Defcon Skrivet 17 maj, 2003 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2003 danne, vi har inte nationalsången i vår skola, och i eran skola måste vara den enda som inte har problem invandrare, våran skola vart polisanmäld pga nationalsången på skolavslutningen. Vi lever i ett mångkulturelt samhälle och det enligt min mening dom som ska anpassa sig inte vi.. vill inte låta som en rasist, men så är det. det e fan skit dåligt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 17 maj, 2003 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2003 Asså hur kan man ta bort national sången? Jag fattar fortfarande inte?!?! Om man skulle polisanmäla nationalsången i ett annat land skulle man bli skjuten! överdrev lite... I syrien får man inte ens lov på julen bara de inte firar jul där längre. Men att ta bort nationalsången är överdrivet! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 17 maj, 2003 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2003 Jag hatar rasism och förtryck men att ta bort nationalsången är som att ta bort en del av Sverige och alla som bor här. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Simon_ume Skrivet 17 maj, 2003 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2003 Alla som ser på hockey, fotboll eller nån annan sport där dom sjunger svenska nationalsången så sjunger dom bara första versen, ALDRIG andra för den är tydligen för "rasistisk"!! Nationalsången är skriven för över hundra år sen hur FAN kan den vara rasistisk, Göran jävla Persson borde tänka över vad han håller på att göra med Sverige!! Som en kompis sa: "Varför ska dom försöka ta över ett lan (Sverige) när dom inte ens kan styra sitt eget" och "Vad kallar man en turk med portfölj?? Organiserad brottslighet! " Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Deltanator Skrivet 17 maj, 2003 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2003 "Vad kallar man en turk med portfölj?? Organiserad brottslighet! " Hmm, låter lite rasist? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Simon_ume Skrivet 17 maj, 2003 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2003 Hmm, låter lite rasist? Vi norrläningar är patrioter typ hela bunten utom bögarna!! de cirkulerar säkert 1000-tals såna skämt bland mina kompisar! föresten så är de en Indie som har hittat på en del, så de är ingen svensk som kommit på dom! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Absurd Skrivet 17 maj, 2003 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2003 så du vill hellre leva i irak då? eller *urk*... Usa !! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Blaque Skrivet 17 maj, 2003 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2003 den meningen gör dig till halvrasist Eh, jag fattar inte hur ni tänker..?? Rasist är man när man inte gillar mörkhyade personer och vill att det i Sverige bara ska bo sk "svenskar". Om man älskar sitt land så är man absolut inte rasist. Möjligtvis nationalist eller patriot, men det behöver man ju inte vara heller... Jag fattar inte hur det har blivit så just i Sverige att man kallas rasist om man har Sverige-flaggan uppsatt eller säger att man är stolt över och älskar sitt land?? Tänk er en amerikan som går runt insvept i den amerikanska-flaggan, då blir han omtyckt för att han älskar sitt land, bla, bla... Det var nån som skrev att de inte sjunger andra versen av Sveriges nationalsång på idrottsevenemang p g a att den skulle vara rasistisk. Vilket skitsnack! Anledningen till att de inte sjunger andra versen är att de "inte har tid". På fotbolls-VM i Japan/Sydkorea förra året så spelade de båda/alla verserna i både Sveriges och andra länders nationalsånger. Fast ingen kunde den andra versen... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Carolus XII rex suenica Skrivet 17 maj, 2003 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2003 den meningen gör dig till halvrasist sa han död åt invandrare eller?? jävla idiot, nu får man inte ens älska sitt land sjunga sin nationalsång utan att vara rasist. Jag är glad att inte finland var lika jävla duma som sverige. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Simon_ume Skrivet 17 maj, 2003 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2003 Det var nån som skrev att de inte sjunger andra versen av Sveriges nationalsång på idrottsevenemang p g a att den skulle vara rasistisk. Vilket skitsnack! Anledningen till att de inte sjunger andra versen är att de "inte har tid". På fotbolls-VM i Japan/Sydkorea förra året så spelade de båda/alla verserna i både Sveriges och andra länders nationalsånger. Fast ingen kunde den andra versen... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Danne Skrivet 17 maj, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2003 Jag skulle bara säga att jag är halv finne och är född i sverige! Men jag tycker om sverige jag tycker mer om sverige än findland men det är inge fel i findland (utom att dom förlora mot sverige med 6-5 eller vad det blev ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Simon_ume Skrivet 17 maj, 2003 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2003 Hahaha, finland är ju värdelös i hockey!! jag älskar mitt land, jag skulle aldrig kunna tänka mig att bo i nåt annat land! de enda felet med Sverige är regeringen, med en ny regering skulle Sverige blomstra men de har inte gott hem hos folket än! i övrigt är Sverige rätt så felfritt!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Carolus XII rex suenica Skrivet 17 maj, 2003 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2003 inte fel fritt.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Simon_ume Skrivet 17 maj, 2003 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2003 inte fel fritt.... nämn ett fel som regeringen inte ligger bakom! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Carolus XII rex suenica Skrivet 17 maj, 2003 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2003 nej. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Blaque Skrivet 17 maj, 2003 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2003 Inte har tid?? dom spelade hela Kanadas nationalsång!! andra versen är ju: "jag tronar på minnen från fornstora dar. då ära ditt namn flög över jorden. jag vet att du och förblir vad du var, ja, jag vil leva jag vill dö i norden" de här anses rasistisk Jo, men jag tror det är så faktiskt. Ingen orkar sitta och vänta om de ska spela igenom båda lagens hela nationalsånger. Spelarna, publiken, TV-tittarna, etc. Men jag tycker det är lite synd. Andra versen är ju den bästa i svenska nationalsången..! "Jag vill leva, jag vill döööööööööö i noooorden.", skulle jag vilja höra foppa eller sundin vråla ut under hockey-VM!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Danne Skrivet 17 maj, 2003 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2003 Slutet är ju det bästa... Men jag tycker att man kunde göra så att den som har hemma plan får höra sin national sån för att alla lagen kommer ju ha hemma plan nån gång... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 17 maj, 2003 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2003 Nationalsången har ju egentligen 4 verser. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wild_hawk Skrivet 17 maj, 2003 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2003 Om man sjunger national sången i min skola så får man stryck av invandrare.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Carolus XII rex suenica Skrivet 17 maj, 2003 Rapportera Share Skrivet 17 maj, 2003 hmm, och det är nog därför inte det är obligatoriskt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts