guardian Skrivet 22 maj, 2003 Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2003 bu för nato Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 22 maj, 2003 Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2003 Misterwhoopee: NATO = North Atlantic Treaty Organisation Grunden för NATO lades fram efter andra världskriget, och år 1948 undertecknade Belgien, Frankrike, Luxemburg, Nederländerna och Storbritannien en pakt om gemensamt självförsvar... NATO var fött ! Men problemet var att Sovjetunionen uppfattade pakten som ett hot.. Och år 1955 så bildades "Warszawapakten" som var den direkta motsvarigheten till NATO.. Den omfattade hela östblocket dvs. Sovjetunionen och dess "satellitstater" .. Polen, Bulgarien, Jugoslavien etc. Tillbaka till NATO, efter Sovjetunionens sönderfall har NATO fått helt andra uppgifter, som tex. gjort operationer för fred i fd. Jugoslavien.. Dagens NATO-länder är: Belgien Frankrike Italien Luxemburg Norge Storbritannien Tyskland Grekland Danmark Island Kanada Nederländerna Portugal USA Spanien Turkiet ========================================================= Personligen tycker jag att Sverige inte bör gå med i NATO av flera anledningar; *Vi är alliansfria *Vi är ett neutralt land *Vi har ingen direkt hotbild Hoppas du blev nöjd Misterwhoopee Jodå tackar så mycket... Det var som jag trodde ingenting jag skulle gilla...Håller med dig på dina punkter mot Nato också... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Carolus XII rex suenica Skrivet 24 maj, 2003 Rapportera Share Skrivet 24 maj, 2003 (redigerad) Men fan så mycket dyrare, allt är dyrt i finland numera sedan den där jävla euron kom....... och om vi blir attakerade av något land så hoppas jag norge hjälper oss!! Redigerad 24 maj, 2003 av Carolus XII rex suenica Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
saffecool Skrivet 24 maj, 2003 Rapportera Share Skrivet 24 maj, 2003 nej till emu ja till kronan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts