Adrian G Skrivet 31 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2008 Hei hei. Jag försöker följa den här guiden, men det tar tvärstopp på steg åtta då jag inte kan välja Filter->Render->Lightning Effects. Vad är det jag gör fel? Vilket lager ska man ha valt? Jag har testat att ha båda bluecopy channel, R,G och B, RGB och själva lagret själv valt, men det vill inte funka. Resultatet i guiden var så häftigt att jag provade själv. Men jag fastnade på fyran Vad menas med rasterize? Och hur gör man? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 31 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2008 (redigerad) Resultatet i guiden var så häftigt att jag provade själv. Men jag fastnade på fyran Vad menas med rasterize? Och hur gör man? Rastrera. Just nu kommer jag inte riktigt ihåg, men om du tar penseln och försöker måla så brukar det komma upp en ruta som säger att man måste rastrera lagret först. Klickar man på okej så blir det rastrerat. Edit: Man kan också högerklicka på lagret och välja Rastrera lager. Redigerad 31 juli, 2008 av eXotic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 31 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2008 Rastrera. Just nu kommer jag inte riktigt ihåg, men om du tar penseln och försöker måla så brukar det komma upp en ruta som säger att man måste rastrera lagret först. Klickar man på okej så blir det rastrerat. Edit: Man kan också högerklicka på lagret och välja Rastrera lager. Det funkar inte på min version Elements 6.0 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 31 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2008 Det funkar inte på min version Elements 6.0 Högerklicka på textlager -> Rasterize type? Well, jag vill fortfarande ha hjälp på steg #8. Och visst är resultatet häftigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 31 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2008 Högerklicka på textlager -> Rasterize type? Well, jag vill fortfarande ha hjälp på steg #8. Och visst är resultatet häftigt. på mig! Istället för att skriva med text hade jag skrivit med penseln. Inte konstigt att det inte funkade. Resten lyckades jag dock med. Om jag gör det nu också ska jag prova hjälpa dig Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 31 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2008 Hei hei. Jag försöker följa den här guiden, men det tar tvärstopp på steg åtta då jag inte kan välja Filter->Render->Lightning Effects. Vad är det jag gör fel? Vilket lager ska man ha valt? Jag har testat att ha båda bluecopy channel, R,G och B, RGB och själva lagret själv valt, men det vill inte funka. Jag kom förbi nu , vet inte om jag gjorde rätt dock. Jag gick ifrån channels och valde bakgrund (tror jag, kan ha varit textlagret) det funkade iallafall. Nu har jagg fastnat på steg 12. Command/Control+Click the text layer to generate a selection, then make a Curves adjustment layer and Levels adjustment layer with the settings seen here= Jag håller inne Ctrl+klickar men inget händer. Nu använder Jag Photoshop CS3, därför jag kom ända hit Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 31 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2008 Jag kom förbi nu , vet inte om jag gjorde rätt dock. Jag gick ifrån channels och valde bakgrund (tror jag, kan ha varit textlagret) det funkade iallafall. Nu har jagg fastnat på steg 12. Jag håller inne Ctrl+klickar men inget händer. Nu använder Jag Photoshop CS3, därför jag kom ända hit Du måste klicka på layer-preview. Alltså den lilla bilden till vänster om lagrets namn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 31 juli, 2008 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2008 (redigerad) Pallade inta hans krångliga guide så jag knåpade ihop nått själv. Mycket snbbare, enklare och fortfarande bra. (imo) http://pici.se/pictures/EwRYDZTqZ.jpg Redigerad 1 augusti, 2008 av Adrian G Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ace Skrivet 1 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 augusti, 2008 (redigerad) och fortfarande bra. Redigerad 1 augusti, 2008 av Ace Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 1 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 1 augusti, 2008 Ge mig något bättre och jag tar tillbaka det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ante_freeman Skrivet 4 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2008 (redigerad) Tjena. Jag och en kompis håller på och gör en rolig bild och undrar om nån kan göra en prat bubbla till den här bilden som det står "W0ot!?" i och typ ta bort där det står "Dafreeman" i hörnet. Tym8 på förhand sen om ni också kan förminska bilden till 1200x1024(?) http://img261.imageshack.us/img261/7336/stormwindlf8.th.jpg Redigerad 4 augusti, 2008 av Ante_freeman Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 8 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2008 http://img233.imageshack.us/img233/2758/lolvsy8.th.jpg Fick tråkigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 8 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2008 Fick tråkigt. So did i, some hours ago. http://www.imagehostingsite.com/images/wgmmmew5mnm5nminzgdi.png Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 13 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2008 Skulle någon kunna göra (om) en sådan här där det står I NB? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 13 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2008 Godkänd? http://www.gtasajten.com/legacy/beffo/images/z7b8bip11ze0.png Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 13 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2008 Godkänd? http://www.gtasajten.com/legacy/beffo/images/z7b8bip11ze0.png Har du målat B:et för hand? Det ser lite "knöligt" ut. Åh, jag hatar att påpeka saker på tjänster som folk gör åt mig. Förlåt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 13 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2008 Har du målat B:et för hand? Det ser lite "knöligt" ut. Åh, jag hatar att påpeka saker på tjänster som folk gör åt mig. Förlåt. Det är lugnt, och aye - Allt är handmålat! Ny version, B:et är lite mer som ett B nu. Hoppas den duger, om inte kan jag bara dra i några streck till! http://www.gtasajten.com/legacy/beffo/images/7rkz3lquj7hf.png Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 13 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2008 Det är lugnt, och aye - Allt är handmålat! Ny version, B:et är lite mer som ett B nu. Hoppas den duger, om inte kan jag bara dra i några streck till! http://www.gtasajten.com/legacy/beffo/images/7rkz3lquj7hf.png Tack, den är perfekt! Åh, handmålad.. För mig? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 13 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2008 Tack, den är perfekt! Åh, handmålad.. För mig? Babe - Jag vill uttrycka mig i ord, men kommer aldrig kunna göra det lika bra som Bryan Adams. [youtube-old]VSZdgu58DRA[/youtube-old] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 15 augusti, 2008 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2008 Behöver lite Photoshop-hjälp. Jag har grafik, en liten, svartvit bild, av ett rökmoln, som jag tänkte exportera som en .png. Men jag vill först såklart att det svarta området ska bli igenomskinligt, det som är 50% grått 50% igenomskinligt, och så vidare. Alltså, ju mörkare pixel, desto mer igenomskinligt. Det måste gå på något sätt, men jag lyckas inte, så jag vänder mig hit! Någon som har några tips? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts