Vinnie Skrivet 24 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2008 Finns det någon söt fotofloppare som kan göra en render av det här vinglaset? http://www.profilavdelningen.se/public/images/products/merlot_sotvinsglas_587_big.jpg Jag klarar av att göra en som går att använda framför en vit bakgrund, men när man slänger upp glaset mot en mörk bakgrund så syns det en massa vitt och glaset ser mycket pixligare ut. Så om någon av er som är bra på att skapa renders ville göra ett försök åt mig så skulle jag bli glad. Tips: CTRL-SHIFT-U, sedan CTRL-I och välj sedan Screen (Gör det svarta genomskinligt) som Blending mode. Borde funka på de flesta mörka bakgrunder! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 24 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2008 Oh yeah, tänkte passa på att flasha med min (på tre sätt) feta signatur jag gjorde till gtastunting.net. (De tillåter ganska stora signaturer där, nämligen) Sjuka PS-färdigheter, va? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 25 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2008 Finns det någon söt fotofloppare som kan göra en render av det här vinglaset? http://www.profilavdelningen.se/public/images/products/merlot_sotvinsglas_587_big.jpg Jag klarar av att göra en som går att använda framför en vit bakgrund, men när man slänger upp glaset mot en mörk bakgrund så syns det en massa vitt och glaset ser mycket pixligare ut. Så om någon av er som är bra på att skapa renders ville göra ett försök åt mig så skulle jag bli glad. Som Tackleberry sade, ser glaset inte bra ut mot mörk bakgrund, tyvärr. Men här är ändå en render av det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 25 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2008 (redigerad) Som Tackleberry sade, ser glaset inte bra ut mot mörk bakgrund, tyvärr. Men här är ändå en render av det Tack så mycket, den fungerade bättre mot mörk bakgrund än mina egna försök. Edit: Det såg ju svinbra ut mot mörk bakgrund om man inverterade färgen så glaset blev ljust! Tack, åter igen! Redigerad 25 september, 2008 av eXotic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 25 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2008 Oh yeah, tänkte passa på att flasha med min (på tre sätt) feta signatur jag gjorde till gtastunting.net. (De tillåter ganska stora signaturer där, nämligen) Sjuka PS-färdigheter, va? Näe. Vad har du gjort? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 25 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2008 Näe. Vad har du gjort? Ritat en katt ser du väl? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 25 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2008 Ritat en katt ser du väl? Bara jag som tycker den ser sjukt verklig ut? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 25 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2008 Bara jag som tycker den ser sjukt verklig ut? Du menar, typ som att någon skulle fotat katten underifrån, liggandes på en glasskiva? Det kan ligga något i det! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 25 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2008 Gjorde en avatar till ett annat forum, blev rätt nöjd. ---> Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vinnie Skrivet 25 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2008 Ignorera mig då killar... visst. Ok.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 26 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 september, 2008 Ignorera mig då killar... visst. Ok.. Ah shit, såg inte ditt inlägg förrän alldeles nyss, f'låt! Du sade i stort sett samma grej, fast före Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 26 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 september, 2008 Du menar, typ som att någon skulle fotat katten underifrån, liggandes på en glasskiva? Det kan ligga något i det! Måste bara fråga Kebab alltså, vad använde du för teknik för att få den så verklig? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 26 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 september, 2008 En studie i rött... och lite andra färger. En timmes hundpromenad ledde till en idé, som sedan förverkligades med kamera, badkar (där jag fotade löven, hett tips!), samt lite photoshoppande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 26 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 september, 2008 Ignorera mig då killar... visst. Ok.. Om du menar ditt ctrl+shift+U-inlägg så kan jag säga att jag gjorde det du skrev när jag fått rendern av Axel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 26 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 26 september, 2008 Grabbar, behöver er lilla hjälp. Det är så att jag letar efter en tutorial där man kunde placera en text/bild på ett klädesplagg/flagga och få det att se äkta ut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vinnie Skrivet 27 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2008 Min kompis bad mig att försöka göra reklam för någon produkt. http://img174.imageshack.us/img174/1752/nikebasketcopyii9.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 28 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2008 (redigerad) Edit: Nvm. @Vinnie: Ser bra ut! Redigerad 28 september, 2008 av Siana Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 28 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2008 (redigerad) Edit: Nvm. Off-topic: Vad är det med dig på senaste tiden och redigera bort allt du har skrivit? Tänk efter om du ska skriva eller inte, redigera inte bort det då det bara ser illa ut, och anses vara 'fegt' att 'gömma' vad man har skrivit. :/ Redigerad 28 september, 2008 av Mordos Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 28 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2008 https://www.moderskeppet.se/photoshop/cs4/ Killarna på moderskeppet går igenom Photoshop CS4. Ser mysigt ut Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 28 september, 2008 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2008 En studie i rött... och lite andra färger. En timmes hundpromenad ledde till en idé, som sedan förverkligades med kamera, badkar (där jag fotade löven, hett tips!), samt lite photoshoppande. Häftig ide och snyggt utförande (Kunde dock inte vänta sig så mycket annat när det var axxell som postade) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts