Jump to content

Kan inte hitta NAS


Xersize
 Share

Recommended Posts

Okej, först och främst - den är inte borttappad, den står där den ska 😁

Jag köpte en ny router igår, en Asus RT-AX86U Pro, och installerade den utan problem. Jag har även en NAS hemma, en Asustor Drivestor 2 Pro (AS3302T), och när jag fixat allt med min nya router så var det inga problem; jag kunde enkelt skanna efter samt hitta min NAS i Asustors egna program, logga in på den på internet och så vidare. Allt var frid och fröjd i Mumindalen så att säga.

Jag blev dock tvungen att göra en hard reset på min router och ominstallera den på grund av lite andra småstrul varpå alla småproblem som jag hade innan löste sig. Allt fungerar perfekt, förutom en pytteliten detalj - min NAS hittas inte i Asustor Control Center. När jag dock loggar in på min routers GUI via internet så kan jag se den klart och tydligt i klientlistan, inkopplad via kabel på samma IP-adress och hela faderuttan, men den hittas inte i Control Center som sagt.

Det jag har testat hittills är dels att resetta min router på baksidan via det lilla reset-hålet samt att plugga ur och sätta i ethernet-kabeln igen men icke sa Nicke! Däremot har jag fortfarande kontakt via min NAS genom Asustors egna app AI Master där jag kan komma åt allt som vanligt, så den lever i alla fall. Jag kan också starta om den via appen, men det har jag dock inte gjort av rädsla att helt tappa kontakten med den.

Har ni några tips från coachen? Någon som varit med om något liknande eller bara vet hur man kan gå till väga?

Tack på förhand, puss och kram 🥰

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...