Jump to content

Metal Gear Solid


Jacker
 Share

Recommended Posts

  • 1 month later...
  • Inlägg 2,6k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Ja men ingen direkt långfilm, jag kanske sa det lite fel. Det är spelets alla mellansekvenser samlade på en speciell skiva där dom lagt in nya mellansekvenser som visas då du egentligen skulle ha spelat om du förstår. Så du ska kunna "se" hela MGS3 utan att behöva spela.

Redigerad av Matteus
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja men ingen direkt långfilm, jag kanske sa det lite fel. Det är spelets alla mellansekvenser samlade på en speciell skiva där dom lagt in nya mellansekvenser som visas då du egentligen skulle ha spelat om du förstår. Så du ska kunna "se" hela MGS3 utan att behöva spela.

Ok. Låter spännande. Kan man få tag på den någon annanstans :ermm: ?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En artikel och screenshots ifrån MGS3 Subsistence.

http://www.gamereactor.se/texter/?id=6016&...40dff893af6fc0d

Det verkar som man också kan vara tjej på slagfältet. Fast jag tycker tjejen på bilderna ser ut som en av brottar-tjejerna ifrån brottningspelet Rumble Roses(bara sett screens). Lite konstigt då att Hideo Kojima skulle lägga in en av brottar-tjejerna i sitt spel, eftersom jag trodde inte att Kojima var direkt bästis med producenten Akari Uchida(skaparen av Rumble Roses).

Läste en gång att Uchida ville ha med Snake i en av sina videos, där Snake ska ha kollat igenom sitt snipersikte när en av spelets brudar klär av sig. :) Vilket tydligen gjorde Kojima upprörd.

Redigerad av Alpha
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har sedan några dagar tillbaka köpt en japansk PS2 så jag kan spela Subsistence :P

Har spelat några timmar sen dess och jag tänkte dela med mig av några av mina intryck.. :)

Den nya kameravinkeln är verkligen schysst... man ser spelet på ett helt annat sett, dessutom ser grafiken snyggare ut också :)

Jag har testat Metal Gear lite snabbt, en liten kul bonus, men inget jag kommer sitta med i timmar direkt :lol: Metal Gear 2: Solid Snake har jag inte prövat än.

Secret Theater är kanon.. :) nästan alla finns ute på nätet att se, men de är i mycket bättre kvalitet :)

Online har jag däremot inte kunnat testa... jag har ingen nätverksadapter till PS2:an :P (jag har en svensk men maskinen vill ju inte läsa installeringsskivan)

Till sist, Existence... har sett hela och den var sådär, den var inte vad jag hade förväntat mig.. jag vill inte avslöja för mycket av den, men ha inte för höga förväntningar bara :wub:

Förresten finns MGS4 trailern som visades på TGS 2005 på Existence. :)

Edit: Stavfel

Redigerad av Fredrico
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fredrico, du din lyckliga jävel! :lol: Kan knappt vänta på att få spela online, synd bara att man ännu måste vänta åtmonstone till mars före det kommer ut i europa. Och så har jag inte fått min internet startet kit (eller vad den nu heter) av playstation än...

edit: btw, det där omslaget till det egentliga spelet är typ det snyggaste jag någonsin sett...

Redigerad av Scotty
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fredrico, du din lyckliga jävel! :) Kan knappt vänta på att få spela online, synd bara att man ännu måste vänta åtmonstone till mars före det kommer ut i europa. Och så har jag inte fått min internet startet kit (eller vad den nu heter) av playstation än...

edit: btw, det där omslaget till det egentliga spelet är typ det snyggaste jag någonsin sett...

Hehe, ja, jag är en ganska lycklig jävel... :wub:

Fast det var dyrt, spelet gick på ca 600 kr, + ca 100 kr i frakt, + 200 i tullavgift, + 600 för en begagnad japansk Playstation 2 :)

1500 kr :lol::)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe, ja, jag är en ganska lycklig jävel... :wub:

Fast det var dyrt, spelet gick på ca 600 kr, + ca 100 kr i frakt, + 200 i tullavgift, + 600 för en begagnad japansk Playstation 2 :)

1500 kr ;):(

Nåjo, det var ju ganska dyrt :( Själv skulle jag inte betala så mycket, men om man är (så true) fan som du, så var det säkert värt :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har sedan några dagar tillbaka köpt en japansk PS2 så jag kan spela Subsistence :P

Har spelat några timmar sen dess och jag tänkte dela med mig av några av mina intryck.. :(

Den nya kameravinkeln är verkligen schysst... man ser spelet på ett helt annat sett, dessutom ser grafiken snyggare ut också :D

Jag har testat Metal Gear lite snabbt, en liten kul bonus, men inget jag kommer sitta med i timmar direkt ;) Metal Gear 2: Solid Snake har jag inte prövat än.

Secret Theater är kanon.. :D nästan alla finns ute på nätet att se, men de är i mycket bättre kvalitet :)

Online har jag däremot inte kunnat testa... jag har ingen nätverksadapter till PS2:an :( (jag har en svensk men maskinen vill ju inte läsa installeringsskivan)

Till sist, Existence... har sett hela och den var sådär, den var inte vad jag hade förväntat mig.. jag vill inte avslöja för mycket av den, men ha inte för höga förväntningar bara :wub:

Förresten finns MGS4 trailern som visades på TGS 2005 på Existence. :(

Edit: Stavfel

Giev dvdrip :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Giev dvdrip ;)

Jag utgår från att du menar att jag ska rippa Existence... Men Existence är inte en vanlig film-DVD, utan är en PS2-DVD som jag måste spela av i så fall, jag har ett TV-kort som följde med PCn som jag kan göra det med, men det orkar jag inte :P

Filmen är typ 3,5 timme och måste spelas in i realtid i så fall, dessutom blir filmfilen ganska stor och jobbig att skicka. :P

För övrigt är den enbart på japanska... det finns inte ens engelsk text B)

Det är inte värt besväret :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...