Jump to content

Metal Gear Solid


Jacker
 Share

Recommended Posts

Battelfield 2 topicen blev bara klistrad för att KalleR gjorde den(han klistrade den själv), fast ingen läser i den längre.

Och du RadiuZ, var står det att Liquid kommer att vara med? :wub:

Öhh, ingenstans, men på art-worken från E3 ser det ut som Liquid, inte bara jag som tycker det utan Gamespot, IGN m.m.

Ja, det ska bli roligt att se hur Kojima ska få ihop allt, men det ser väldigt lovande ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 2,6k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Ettan finns och MGS2: Substance, vilket är Virtuel träning typ. Lite svårt att förklara.

Fast jag tror inte att MGS är så bra till PC.

Jag äger MGS till PC och kan säga att det faktiskt nästan är bättre än psx-versionen, grafiken är förbättrad och det är härligt när VR Missions är inkluderat. Kontrollerna fungerar fint även de.

MGS2: Substance å andra sidan, nej tack. Buggigt, grafikproblem och svår kontroll, oerhört synd =(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag äger MGS till PC och kan säga att det faktiskt nästan är bättre än psx-versionen, grafiken är förbättrad och det är härligt när VR Missions är inkluderat. Kontrollerna fungerar fint även de.

MGS2: Substance å andra sidan, nej tack. Buggigt, grafikproblem och svår kontroll, oerhört synd =(

Oj, glömde att skriva att MGS2 var dåligt på PC! :blink:

MGS1 har jag som demo på datorn! :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I MGS2 så kunde man gå in på Specials och välja vilka mellansekvenser man ville se ifrån spelet och göra om huvudkaraktären till t.ex Ocelot ifrån MGS1.

Kanske så lurar Kojima oss med att han har bytt ut Snake mot den här gamlingen vi ser ifrån trailern som egentligen, har en annan roll i spelet.

Varför den här mannen springer runt i bandana som Snake(om det då inte är snake), kanske introducerar en ny funktion i MGS4. Att man kanske kan ändra på sin och "bossfiendernas"(eller kanske också vakterna!) kläder hur man vill. T.ex olika mössor eller bandanas, olika skor, nya coola dräkter etc.

Redigerad av Alpha
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I MGS2 så kunde man gå in på Specials och välja vilka mellansekvenser man ville se ifrån spelet och göra om huvudkaraktären till t.ex Ocelot ifrån MGS1.

Kanske så lurar Kojima oss med att han har bytt ut Snake mot den här gamlingen vi ser ifrån trailern som egentligen, har en annan roll i spelet.

Varför den här mannen springer runt i bandana som Snake(om det då inte är snake), kanske introducerar en ny funktion i MGS4. Att man kanske kan ändra på sin och "bossfiendernas"(eller kanske också vakterna!) kläder hur man vill. T.ex olika mössor eller bandanas, olika skor, nya coola dräkter etc.

Tyvärr, Kojima har bekräftat att det ÄR Solid Snake, det ÄR sådär han kommer att se ut i spelet (i alla fall någonstans i det, man kan ju hoppas att det bara gäller en liten del av spelet) <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var kan man hitta krokodilhuvudet?

Vid sjön i början av andra uppdraget. Du simmar åt vänster tills du ser några stockar. Simma under dom så hittar du ett ställe du kan gå upp till. Där hittar du ett träd som du kan klättra upp på. Du kommer se ett rep, gå armgång tills det är ett annat rep under dig, släpp och ta tag i det och fortsätt armgången till klippan till höger.

Lite dåligt formulerat men jag hoppas det hjälper :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var kan man hitta krokodilhuvudet?

När du kommer till 'swampen', efter att du fightat mot ocelot unit i rassvet(?). Simma längs västra stranden, du hittar några stockar, dyk under och du borde komma till en vik. (du borde nog märka när du kommer dit), märk att det är före du kommer till andra sidan. Gå uppåt, sedan svänger du till höger, var det finns ett träd som du kan klättra upp för, när du väl är uppe i det, häng ner och följ 'repet' till nästa träd, från det (tror jag) att man ska hoppa ner på till ett annat rep, och sedan klättra vidare till ön i mitten, var krokodilhuvudet finns. F'låt att jag inte riktigt kommer ihåg, det var en tid sen jag spelade senast, men jag tror du borde hitta med hjälp av min info. Btw, man kan förstås inte få krokodilhuvudet på Virtous Mission.

edit: damn, nån annan hann före :lol:

Redigerad av Scotty
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vid sjön i början av andra uppdraget. Du simmar åt vänster tills du ser några stockar. Simma under dom så hittar du ett ställe du kan gå upp till. Där hittar du ett träd som du kan klättra upp på. Du kommer se ett rep, gå armgång tills det är ett annat rep under dig, släpp och ta tag i det och fortsätt armgången till klippan till höger.

Lite dåligt formulerat men jag hoppas det hjälper :D

Ok tack för hjälpen båda två. :lol:

Vi startar någon sorts frågesport-lek om Metal Gear Solid, där alla givetvis får vara med. Frågorna får komma ifrån dom alla tre spelen(eller också Metal Gear).

Låter det som en bra idé? :D

Snälla säg ja.. :'(

Redigerad av Alpha
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok tack för hjälpen båda två. :lol:

Vi startar någon sorts frågesport-lek om Metal Gear Solid, där alla givetvis får vara med. Frågorna får komma ifrån dom alla tre spelen(eller också Metal Gear).

Låter det som en bra idé? :D

Snälla säg ja.. :'(

Är inte lekar förbjudet?

Om inte så kan vi börja med en enkel? Vad kallar Ocelot Solidous för? :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...