Jump to content

Metal Gear Solid


Jacker
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 2,6k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jobbar på MGS2 nu! ^_^ Portable Ops är bara för att det är till psp! :>

Ingen som vet av nån återberättelse av MGS3? Skulle kunna bara läsa igenom storyn isf.

Edit, klarade av tvåan idag. Hela spelet är ju en film... Lite kort spel bara, 9 timmar att klara av det första ggn, men storyn höll sig hela vägen! :)

Jag tycker du ska spela MGS3. Men iallafall Subsistance har en CGI film version av spelet på 3 timmar som borde gå att hitta nånstanns.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker du ska spela MGS3. Men iallafall Subsistance har en CGI film version av spelet på 3 timmar som borde gå att hitta nånstanns.

Grejen är att jag inte har nåt ps2. Men klart jag måste spela det. Annars känns det ju mycket konstigt.

Man ska inte spela det bara för att hänga med i handlingen, utan för att det är MGS! Ifall jag har chansen att spela ett till sånt dära spel med sån underbar handling, så tar jag den. Lätt...

CGI film? :> Vad är det? ^_^

Låt mig gissa, anledningen till att det är så sent till europa är att dom gör engelska röster va?

Redigerad av Merkky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du menar MGS: Portable Ops, så nej. Spelet har ju redan släppts i USA där de talar engelska. Dock ska det väl bli franska, tyska, spanska etc. innan det kommer hit :wub:

Jaha, men orka. Dom kan ge mig den engelska så är jag nöjd!! :huh:

CGI är dator animerat med en speciell teknik. T ex Final Fantasy filmen, introt i MGS2 (Samt de flesta andra spel) osv.

Hideo Kojima använder aldrig CGI.

Okeeey?? Finns det en film?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

IGN har satt tänderna i spelet och dom gillar det

It's been a long time coming, but this is what Metal Gear Solid fans, and indeed PSP fans have been waiting for: a title that demonstrates what the technology of the PSP can actually do, with a solid action title to boot. The GPS and WiFi scanning feature is excellently implemented, the online and single player modes are deep, and there are plenty of things to do by tracking down and recruiting new soldiers from various places. This is one of the games to add to your collection if you have the PSP.
8.0 Presentation

Portable Ops manages to meld the flavor of Snake Eater with the strategic elements of Acid to make a completely new title.

8.5 Graphics

The Subsistence Engine transitions over to the PSP extremely well. Slowdown, texture tears and camera issues hamper it though.

9.0 Sound

Excellent voice acting is paired with a great soundtrack to make an excellent aural experience.

9.0 Gameplay

Recruiting soldiers is amazingly deep, and you can literally spend hours on end building your forces and taking on sub-missions.

9.0 Lasting Appeal

Ad Hoc, Infrastructure and Cyber Survival, along with recruiting, will easily keep this UMD in PSPs for a long time.

9.0 OVERALL

Outstanding

rating_ecaward_811685_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...