Jump to content

Bildredigeringstråden

Speeder
 Share

Recommended Posts

Hei hei. Jag försöker följa den här guiden, men det tar tvärstopp på steg åtta då jag inte kan välja Filter->Render->Lightning Effects.

Vad är det jag gör fel? Vilket lager ska man ha valt? Jag har testat att ha båda bluecopy channel, R,G och B, RGB och själva lagret själv valt, men det vill inte funka. :)

Resultatet i guiden var så häftigt att jag provade själv. Men jag fastnade på fyran >_< Vad menas med rasterize? Och hur gör man?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Resultatet i guiden var så häftigt att jag provade själv. Men jag fastnade på fyran >_< Vad menas med rasterize? Och hur gör man?

Rastrera.

Just nu kommer jag inte riktigt ihåg, men om du tar penseln och försöker måla så brukar det komma upp en ruta som säger att man måste rastrera lagret först. Klickar man på okej så blir det rastrerat.

Edit: Man kan också högerklicka på lagret och välja Rastrera lager.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rastrera.

Just nu kommer jag inte riktigt ihåg, men om du tar penseln och försöker måla så brukar det komma upp en ruta som säger att man måste rastrera lagret först. Klickar man på okej så blir det rastrerat.

Edit: Man kan också högerklicka på lagret och välja Rastrera lager.

Det funkar inte på min version >_<

Elements 6.0

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Högerklicka på textlager -> Rasterize type?

Well, jag vill fortfarande ha hjälp på steg #8. Och visst är resultatet häftigt.

>_<:):lol: på mig! Istället för att skriva med text hade jag skrivit med penseln. Inte konstigt att det inte funkade. Resten lyckades jag dock med. :lol: Om jag gör det nu också ska jag prova hjälpa dig :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hei hei. Jag försöker följa den här guiden, men det tar tvärstopp på steg åtta då jag inte kan välja Filter->Render->Lightning Effects.

Vad är det jag gör fel? Vilket lager ska man ha valt? Jag har testat att ha båda bluecopy channel, R,G och B, RGB och själva lagret själv valt, men det vill inte funka. :lol:

Jag kom förbi nu :), vet inte om jag gjorde rätt dock. Jag gick ifrån channels och valde bakgrund (tror jag, kan ha varit textlagret) det funkade iallafall. Nu har jagg fastnat på steg 12.

Command/Control+Click the text layer to generate a selection, then make a Curves adjustment layer and Levels adjustment layer with the settings seen here= >_<
Jag håller inne Ctrl+klickar men inget händer.

Nu använder Jag Photoshop CS3, därför jag kom ända hit :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kom förbi nu >_<, vet inte om jag gjorde rätt dock. Jag gick ifrån channels och valde bakgrund (tror jag, kan ha varit textlagret) det funkade iallafall. Nu har jagg fastnat på steg 12. Jag håller inne Ctrl+klickar men inget händer.

Nu använder Jag Photoshop CS3, därför jag kom ända hit :)

Du måste klicka på layer-preview. Alltså den lilla bilden till vänster om lagrets namn.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tjena. Jag och en kompis håller på och gör en rolig bild och undrar om nån kan göra en prat bubbla till den här bilden som det står "W0ot!?" i och typ ta bort där det står "Dafreeman" i hörnet. Tym8 på förhand :innocent:

sen om ni också kan förminska bilden till 1200x1024(?)

Redigerad av Ante_freeman
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har du målat B:et för hand? :D Det ser lite "knöligt" ut.

Åh, jag hatar att påpeka saker på tjänster som folk gör åt mig. Förlåt.:cry:

Det är lugnt, och aye - Allt är handmålat! Ny version, B:et är lite mer som ett B nu. Hoppas den duger, om inte kan jag bara dra i några streck till!

http://www.gtasajten.com/legacy/beffo/images/7rkz3lquj7hf.png

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Behöver lite Photoshop-hjälp. Jag har grafik, en liten, svartvit bild, av ett rökmoln, som jag tänkte exportera som en .png. Men jag vill först såklart att det svarta området ska bli igenomskinligt, det som är 50% grått 50% igenomskinligt, och så vidare. Alltså, ju mörkare pixel, desto mer igenomskinligt. Det måste gå på något sätt, men jag lyckas inte, så jag vänder mig hit! Någon som har några tips?

post-8685-1218803329_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra sidor