Jump to content

GTAsajten Discord


Mark
 Share

Recommended Posts

KLICKA HÄR ->GTASAJTEN DISCORD<- KLICKA HÄR

Okej, nu har jag gjort en väldigt basic Discord-server till oss.
Kapade ner en del, i mitt tycke, "onödiga" forum och bakade ihop dem. Finns en röstkanal för dem som vågar prata IRL med varandra.
Försöker fixa en s.k. "webhook" som automatiskt sänder meddelanden till en kanal om det kommer coola GTA VI-nyheter.

Detta är en början. Vad vill ni ska finnas på servern? Ska något ändras? Inga idéer är dåliga i och med att jag har dålig fantasi.

 

Om @Hultenius på något sätt misstycker av användandet av namnet "GTAsajten" och "g"-loggan får du höra av dig till mig så rättar jag till det som behöver rättas till.

 

Redigerad av Mark
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Jag är för idén men vet för lite om Discord för att kunna ta något moderatoransvar för det. De regler som finns på forumet har varit för att undvika problem med lagar och tidigare sponsorer, samt allmän trivsel. Jag skulle föreslå att det skapas en Discord med samma regler, men samtidigt är det ju en flytt utanför forumet så reglerna borde inte behöva vara exakt samma. Å andra sidan är väl GTASajten mer eller mindre ett varumärkesnamn som ingen annan än @Hultenius kan svara på vad som ska hända med både på och utanför denna hemsida.

Allt som främjar umgänge och ökad aktivitet är väl dock i grunden bra.

  • Tack! 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

2 timmar sedan, Kebab skrev:

Alltså jag känner mig som en boomer, men det skulle bli som forumet  fast i chatt-app-format eller? Jag skulle regga mig 🤌

Så långt jag fattat Discord är det en och samma app som har koll på flertalet oberoende forum (av helt olika skapare, typ Raggarklubben Motala och nedanför det NHL Fans of Montreal), vari det finns subforum med respektive text- och röstkanaler som fungerar oberoende av varandra. Vill man vara smart som moderator döper man sammanhängande sådana till samma namn för att främja textdiskussion och ändå ha röstchatt, men det fungerar inte som Teams, Messenger eller MSN där de du ringer med har en chatt sammanbundet och vice versa. Det var en av de tidigaste sakerna som förvirrade mig som fan.

Därtill finns det hur mycket chatbotar som helst som kan sättas upp av moderator för att skapa autoregler så fort någon skrivit något särskilt, och dessutom kan gäster själva skriva något med # före som gör att det går att få fram stats eller funktioner eller vad annat som helst som jag inte kan något om alls.

Jag skulle tro att Off Topic skulle bli stort i vår Discord, samt ett antal kanaler för specifika spel både i text och röst. En väldig, väldig expansion av Vem Spelar Vad På GTASajten där det inte bara är listor och så får folk sköta träffar och kommunikation via Teamspeak, utan allt finns på samma plats.

Självklart toppen, men jag kan inte ett skit om det och är ständigt förvirrad när jag loggar in.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

3 timmar sedan, Kebab skrev:

Alltså jag känner mig som en boomer, men det skulle bli som forumet  fast i chatt-app-format eller? Jag skulle regga mig 🤌

 

41 minuter sedan, Henkibojj skrev:

Så långt jag fattat Discord är det en och samma app som har koll på flertalet oberoende forum (av helt olika skapare, typ Raggarklubben Motala och nedanför det NHL Fans of Montreal), vari det finns subforum med respektive text- och röstkanaler som fungerar oberoende av varandra. Vill man vara smart som moderator döper man sammanhängande sådana till samma namn för att främja textdiskussion och ändå ha röstchatt, men det fungerar inte som Teams, Messenger eller MSN där de du ringer med har en chatt sammanbundet och vice versa. Det var en av de tidigaste sakerna som förvirrade mig som fan.

Därtill finns det hur mycket chatbotar som helst som kan sättas upp av moderator för att skapa autoregler så fort någon skrivit något särskilt, och dessutom kan gäster själva skriva något med # före som gör att det går att få fram stats eller funktioner eller vad annat som helst som jag inte kan något om alls.

Jag skulle tro att Off Topic skulle bli stort i vår Discord, samt ett antal kanaler för specifika spel både i text och röst. En väldig, väldig expansion av Vem Spelar Vad På GTASajten där det inte bara är listor och så får folk sköta träffar och kommunikation via Teamspeak, utan allt finns på samma plats.

Självklart toppen, men jag kan inte ett skit om det och är ständigt förvirrad när jag loggar in.

Henki har ganska rätt här; Det är en app där du både kan lägga till vänner för att chatta direkt med dom, skapa grupper med flera olika vänner i samma chatgrupp och gå med i, eller skapa, Discord-kanaler. Dessa kanaler är mer eller mindre som forum, ja. Jag har till exempel en kanal på Discord som är kopplad till min Twitch-kanal, så mina följare på Twitch kan gå med i den kanalen. Inuti kanalen så finns olika så kallade rum, vilket är som forumets trådar, som alla har olika teman. Så i ena rummet kan det diskuteras mat, i ett annat musik, i ett annat gaming osv. Så finns det även röstkanaler gjorda för de som vill exempelvis spela ett spel ihop, då kan de hoppa in i dessa och ha en voice chat, liksom.

Sen kan man bli hur avancerad man vill med Discord så klart, men det där är liksom grunderna och räcker ju gott och väl för en GTASajten-kanal liksom. Så kan man ha exempelvis ett generellt chattrum där man kan prata om vad som helst, ett där vi diskuterar spel, kanske lite röstkanaler där vi kan sitta när vi spelar något tillsammans osv. Behöver ju inte vara svårare än så tänker jag? :)

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan man byta namn på en kanal? Spontant tänker jag att vem som helst kan starta en och ifall Hultan skulle gå i taket över användningen av namnet så kan man väl bara byta.
 

Så länge det är en av oss gamla rävar som startar den så har jag svårt att tro att skaparen kommer sjanghaja varumärket och banna oliktänkande osv. 

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

KLICKA HÄR ->GTASAJTEN DISCORD<- KLICKA HÄR

Okej, nu har jag gjort en väldigt basic Discord-server till oss.
Kapade ner en del, i mitt tycke, "onödiga" forum och bakade ihop dem. Finns en röstkanal för dem som vågar prata IRL med varandra.
Försöker fixa en s.k. "webhook" som automatiskt sänder meddelanden till en kanal om det kommer coola GTA VI-nyheter.

Detta är en början. Vad vill ni ska finnas på servern? Ska något ändras? Inga idéer är dåliga i och med att jag har dålig fantasi.

 

Om @Hultenius på något sätt misstycker av användandet av namnet "GTAsajten" och "g"-loggan får du höra av dig till mig så rättar jag till det som behöver rättas till.

 

Jag redigerar mitt första inlägg för att hänvisa till detta inlägg.

Redigerad av Mark
  • Gilla 1
  • Tack! 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...