eightball Skrivet 19 maj, 2003 Rapportera Share Skrivet 19 maj, 2003 Nej, det blir så förvirrande med en ny valuta när man är van vid kronan. Men det är ju spännande med lite nya sedlar! Fast jag röstar nej. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sirius Skrivet 19 maj, 2003 Rapportera Share Skrivet 19 maj, 2003 (redigerad) Ni har väl hört om att det har blivit mycket dyrare i länder som italien och grekland. Tycker att hela EU är kasst, varför ska vi betala skatt till dem när dem andå bara pajar det för oss, t ex den jätte stora rutchbanan i slottskogen har dem tagit bort och satt did en pytteliten . Sen så tror jag att Portugal har fått böte pengar för att dem inte har hållit uppe ekonomin. Redigerad 19 maj, 2003 av mAri0n Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wild_hawk Skrivet 19 maj, 2003 Rapportera Share Skrivet 19 maj, 2003 det spelar ingen roll vad vi i svergie röstar, dom kommer att tvinga oss att gå med... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BigBear Skrivet 19 maj, 2003 Rapportera Share Skrivet 19 maj, 2003 jag é emot EMU, kronan é ju en av världens äldsta valuta, vi ska väl inte ta bort den? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Visa Skrivet 19 maj, 2003 Rapportera Share Skrivet 19 maj, 2003 VOTE: ja jag é emot EMU, kronan é ju en av världens äldsta valuta, vi ska väl inte ta bort den? Kronan finns ju kvar i Norge Och Danmark! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 19 maj, 2003 Rapportera Share Skrivet 19 maj, 2003 det spelar ingen roll vad vi i svergie röstar, dom kommer att tvinga oss att gå med... Det gör mig riktigt förbannad att det sagts att det skulle bli en till omröstning i Sverige om vi röstade nej...totallt ignonera nej-sidan! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZalCiNoWa Skrivet 19 maj, 2003 Rapportera Share Skrivet 19 maj, 2003 Jag vill också ha EMU... Bara för nyfikenhetens skull Men så är ju sedlarna och mynten också snyggare tycker jag.. Särkilt sverige och finland på mynten Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joey Skrivet 19 maj, 2003 Rapportera Share Skrivet 19 maj, 2003 NEJ! det är bra som det e.... :"> Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BigBear Skrivet 19 maj, 2003 Rapportera Share Skrivet 19 maj, 2003 VOTE: ja Kronan finns ju kvar i Norge Och Danmark! jo, men de é inte den svenska kronan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SAAB Skrivet 20 maj, 2003 Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2003 så skall det låta !! hehe ska det? låter ju bra... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SAAB Skrivet 20 maj, 2003 Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2003 VOTE: ja Kronan finns ju kvar i Norge Och Danmark! dom kanske också byter till emu... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SAAB Skrivet 20 maj, 2003 Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2003 det spelar ingen roll vad vi i svergie röstar, dom kommer att tvinga oss att gå med... göran har redan sagt ja till emu...han är som en diktator... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BigBear Skrivet 20 maj, 2003 Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2003 göran har redan sagt ja till emu...han är som en diktator... han kan väl inte bestämma om vi ska va me i EMU, de é folket som röstar. men dom kommer säkert fortsätta me röstningar tills de blir ett ja... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Blaque Skrivet 20 maj, 2003 Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2003 dom kanske också byter till emu... Danmark röstade Nej till EMU i en folkomröstning förra året (det kanske var förr-förra..?) och Norge är inte ens med i EU, så Sverige kommer få euron långt innan de eventuellt får det om vi röstar Ja i höst... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SAAB Skrivet 20 maj, 2003 Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2003 Danmark röstade Nej till EMU i en folkomröstning förra året (det kanske var förr-förra..?) och Norge är inte ens med i EU, så Sverige kommer få euron långt innan de eventuellt får det om vi röstar Ja i höst... har danmark gjort det? isånafall så hade jag glömt bort det och norge e ju me i Nato... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wild_hawk Skrivet 20 maj, 2003 Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2003 Det gör mig riktigt förbannad att det sagts att det skulle bli en till omröstning i Sverige om vi röstade nej...totallt ignonera nej-sidan! jo, det är sjukt... Men livet är sjukt så man ska väll inte vara så förvånnad.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Blaque Skrivet 20 maj, 2003 Rapportera Share Skrivet 20 maj, 2003 har danmark gjort det? isånafall så hade jag glömt bort det och norge e ju me i Nato... He he! Jo, men NATO (som jag för övrigt inte tycker Sverige ska gå med i) och EU är ju två helt skilda unioner med helt olika syfte... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SAAB Skrivet 21 maj, 2003 Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2003 He he! Jo, men NATO (som jag för övrigt inte tycker Sverige ska gå med i) och EU är ju två helt skilda unioner med helt olika syfte... jag tycker faktiskt att Sverige ska gå me i Nato... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 21 maj, 2003 Rapportera Share Skrivet 21 maj, 2003 (redigerad) Och varför ska vi gå med i nato då? USA behöver väl knappast mer stöd... Edit: Egentligen behöver jag mer fakta om Nato än det lilla jag vet så jag skulle bli tacksam om någon kan förklara vad de sysslar med... Redigerad 21 maj, 2003 av Misterwhoopee Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Deltanator Skrivet 22 maj, 2003 Rapportera Share Skrivet 22 maj, 2003 (redigerad) Misterwhoopee: NATO = North Atlantic Treaty Organisation Grunden för NATO lades fram efter andra världskriget, och år 1948 undertecknade Belgien, Frankrike, Luxemburg, Nederländerna och Storbritannien en pakt om gemensamt självförsvar... NATO var fött ! Men problemet var att Sovjetunionen uppfattade pakten som ett hot.. Och år 1955 så bildades "Warszawapakten" som var den direkta motsvarigheten till NATO.. Den omfattade hela östblocket dvs. Sovjetunionen och dess "satellitstater" .. Polen, Bulgarien, Jugoslavien etc. Tillbaka till NATO, efter Sovjetunionens sönderfall har NATO fått helt andra uppgifter, som tex. gjort operationer för fred i fd. Jugoslavien.. Dagens NATO-länder är: Belgien Frankrike Italien Luxemburg Norge Storbritannien Tyskland Grekland Danmark Island Kanada Nederländerna Portugal USA Spanien Turkiet ========================================================= Personligen tycker jag att Sverige inte bör gå med i NATO av flera anledningar; *Vi är alliansfria *Vi är ett neutralt land *Vi har ingen direkt hotbild Hoppas du blev nöjd Misterwhoopee Redigerad 22 maj, 2003 av Deltanator Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts