Lance Vance Dance Skrivet 14 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2003 Man kan ju stänga av frame rate limitorn så kan det flyta mkt bättre ...........vad är det igentligen frame rate limitor??? Framerate limitern begränsar antalet bilder per sekund (fps) till 30. Det är egentligen ganska lite om man jämför med cs och andra snabba spel där fps ligger runt 100. Om man stänger av framerate limitern så kan spelet visa fler än 30 fps och därmed ser det ut som om det flyter bättre. Men varför har Rockstar då lagt till framerate limitern??? Jo om du hade en überkraftig dator på låt oss säga 10 Ghrz med 8 GB RAM och ett Geforce 10 kort ( ) så skulle du få en fps som var så hög att det inte hade gått att spela. Spelet hade gått för snabbt helt enkelt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
walen Skrivet 14 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2003 Framerate limitern begränsar antalet bilder per sekund (fps) till 30. Det är egentligen ganska lite om man jämför med cs och andra snabba spel där fps ligger runt 100. Om man stänger av framerate limitern så kan spelet visa fler än 30 fps och därmed ser det ut som om det flyter bättre. Men varför har Rockstar då lagt till framerate limitern??? Jo om du hade en überkraftig dator på låt oss säga 10 Ghrz med 8 GB RAM och ett Geforce 10 kort ( ) så skulle du få en fps som var så hög att det inte hade gått att spela. Spelet hade gått för snabbt helt enkelt. aha okej Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Emultra Skrivet 14 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2003 Det går bättre än GTA 3. AthlonXP 1600+ 256MB DDR RAM (PC266) GF2 Pro 64 MB DDR 7200 RPM IBM HD 800x600 Draw Distance ungefär hälften, tror jag. Går bra för det mesta, segar ner ibland, och segar ner som fasen när man landar i militärbasen och alla soldater öppnar eld. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
puzzle Skrivet 15 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2003 P4 2GHZ Asus P4B moderkort 768 MB SDRAM Hercules 3D Prophet FDX 8500LE 64Mb ATI Grafikkort! 7200 RPM Seagate Barracuda V HD Jag kör den på alla upplösningar utan problem flyter bra .... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
calleponken Skrivet 15 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2003 Funkar bra mycket bättre än GTA III..... Jag har: Athlon XP 2400+ 512 MB Ram ATI Radeon 9700 Pro Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pepe Skrivet 16 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2003 funkar bättre än gta3 och jag har: p4 2,6 ghz 512 mb ddr ram ati radeon 9700 tx funkar perfekt inget lagg alls på högsta upplösningen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Speeder Skrivet 16 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2003 Funkar perfekt. 2,1 ghz Intel Celeron, 256 ram 128mb geforce 4. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zane Skrivet 16 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2003 min går perfekt på gta3 kunde jag bara köra 800*600 x32 nu kör jag vice city på 1600*1200 x32 utan problem, högsta view + jag kan ha ett annat program upp samtidigt 1,5 ghz 256 mb ram geforce 2 64 mb Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SuXx Skrivet 16 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2003 allt funkar perfekt... kanske har hängt sig 3 ggr sammanlagt.. annars inga problem.. Har: P4 2.8 Ghz 512 Ram 128 mb ATI Radeon 9700 Pro Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
celtic Skrivet 16 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2003 1.8 Ghz 650Mb SDRam Geforce 4 Funkar strålande, jag har aldrig haft något problem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
PetterVC Skrivet 17 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2003 Oroar mig för att det kanske inte kommer att funka Har: 52X max ska få mer minne idag/imorn har bara 64mb bredband vet inte så mycket mer Bärbar dators hårdisk Inte jätteny dator Tror ni att det kommer att funka för mig? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Miami_Gold Skrivet 17 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2003 Jo RAM minnet jobbar hårt i VC. Men har man ett någorlunda nytt grafikkort med texturecompression så tar det inte lika hårt på RAM minnet. Borde räcka med 512 för att flyta. Annars sänker man draw distance. Jag höjde till 1024x768x16 Och nu flyter det ännu bättre Och jag har inte lagt till något Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SuXx Skrivet 17 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2003 Oroar mig för att det kanske inte kommer att funka Har: 52X max ska få mer minne idag/imorn har bara 64mb bredband vet inte så mycket mer Bärbar dators hårdisk Inte jätteny dator Tror ni att det kommer att funka för mig? nej Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 17 juni, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2003 Framerate limitern begränsar antalet bilder per sekund (fps) till 30. Det är egentligen ganska lite om man jämför med cs och andra snabba spel där fps ligger runt 100. Om man stänger av framerate limitern så kan spelet visa fler än 30 fps och därmed ser det ut som om det flyter bättre. Men varför har Rockstar då lagt till framerate limitern??? Jo om du hade en überkraftig dator på låt oss säga 10 Ghrz med 8 GB RAM och ett Geforce 10 kort ( ) så skulle du få en fps som var så hög att det inte hade gått att spela. Spelet hade gått för snabbt helt enkelt. Tyvärr, det ser inte ut att flyta bättre om det är över 30 FPS. Människoögat uppfattar nämligen inte någon skillnad på FPS som är över 24. Du kan ha 100 FPS eller 24 FPS, det är ingen skillnad ändå. Bara onödigt för datorn att pumpa ut så många FPS, och det är därför det finns en "frame limiter". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AcE oF sPaDeS Skrivet 17 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2003 Har en P4 2,4Ghz med 512 ram, GF4 MX440 128mb graffekort och 5.1 ljud från creative......ahhhh en riktig upplevelse funkar fint i 1024*768! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lance Vance Dance Skrivet 17 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2003 Tyvärr, det ser inte ut att flyta bättre om det är över 30 FPS. Människoögat uppfattar nämligen inte någon skillnad på FPS som är över 24. Du kan ha 100 FPS eller 24 FPS, det är ingen skillnad ändå. Bara onödigt för datorn att pumpa ut så många FPS, och det är därför det finns en "frame limiter". Men det går väl snabbare ju mer fps??? Det sitter ju muppar på vartenda nätcafé och gnäller om fps'en på CS är under 100 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Padde Skrivet 18 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 18 juni, 2003 Inga problem här heller, enda jag tycker är konstigt är att fraps visar 30fps samma som i gta3 men jag märker aldrig att det hackar eller nåt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 18 juni, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 juni, 2003 Men det går väl snabbare ju mer fps??? Det sitter ju muppar på vartenda nätcafé och gnäller om fps'en på CS är under 100 Klart att det går "snabbare" (fler bilder/sekund) men det är inget som ögat uppfattar. Max-gränsen är och kommer alltid (länge iaf) att vara 24 FPS för oss människor. CS-mupparna vet inte vad dom gnäller över, så länge FPS:en inte är under 24 så borde dom hålla tyst... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 23 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2003 Jag har 501 mhz p3 128 mb ram 32 mb Ati Rage 128 Pro grafik Soundblaster PCi 20 GB HD Ska låna VC av en kompis o testa :DDDDDDD Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zyber Skrivet 23 juni, 2003 Rapportera Share Skrivet 23 juni, 2003 Min dator har: P4 2.53 GHz 768 mb ddr-ram GeForce 4 MX 64 mb Jag kör VC i 1280*960 och det flyter på fint! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts