Jump to content

Bildredigeringstråden

Speeder
 Share

Recommended Posts

Off-topic:

Vad är det med dig på senaste tiden och redigera bort allt du har skrivit? Tänk efter om du ska skriva eller inte, redigera inte bort det då det bara ser illa ut, och anses vara 'fegt' att 'gömma' vad man har skrivit. :/

:) ?

Det är väl inget jag har börjat med. Jag var tvungen att gå igenom mina posts och kunde inte hitta en liknande förrns sida två.

Jaja, jag kan säga vad jag skrev från början:

Jag tyckte att Nike-loggan såg en aning malplacerad ut... Men sedan kom jag på att det nog är så som den sitter på Nikes reklamer. Med den extrema dryghet som råder på forumet just nu så antog jag att någon skulle smälla upp hån i ansiktet på mig och påpeka det. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min kompis bad mig att försöka göra reklam för någon produkt.

Alldeles för lite kommentarer på den här - Jag gillar den, starkt! :) Skon i fokus är jättebra, och du lyckades verkligen fånga 'energi'-delen! Konstruktiv kritik: Jag tycker inte riktigt att rymden ser ut som rymd, utan snarare en ganska platt, mörk bakgrund med vita ljusprickar. Skule gäna se lite subtila stjärnsystem och galaxer i bakgrunden, kanske en komet? Och det känns som skon rör sig, snabbt nedåt/vänster, jag tror att den skulle må bra av lite rörelseoskärpa iochmed att 'kameran' följde efter den

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alldeles för lite kommentarer på den här - Jag gillar den, starkt! :) Skon i fokus är jättebra, och du lyckades verkligen fånga 'energi'-delen! Konstruktiv kritik: Jag tycker inte riktigt att rymden ser ut som rymd, utan snarare en ganska platt, mörk bakgrund med vita ljusprickar. Skule gäna se lite subtila stjärnsystem och galaxer i bakgrunden, kanske en komet? Och det känns som skon rör sig, snabbt nedåt/vänster, jag tror att den skulle må bra av lite rörelseoskärpa iochmed att 'kameran' följde efter den

Tack! Håller absolut med. La från början in en jordglod och asteroider men blev inte nöjd och orkade sen helt enkelt jobba videre. Rörelseoskärpa är väldigt svårt att få till snyggt imo, hatar verkligen Motion Blur-effekten som ofta får bilden att se alldeles för orealistisk ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fint färgbyte mitt i himlen med erat klonstämpel PS shiet. Det är ju en skala av färger som går från ljust och mörkt, inte bara två nyanser.

Jag tänkte också på det men orkade inte bry mig (jag använde Vinnies verision och la in reflektioner). Umberto verkade inte vara så petig så det spelar ingen roll. :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mitt PS CS3 har fått nåt konstigt för sig, när jag använder Diffuse Glow filtret så blir allt som ska bli uppljusat, typ, nermörkat, som om det är inställt på invert, negativt eller nåt liknande. Hittar inte problemet, nån som vet?

Mode : Normal

Darken

Ligthen

Hue

Saturation

Color

Luminosity

Länk till kommentar
Dela på andra sidor