Jump to content

Bildredigeringstråden


Speeder
 Share

Recommended Posts

Exakt hur gör man för att spara sina animationer i GIF format som man gjort i ImageReady. Jag har läst Hjälpfilen och där står det nåt (på Grekiska) om Optimized. Men när jag Opimizerar och sparar så blir det bara en vanlig bild.

Redigerad av Foo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nää eftersom det inte finns nåt GIF alternativ måste man fylla i .GIF själv men det funkar ändå inte.

säkert? de ska vara så. save optimize as eller va de heter. Men e du säker på att animationen funkar då? satt de inte e typ något fel att den bara visar en bild?

annars måste de vara något fel på image ready

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

säkert? de ska vara så. save optimize as eller va de heter. Men e du säker på att animationen funkar då? satt de inte e typ något fel att den bara visar en bild?

annars måste de vara något fel på image ready

När jag har gjort min animation går den att kolla på inne i programet men sedan när jag sparar den. (Save Optimized As) .PNG

står det "Becaus JPG, PNG and WBMP do not suport animation, only the curently selected frame will be saved"

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

läs vad det står, du kan inte animera PNG-filer, det vanligaste formatet för animering är GIF, och det är också en av de få som är vanlig, finns även ett format som kallas för MNG, som är en animeringsbar PNG

Jo.. de vet jag men PNG är det enda formats alternativ som det går att spara animeringar som.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...