Jump to content

Bildredigeringstråden

Speeder
 Share

Recommended Posts

Finns det någon söt fotofloppare som kan göra en render av det här vinglaset?

Jag klarar av att göra en som går att använda framför en vit bakgrund, men när man slänger upp glaset mot en mörk bakgrund så syns det en massa vitt och glaset ser mycket pixligare ut. Så om någon av er som är bra på att skapa renders ville göra ett försök åt mig så skulle jag bli glad. ^_^

Tips: CTRL-SHIFT-U, sedan CTRL-I och välj sedan Screen (Gör det svarta genomskinligt) som Blending mode. Borde funka på de flesta mörka bakgrunder! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns det någon söt fotofloppare som kan göra en render av det här vinglaset?

Jag klarar av att göra en som går att använda framför en vit bakgrund, men när man slänger upp glaset mot en mörk bakgrund så syns det en massa vitt och glaset ser mycket pixligare ut. Så om någon av er som är bra på att skapa renders ville göra ett försök åt mig så skulle jag bli glad. :)

Som Tackleberry sade, ser glaset inte bra ut mot mörk bakgrund, tyvärr. Men här är ändå en render av det

post-8685-1222371075_thumb.png

post-8685-1222371083_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som Tackleberry sade, ser glaset inte bra ut mot mörk bakgrund, tyvärr. Men här är ändå en render av det

Tack så mycket, den fungerade bättre mot mörk bakgrund än mina egna försök. :)

Edit: Det såg ju svinbra ut mot mörk bakgrund om man inverterade färgen så glaset blev ljust! Tack, åter igen!

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor