Jump to content

Metal Gear Solid


Jacker
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 2,6k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

För er Hardcorefans av MGS rekommenderar jag er att skaffa en Wii. Varför?

Snake ska vara med i super smash bros!

Dessutom håller Kojima på med ett actionspel till Wii... kanske är det nån form av fristående del i MGS-serien, eller en Remake av något...

Men jag fattar fortfarande inte vad som skulle göra smashbros så superbra bara för att Snake är med...Mäster Kocken har ju variit med i DOA eller vad det nu var men det betyder ju inte att spelet blir bättre.

Angående Wii så kan jag meddela dig att jag ska köpa det. För att man ska ha alla konsoller. De kompletterar varandra så bra så att man måste ha alla.

Playstation är värdelösa på fps men passar bättre till Mgs, X-box är grym på fps, Nintendo har så mycket andra spel som är otroligt bra, jag vill ha ett nytt pikmin!

@RadiuZ: Tack.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men jag fattar fortfarande inte vad som skulle göra smashbros så superbra bara för att Snake är med...Mäster Kocken har ju variit med i DOA eller vad det nu var men det betyder ju inte att spelet blir bättre.

Angående Wii så kan jag meddela dig att jag ska köpa det. För att man ska ha alla konsoller. De kompletterar varandra så bra så att man måste ha alla.

Playstation är värdelösa på fps men passar bättre till Mgs, X-box är grym på fps, Nintendo har så mycket andra spel som är otroligt bra, jag vill ha ett nytt pikmin!

@RadiuZ: Tack.

Jag har inte sagt att spelet blir bättre. Men många brukar köpa allt som har med ens favoritspel att göra, inklusive spel där folk från andra spelserier gör cameoroller....

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För er Hardcorefans av MGS rekommenderar jag er att skaffa en Wii. Varför?

Snake ska vara med i super smash bros!

Dessutom håller Kojima på med ett actionspel till Wii... kanske är det nån form av fristående del i MGS-serien, eller en Remake av något...

MGS4 är det sista MGS- spelet Kojima gör.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

MGS4 är det sista MGS- spelet Kojima gör.

Läste att han sagt att så länge fansen vill ha mer kommer han ge fansen mer, men efter fyran kommer han inte längre vara lika mycket delaktig.

Hans spel till Wii ska inte ha med MGS att göra. Även det har han sagt i en intervju. Det ända Snake ska vara med i på Wii är SSBB (det nya Super Smash Bros).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kojima sa också att en annan grupp jobbar redan på MGS5. Men som sagt, MGS4 blir hans sista spel... iallafall på ett bra tag. Därför är Snake så gammal för han ville visa hur trött han är på att göra MGS spel. Och därför tror jag Snake kommer att dö och att framtida spel kommer utspela sig under det stora mellanrum som är mellan MGS2 och MGS4.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kojima: - Snake won't die in this game. And this isn't the end of "Metal Gear", I just won't be as involved - but I will of course be the producer in the next games too. As long as the masses wants "Metal Gear", I will continue to make "Metal Gear". But if they no longer want it, that's when I'll no longer make the games.
Kojima: - PS3 is a very powerful console, which allows us to go into extreme details. This means for example that we can allow the player to customize the weapons and gadgets in detail, and combine much more than before. We'll have over one hundred weapon combinations in the upcoming game
:)
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Konstigt att han skulle spoila spelet med att säga "Snake won't die in this game" med tanke på att trailern tyder på det. Jag undrar om det kanske inte är en fel-översättning för hur kan han inte dö om han bara har 6 månader kvar?

Vi snackar MellGeer nu allt kan hända :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, det har du ju visseligen rätt i. Kanke blir han klonad eller nåt.

Men MGS4 blir inte det ända MGS spelet.

Metal Gear Solid: Portable Ops är en uppföljare till Metal Gear Solid 3 och kommer släppas till PSP.

Spelet utspelar sig några år efter Metal Gear Solid 3. Naked Snake (aka Big Boss) blir förådd av några FOX medlemmar och felaktigt anklagad för föräderi.

Trailer

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dubbelpost ^_^

Saxat från wikipedia: "The character model of the aged Ocelot was based on actor Lee Van Cleef[1]. Van Cleef starred in the spaghetti western The Good, The Bad and The Ugly (among others), as well as Escape from New York alongside Kurt Russell as Snake Plissken."

Snake Plissken ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...