att säga att en låt känns som en bok, och sedan försöka göra bok på låten...

Redigerad av Jacker
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Old news, tillkännagavs för snart ett år sen. >_<

Jag tror inte det kommer bli bra. Dels för att filmer baserade på spel, tscha... Inte brukar bli bra. Å andra sidan har ju MGS en väldigt cinematisk känsla, och är väldigt filmiskt. Men det är fortfarande ett spel, och spel är spel och designade för att vara just spel. Ärligt talat förstår jag inte varför folk håller på och jämför spel med film. Litegranna som att säga att en låt känns som en bok, och sedan försöka göra bok på låten...

Hur kan jag ha missat det? :'(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Old news, tillkännagavs för snart ett år sen. :mellow:

Jag tror inte det kommer bli bra. Dels för att filmer baserade på spel, tscha... Inte brukar bli bra. Å andra sidan har ju MGS en väldigt cinematisk känsla, och är väldigt filmiskt. Men det är fortfarande ett spel, och spel är spel och designade för att vara just spel. Ärligt talat förstår jag inte varför folk håller på och jämför spel med film. Litegranna som att säga att en låt känns som en bok, och sedan försöka göra bok på låten...

Men kommer Hideo regissera? Gör han det så blir den nog bra. >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men kommer Hideo regissera? Gör han det så blir den nog bra. >_<

"It was also confirmed on February 8, 2007 that Micheal De Luca would produce with Hideo Kojima executive producing"

Inget regi av honom med andra ord. Dessutom är MGS fortfarande gjort för att vara ett spel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...