Jump to content

Bildredigeringstråden

Speeder
 Share

Recommended Posts

Varför? Visste att frågan skulle komma. "Gör det bättre själv istället för att klaga".

Jag tycker det ser ut som skit, men det är inte jag som ska ha bilden så jag bryr mig inte om den.

Ska jag tolka det som att du inte kan göra det bättre? Varför ska du ens klaga då? :confused:

Umberto sa ju även att det inte behövde vara så noga.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför? Visste att frågan skulle komma. "Gör det bättre själv istället för att klaga".

Jag tycker det ser ut som skit, men det är inte jag som ska ha bilden så jag bryr mig inte om den.

Ska jag tolka det som att du inte kan göra det bättre? Varför ska du ens klaga då? :confused:

Det jag menade från första början var att det var onödigt att komma med (konstruktiv) kritik när skaparen förmodligen också visste att det såg skit ut, men inte hade gjort det bättre då det inte behövdes. Däremot kan jag verkligen inte hålla med dig MyStiC, "gör det bättre själv"-argument är det mest diskussionshämmande som finns. Då kan man ju inte tycka någonting om musik, film, sport, foto, bildredigering, politik, världen och allt annat, eftersom att man inte kan vara bäst på allt. Man kan ha en åsikt ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan om jag vill. Nu vill jag inte, och jag tog inte på mig att göra det heller. Jag tycker bara att om dom sa att dom kunde göra det skulle dom gjort det bättre. Sen om Umb sa att det inte gjorde något spelar ingen roll, det är som att be någon att städa ditt rum, han säger ja sen sopar han in allt under matten. Det är rent, men det är inte det bästa sättet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan om jag vill. Nu vill jag inte, och jag tog inte på mig att göra det heller. Jag tycker bara att om dom sa att dom kunde göra det skulle dom gjort det bättre. Sen om Umb sa att det inte gjorde något spelar ingen roll, det är som att be någon att städa ditt rum, han säger ja sen sopar han in allt under matten. Det är rent, men det är inte det bästa sättet.

Men vem orkar hålla på sådär hela tiden?

Umberto sa att det inte gjorde någonting om himlen inte blev så bra och nu vart den inte så bra men ingen led.

Om Umberto hade bett om att få himlen och resten av bilden i perfekt skick hade någon försökt men antagligen misslyckats och hade du haft tid så hade du fixat det åt honom och hela världen hade varit en bättre plats :confused:

Btw. Umberto I loved the pics!

Edit: Ibland är du bara för jobbig med din attityd Stell

Redigerad av Friberg
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men vem bryr sig?

Umberto sa att det inte gjorde någonting om himlen inte blev så bra och nu vart den inte så bra men ingen led.

Om Umberto hade bett om att få himlen och resten av bilden i perfekt skick hade någon försökt men antagligen misslyckats och hade du haft tid så hade du fixat det åt honom och hela världen hade varit en bättre plats :naughty:

Btw. Umberto I loved the pics!

Skriver man "men vem bryr sig?" så brukar man oftast inte.. Du vet. Bry sig. Så varför skriva ett inlägg om det? Du verkar ju bry dig after all. :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du har också en jävla dryg inställning till allt.

Du vet ju vad jag menar. Men visst ska ändra det till något som kanske passar er bättre.

Jo, för det är relevant till det här. Whina mer.

Stell har fortfarande rätt att säga sin åsikt. Sedan hur mycket du känner för att skriva för att försöka se lite witty ut, det kvittar egentligen. Jag ser inte vad du försöker uppnå med ditt förra inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, för det är relevant till det här. Whina mer.

Stell har fortfarande rätt att säga sin åsikt. Sedan hur mycket du känner för att skriva för att försöka se lite witty ut, det kvittar egentligen. Jag ser inte vad du försöker uppnå med ditt förra inlägg.

Ville jag uppnå någonting så skulle jag skrivit en vägg med text. Nu vill jag precis som du så fint påpekar att Stellan vill få fram min åsikt :confused:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ville jag uppnå någonting så skulle jag skrivit en vägg med text. Nu vill jag precis som du så fint påpekar att Stellan vill få fram min åsikt :naughty:

Oh, buuurned. :confused:

Du försöker ju uppnå något, eftersom du skriver. Och obviously failade du på det.

Redigerad av Mordos
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Orkar inte äns kommentera din skit. Men jag kan ju säga såhär att du har hundra gånger jobbigare attityd än vad jag har, för allt du gör är att lägga dig i andras saker. Du är en jävel på att hitta saker att tracka på, oftast skit ingen bryr sig om. Så nu vet du det, jobbiga jävel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle man kunna få lite najs bajs hjälp med PS och lite tips?

Skulle vilja göra propagandaaktiga "posters" av screenshots, liknande exemplet nedan. Så vad jag vill veta eller ha tutorials på är hur man gör snygg text, läggar till passande ramar och även förbändrar färgen och själva "grafiken" på bilden. Tack på förhand! yes_645834_0.gif

redstormrising2_1052805_1.png

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle man kunna få lite najs bajs hjälp med PS och lite tips?

Skulle vilja göra propagandaaktiga "posters" av screenshots, liknande exemplet nedan. Så vad jag vill veta eller ha tutorials på är hur man gör snygg text, läggar till passande ramar och även förbändrar färgen och själva "grafiken" på bilden. Tack på förhand! yes_645834_0.gif

redstormrising2_1052805_1.png

Har för mig alex gjorde nån snygg kommunist-aktiga poster.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Menade dock inte att de ska vara precis som den ovan, utan jag undrar mer hur man får till snygg text. Faktum är att de kommer vara rena motsattsen. Det där är oppositionens propaganda. :whistling:

Gå in på valfri fontsida, dra hem ett par du tycker passar. Skriv din text och lek runt med blandningsalternativ. Det är ganska självförklarande där, så du kan inte göra fel.

Bildretouching är dock en helt annan femma (svårare med screenshots också).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det stora skillnader?

Vissa. T ex så är pen-verktyget ganska ändrat. Istället för att följa musen exakt så "dras den" efter .. antagligen för att få mjukare linjer men .. går säkert att ändra. Men overall verkar det rätt schysst, det nya markeringsverktyget är t ex. guld.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor