Jump to content

Bildredigeringstråden

Speeder
 Share

Recommended Posts

Någon förutom jag som lyckats gotta sig i CS4 ännu? Känns grymt ovant men det ändrar sig nog snart. <3

Försökte installera DW CS4, men eftersom att det misslyckades har jag inte orkat försöka med PS :( ..hur är CAS och nya Burn/Dodge? :confused:

Redigerad av Mathias
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle man kunna få lite najs bajs hjälp med PS och lite tips?

Skulle vilja göra propagandaaktiga "posters" av screenshots, liknande exemplet nedan. Så vad jag vill veta eller ha tutorials på är hur man gör snygg text, läggar till passande ramar och även förbändrar färgen och själva "grafiken" på bilden. Tack på förhand! yes_645834_0.gif

Kan tyvärr inte bidra med en tutorial, men däremot lite inspiration! Och en .PSD-fil.

www.axelhammarback.com/prop_affisch_warfare.psd

post-8685-1223754536_thumb.jpg

Redigerad av AngryAxel
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 3 weeks later...

Nu är det såhär att jag börjar bli smått galen.

Hade en svinbra bild på datorn som min lillebror nu har lyckats måla på. Antagligen har han velat leka i paint.

Grejen är ju den att han gärna hade fått göra det men nu har han sparat över den riktiga bilden.

Finns det nåt snabbt sätt att åtgärda det här på?

Kan även tillägga att man fortfarande ser originalbilden som miniatyr när man väljer att visa som bildspel men den stora bilden är det målat på.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu är det såhär att jag börjar bli smått galen.

Hade en svinbra bild på datorn som min lillebror nu har lyckats måla på. Antagligen har han velat leka i paint.

Grejen är ju den att han gärna hade fått göra det men nu har han sparat över den riktiga bilden.

Finns det nåt snabbt sätt att åtgärda det här på?

Kan även tillägga att man fortfarande ser originalbilden som miniatyr när man väljer att visa som bildspel men den stora bilden är det målat på.

Nej, det finns ingen återvändo.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 weeks later...