Jump to content

Metal Gear Solid


Jacker
 Share

Recommended Posts

Läste att han sagt att så länge fansen vill ha mer kommer han ge fansen mer, men efter fyran kommer han inte längre vara lika mycket delaktig.

efter MGS4 så kommer han hoppa av. han har sagt jätte många gånger att han inte vill göra MGS spel längre han vill göra andra spel istället.

min gissning är att Snake kommer dö i MGS4 sen så hoppar Hideo av/slutar sen så kommer resten av MGS teamet gör ett MGS5 fast antingen utan snake eller så kommer dom göra en ny clon. min teori är att snake dör då kankse dom gör en ny clon som vi får följa

Redigerad av Danne
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 2,6k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

efter MGS4 så kommer han hoppa av. han har sagt jätte många gånger att han inte vill göra MGS spel längre han vill göra andra spel istället.

min gissning är att Snake kommer dö i MGS4 sen så hoppar Hideo av/slutar sen så kommer resten av MGS teamet gör ett MGS5 fast antingen utan snake eller så kommer dom göra en ny clon. min teori är att snake dör då kankse dom gör en ny clon som vi får följa

Eller så gör dom en spel som utspelar sig före MGS1/efter MGS2

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är min gissning, att Snake dör (Trots att Hideo säger att han inte kommer att dö) och att framtida spel kommer utspela sig mellan MGS2 och MGS4.

Eller att han dör men blir klonad till ett yngre jag. Vilket fall som hellst så är det svårt att tro att en döende Snake, med en kropp som åldras i förtid, rutnar bort och har bara 6 månader kvar att leva, ska kunna vara med i minst 2-3 spel till efter MGS4.

Eller så kanske de släpper fler fortsättningar till MGS3. Jag menar MGS3-II kommer till PSP och blir den populär så kanske det kommer en 3:a.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

efter MGS4 så kommer han hoppa av. han har sagt jätte många gånger att han inte vill göra MGS spel längre han vill göra andra spel istället.

min gissning är att Snake kommer dö i MGS4 sen så hoppar Hideo av/slutar sen så kommer resten av MGS teamet gör ett MGS5 fast antingen utan snake eller så kommer dom göra en ny clon. min teori är att snake dör då kankse dom gör en ny clon som vi får följa

Efter MGS4 så lär han inte vara lika delaktig i utvecklingen, men han lär knappast hoppa av helt. Han lär säkert se över utvecklingen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

när SUPER PLAY intervjuvade honom så sa han att han skulle sluta helt och göra ett helt nytt spel

Och det sa han även infor MGS2 och MGS3. MGS2 skulle bli hans absolut sista spel och det sista spelet med Snake och MGS3 skulle också bli hans absolut sista och det sista i serien.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska man översätta ordagrant så blir det "Fasta Metal Kugghjul", men som sagt så är 'Solid' undertitlen på den nya serien. Först så skulle den heta Metal Gear 3 men eftersom de förra spelen är rätt gammla så var de rädda att nya spelare skulle skrämas av att det var 3:e spelet så de startade det som en ny serie istället. *Solid' delen kan man nog tolka som att det är Solid Snakes historia, vilket inte betyder att han måste vara med. Mer historien om hur och varför han är.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är TTS mycket bättre än PS orginalet?

Värt att köpa GC bara för det?

Om du inte spelat orginalet innan så kan det vara lite tråkigt att spela ett spel som saknar så mycket. Twin Snakes är inte lika mästerligt, men det har det mesta MGS2 har när det gäller sikten, grafik m.m.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du inte spelat orginalet innan så kan det vara lite tråkigt att spela ett spel som saknar så mycket. Twin Snakes är inte lika mästerligt, men det har det mesta MGS2 har när det gäller sikten, grafik m.m.

Ok har spelat orginalet så det kanske inte är värt det :P

Men om man råka komme över det så :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok har spelat orginalet så det kanske inte är värt det B)

Men om man råka komme över det så :lol:

Det är värt att köpa det. Det är dessutom billigt men det kan vara lite svårt att få tag i eftersom det inte tillverkas längre. Så det finns bara att köpa begagnat (undantag finns).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...